Professor schreef:Wat ik geleerd heb is dat men aan de enkele longe een paard het beste Klassiek kan scholen met bijzetteugels, dit dient geleerd zijn. Daarna gaat men over naar de dubbelelonge waaraan geen beperkingen zijn qua africhting.
Ook kan men paarden bewust voorwaartsneerwaarts trainen door een chambon.
Dat is beperkt longeren omdat men dan alleen voorwaarts neerwaarts longeerd, het voordeel van deze hulpteugel is dan de mond weinig belast word de druk komt tussen de oren, het paard straft zichzelf wanneer hij/zij zijn rug wegdrukt door druk achter de oren.
Slofteugel vind ik ondingen omdat deze bij het longeren het paard nooit helemaal strekken laten de neus van het paard komt dan altijd achter de loodlijn bovendien is de Falsch Knick bijna voor programmeerd.
Wat denkt u daarvan en wat voor ervaringen hebben de meeste hier op het topic hiermee?
Ik ga hier grotendeels in mee alleen gebruik ik dan de slof als bijzetteugel.
Ik zet deze dan niet tussen de benen vast maar aan de zijkant. Eigenlijk als een soort touwtje wat ook veel gebruikt wordt voor longeren. De dubbele longe gebruik ik ook graag al ben ik daar (nog) niet zo bekwaam in.
Een chambon heb ik nog nooit gebruikt

Maar eerlijk gezegd longeer ik bijzonder weinig. Ik rijd liever mijn paarden.