DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:05

Zie ik opeens aqua-geesten voorbij komen Lips are sealed

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:08

Goofy, mijn reactie over een soepele rug was tegen deze quote gericht. Ik kreeg hierbij het gevoel dat er iets geroepen werd zonder dat er naar feiten gekeken werd.

janderegelaa schreef:
Uhm....Anky staat inderdaad regelmatig in haar beugels,en op een clinic van Imke en Tineke zei moeder tegen dochter en toehoorders: "gelukkig hebben je een pandjes aan" en "sommige mensen zeggen dan dat hun paard niet los over de rug is"....

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:21

Karl66 schreef:
Zie ik opeens aqua-geesten voorbij komen Lips are sealed

Whoeeeeoooooeiiiiiii nee nu niet eng gaan doen zeg ik ben vannacht geheel alleen thuis ik krijg nu al bibbers.

Hee wacht even aqu geesten, euhhhhh durf het bijna niet te vragen maar is de quamethode gestorven dan?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:34

Karl66 schreef:
Goofy, mijn reactie over een soepele rug was tegen deze quote gericht. Ik kreeg hierbij het gevoel dat er iets geroepen werd zonder dat er naar feiten gekeken werd.

janderegelaa schreef:
Uhm....Anky staat inderdaad regelmatig in haar beugels,en op een clinic van Imke en Tineke zei moeder tegen dochter en toehoorders: "gelukkig hebben je een pandjes aan" en "sommige mensen zeggen dan dat hun paard niet los over de rug is"....

Mijn tekst ging over zitten Karl66. Niet over een losse rug. Al vraag ik mij af hoe jij een losse rug kunt beoordelen op je manegepaard.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:52

Grappig dat een anti-LDR-er commentaar mag geven zonder GP gereden te hebben, maar dat je andersom opeens niet meer kan zien dat een paard soepel in de rug is wegens gebrek aan niveau Bloos

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:52

janderegelaa schreef:
Mijn tekst ging over zitten Karl66. Niet over een losse rug. Al vraag ik mij af hoe jij een losse rug kunt beoordelen op je manegepaard.

Wat een vuile opmerking op de persoon Misselijk

Misschien rijdt hij wel telkens een ander manegepaard en is zodoende ingespeeld om verschillen aan te voelen, ook al hebben geen van allen een ideale losse rug. Een vastgeroeste ruiter op dat ene sportpaard kan veel minder bewust zijn van bepaalde eigenschappen van zijn/haar paard ten opzichte van andere paarden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 00:00

Karl noemt mij anti LDR persoon terwijl als hij goed leest zo hier en daar hij had kunnen weten dat dat niet zo is, hooguit sceptisch. Ook had hij dan kunnen weten waar mijn opmerking echt over ging en had hij niet ongefundeerd hoeven te reageren, iets wat overigens wel vaker bij Karl gebeurd.

Overigens was het geen aanval van mij op Karl maar gewoon een vraag die hij kan beantwoorden, of niet natuurlijk. Net zoals er genoeg vragen aan mij gesteld zijn.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 08-09-06 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 00:01

Janderegelaa, lees je laatste zin in die quote nog eens Pling

Waar zeg ik trouwens dat jij anti-LDR bent?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 00:03

En dat was een satirische opmerking van moeder aan dochter die ik gewoon geciteerd heb.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 00:04

Karl66 schreef:
Grappig dat een anti-LDR-er commentaar mag geven zonder GP gereden te hebben, maar dat je andersom opeens niet meer kan zien dat een paard soepel in de rug is wegens gebrek aan niveau Bloos

Hier Karl

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 00:10

En zonder je aan te willen vallen, ik geloof echt dat iemand die 2 jaar op een manegepaard rondhobbelt en door zn paard nog steeds op sleeptouw genomen wordt ( zoals je zelf zegt ) niet een oordeel kan vellen over een losse rug, hooguit over een rug die niet los is. Weliswaar heb ik geen GP gereden maar dat gevoel ken ik wél en niet uit een boekje. Het is een féit en algemeen bekend dat Anky regelmatig in haar beugels staat je kunt het ook zien op de beelden. Geeft allemaal niets zolang ze maar wint. Wellicht heb je een getrainder oog nodig om dat te zien maar dat komt vanzelf Karl. Véél kijken, heel veel....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 00:13

Sorry, dan heb ik jou verkeerd gelezen, door de aanhalingstekens lijken het twee verschillende uitspraken.

In LDR-topics wordt door tegenstanders regelmatig aangehaald dat je zelf niet op niveau gereden hoeft te hebben om te kunnen oordelen. Wat regelmatig een terugkerend discussiepunt is wat ik aanhaalde in die quote, aangezien dat blijkbaar andersom (in de zin van iemand die geen tegenstander van het gebruik van LDR is, voor je me weer verkeerd begrijpt) niet geldt. Dat heeft verder niks met jouw persoonlijk te maken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 00:17

Tja, als je het rijden van iemand wilt beoordelen op basis van foto's van momenten dat iemand die er de handrem opzet, dan lijkt het alsof ze altijd in de beugels staat. Tenzij je haar tijdens het rijden van de proef ook in de beugels ziet staan?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 08:43

goed kijken, als je geduld hebt, maar een paar seconden hoor, zie je dat de foto's gaan bewegen en dat het filmpjes zijn.
Geduld is een vies woord, het gaat sneller met LDR, net als de slofteugel dieeen basisuitrusting is voor de beginnenden ruiter.
Wat is manegenivo, dat is vast een onaardige opmerking?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:02

Wat gaat sneller met LDR???

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:57

KiWiKo schreef:

Daar ben ik ook héél benieuwd naar!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:58

Karl66 schreef:
Tja, als je het rijden van iemand wilt beoordelen op basis van foto's van momenten dat iemand die er de handrem opzet, dan lijkt het alsof ze altijd in de beugels staat. Tenzij je haar tijdens het rijden van de proef ook in de beugels ziet staan?

Anky staat in haar beugels, en dan bedoel ik niet op een handrem foto maar gewoon in de proef bijv. als ze de uitgestrekte draf doet. Let er maar eens op. Anky is een begenadigd ruiter maar ze kan niet goed zitten.

Voordat ik nu weer iedereen over me heen krijg, de eerstvolgende keer dat je haar ziet rijden moet je er op laten en dan zie je het.

@paardentango: manegeniveau is geen onaardige opmerking, het is vaststellen van een feit. Hoewel ik eigenlijk van mening ben dat Karl66 op een eigen paard hoort te zitten gezien zijn betrokkenheid.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:12

KiWiKo schreef:

Ze zijn sneller los? Sneller blij? Haha!

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:20

Ach er zijn ook wat manegeruiters die op latere leeftijd begonnen zijn en een uurtje per week paardrijden. Ze kunnen nauwelijks een paard op een behoorlijke manier de bak rond krijgen, een overgangetje rijden. Ze vinden het ook leuk om mee te doen aan de LDR discussie, nemen alle PR kreten over, roepen af en toe wat en het lijkt dan heel wat. Ze hebben een duidelijke mening over LDR. Je hoeft ook geen GP ruiter te zijn om positief over LDR te zijn. Op zich is daar niets mis mee. Iedereen heeft recht op een eigen mening. Wat de waarde van elke mening is, is een ander verhaal.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:48

Inderdaad goofy mee eens.
Ik plaats ook wel eens vraagtekens bij de gemiddeld manegeruiter en helemaal het n iveau van les en het paardenmateriaal waarin ik er van overtuigd ben dat je ook maar beter geen manegepaard kunt zijn.
In ieder geval denk ik niet dat LDR er voor zorgt dat je sneller GP kunt rijden. Ik denk dat LDR bijdraagt aan een evenwichtige training waarin ik mij niet kan vinden in extremiteiten als met de neus op de borst wat nergens toe bijdraagt.
Verder voel ik wel duidelijk het verschil in het ene rijden en het rijden met een beetje ldr gebruik erbij. Maar dat is persoonlijk net zoals niet ieder paard ervoor geschikt is. Wat de een geschikt noemt kan de ander wel weer verschrikkelijk vinden.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:58

Pas als je open staat voor een ander zijn/haar mening kun je luisteren. Als je er vanuit gaat dat iemand eerst GP ervaring moet hebben voor hij/zij iets mag zeggen isoleer je die mensen en vind je jezelf belangrijker dan hen. Dat is gedrag waar ik me niet mee kan confrormeren.
Ieder voor zich, maar de mening van een kind is soms belangrijker dan die van een door de wol geverfde (met oogklepjes voorziene) GP ruiter die alles al weet en een gesloten geest heeft. Die loopt dat kind omver, terwijl juist een ander visie jezelf keietelt om na te denken. Dat is wat we met paarden doen, nadenken, was er maar een boekje en een soort paard, dan was het allemaal zo makkelijk he.
Sorry, maar ik heb een hekel eraan om andere neer te halen om ergens beter van te worden, jezelf te versterken in de kennis en ervaring.
Een goed gesprek is een goed gesprek, en wat ik inhoudelijk wel of niet vind is niet altijd van belang. In de loop der jaren, en dat zijne r ook aardig wat, heb ik een ding geleerd wat voor mij van groot belang is. Samen werken, samen praten, samen debatteren en zo toon je respect voor iemand anders en kun je gemakkelijk luisteren naar wat iemand inhoudelijk te vertellen heeft.

Moest dat even kwijt...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:11

Dat ligt eraan Paardentango....... als het kind een visie heeft waar de GP ruiter allang en breed over nagedacht heeft honderd jaar terug....dan is de visie van dat kind niet verhelderend, maar eerder storend.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:12

Dat kan zijn maar soms zijn mensen zo verschrikkelijk overtuigd van hun eigen mening, kunnen, doen en laten dat juist dat heel storen werkt. Ik noem het altijd het werken met oogkleppen op je sluit je af voor al het moois om je heen.
Dan kan juist een nieuw licht heel verhelderend werken op de zaak.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:46

KiWiKo schreef:

Pagina's op bokt vullen Schijnheilig

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:18

horseyfries schreef:
Jij bedoelt David de Wispelaere met de Grand Prix ruiter? Wanneer heb jij hem voor het laatst op wedstrijd in actie gezien?
Wees gerust, dat komt wel weer. Kost wat tijd hè, als je ze eerst fokt, niet heel vroeg onder het zadel brengt en klassiek wilt opleiden.... Knipoog
Jippie schreef:
entre €80,-

Dus ik had wel interesse in een plek in het discussie pannel. Voor de balans en harmonie is het wel leuk een paar LDR experts aan het pannel toe te voegen leek me, en die hebben we hier op Bokt genoeg. Af te leiden aan de entre moet het een goudmijntje zijn om daarin plaats te nemen.
Eens, is ERG prijzig, vind ik ook jammer.
Is wel meer dan "'n clinic", met lectures, demonstraties en discussies.
Ideaal moment voor bijv. Solane aanhangers om eens een mening van een andere fysio te horen - en hierover in discussie te gaan als je denkt dat zijn verhaal niet klopt! Ja
Tyrza schreef:
Tyrza schreef:
Oh, maar dan geef ik zelf al een clinic Haha!

Overigens, daar is de toegang gratis heur Knipoog
Ook voor de mensen te paard? Tong uitsteken
(bij het symposium namelijk wel, volgens mij)
Kafue schreef:
Maar die David is toch echt een gevoelsruiter die stelt zijn paard ook vast wel in.
Tussen instellen en LDR zit een héél groot verschil!
(en wat jij rijdt, Kafue, is géén LDR, maar "wat ronder instellen").
Kafue schreef:
we kunnen natuurlijk altijd nog saampjes met zijn alle hier de tegenhanger van de dvd van ulrieke thiel maken, het voordeel van ldr.
Dat lijkt mij nou een héél goed idee. Vooral doen! Ja