Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:Bij paarden die weinig balans hebben in galop zet ik een stukje af zodat ze geen tegendruk van de longe hebben.
Slappe paarden nemen graag buitenstelling in galop. Pas als ik het tempo enigszins kan reguleren neem ik ze dan weer aan de longe.
Wat ook fijn werkt bij paarden die zich vasthouden in het bekken is bij overgang galop-draf direct weer teru in galop. Dit zo 4-5x en ineens zie je ze dan de overgang voorbereiden door in tempo terug te komen, iets langer door te galopperen dan jij vraagt, de hals gebruiken en dan niet meer zo uitelkaar vallen.
[***] schreef:Sizzle schreef:Bij paarden die weinig balans hebben in galop zet ik een stukje af zodat ze geen tegendruk van de longe hebben.
Slappe paarden nemen graag buitenstelling in galop. Pas als ik het tempo enigszins kan reguleren neem ik ze dan weer aan de longe.
Wat ook fijn werkt bij paarden die zich vasthouden in het bekken is bij overgang galop-draf direct weer teru in galop. Dit zo 4-5x en ineens zie je ze dan de overgang voorbereiden door in tempo terug te komen, iets langer door te galopperen dan jij vraagt, de hals gebruiken en dan niet meer zo uitelkaar vallen.
Dit klinkt heel logisch en ga ik zeker eens proberen (dat galop dingetje), maar ik heb het vermoeden dat mijn merrie daar erg heet van gaat worden......
SheeNegro schreef:En een uitbreiding op de oefening:
Rij een slangevolte 3 bogen en telkens op de middelijn wissel je via draf naar de andere galop. Het aantal passen draf verminder je bij elke slangevolte.
damian23 schreef:Ik sla galop nog even overmaar ik onthoud hem wel want die van mij wil zijn bekken wel eens vastzetten.
Maar wij zijn back in business. Paard is net gescant en de pees is nog maar ietjes dikker. Dus we mogen onder de man onbeperkt stapwerk gaan doen. Ik ga lekker werken aan de zijgangen, halthouden en achterwaarts en pak denk ik over 2 weken een lesje mee. Over twee weken 3 x 3 minuten een drafje en over 5 weken weer scannen.
[***] schreef:Voor jouw paard leek het dus wel wat te doen Jennyxx? Ik hou ook niet (meer) van scheren.
Oh heb nog even naar je foto's gekeken, maar dat ziet er best wel aardig uit. Het lijkt mij persoonlijk erg lastig zonder bit, maar dat zal voor jou waarschijnlijk anders zijn.