DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goofy44

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:52

Karl66 schreef:
Of je nu voor of tegen LDR bent, je kan toch moeilijk ontkennen dat LDR een soepele rug geeft.

De vraag die men stelt, is alleen: ten koste van wat ?

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:02

Karl66 schreef:
Daar is bewijs voor Q en niet alleen van ruiters die het verschil voelen, maar uit het onderzoek dat door Utrecht en Zurich wordt uitgevoerd blijkt het ook.

Lausanne was gewoon een politiek statement. Niet het resultaat van gedegen wetenschappelijk onderzoek. Ik zou ook nooit aan zo'n onderzoek beginnen, het eind is nooit in zicht en het resultaat ervan lost ook niets op.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:05

horseyfries schreef:
De voordelen zijn er in de praktijk Q, en dat is ook wat paardrijden is: een doesport!

Paardrijden is een doesport, waarbij je je hoofd dient te gebruiken.
Kan voor sommige ruiters heel moeilijk zijn. Haha! Haha! Haha!

Als je LDR nodig hebt om de Z2 te halen en door te komen, dan is het probleem toch
wel duidelijk. Als je ziet wat er zonder LDR afhaakt en de Z2 niet haalt, dan geeft dat
toch aan waar we in de breedtesport LDR voor gebruiken (over de top heb ik het niet).
Z2 kan je met je vingers in je neusgaten en in die van je paard halen, met een redelijk
gezond paard en redelijke rijervaring. Daar hoef je geen talent voor te hebben, alleen
een beetje doorzettingsvermogen en de drang om te willen slagen.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:24

Zo is het maar net. Nu heb ik de drang wel maar de tijd niet nog de ervaring die er voor nodig is.
Ik heb ervoor gekozen een veulen te fokken en die op te leiden. Dit is een lange weg en aangezien het groene paard en de dus ook nog groene ruiter alles samen moeten leren mischien niet altijd even gemakkelijk.
Je moet door schade en schande wijs worden, kiest eens voor bedrijf, voor kind, voor niet de passende instructie bij paard en ruiter en voila dan ben je al heel wat jaren verder.
Daarom ga ik ook voor de ervaring en weet gewoon dat het voor een manegeruiter met de gemiddelde manegelessen en manegepaarden moeilijk is te ervaren en te bedrijpen wat bedoeld wordt met LDR of het voelen van een bijvoorbeeld krachtig ondertredend been.
Nu ben ik niet voor nieuwe methoden maar deze methode is al eeuwenoud, beproefd en bewezen waarbij het aan de ruiter is om het paard aan te geven hoe extreem je gaat.

Net als Kiwiko al zegt als het dan niet lukt dan laat je je paard aquachippen en dat geeft al aan dat er in de paardrijdende wereld veel gezocht wordt naar andere dingen vooral makkelijkerder dingen. Want klassiek is natuurlijk niet makkelijk het kost tijd, zweet en gedachten erover. En het tekent gewoon de ruiter, de instructeur, de theoreticus, die bij voorbaad zonder de ervaring gemaakt te hebben al veroordelen.

Je kunt namelijk niet leren paardrijden zonder het te doen. Er schreef eens een beroemde ruiter maar het is me even ontgaan wie dat je slechts kunt leren rijden door het heel veel te doen. Je kunt dus ook slecht praten over een methode door hem eerst zelf te beproeven en niet door er eens over gehoord te hebben.
Daarom is het ook moeilijk een oordeel te vellen over iets dat je niet gedaan hebt, daar ben ik nu zelf achter. En het is ook echt niet dat je binnen no time resultaat hebt of niet dat duurt ook weer even.
Maar na drie maand kan ik wel zeggen dat ik het zeer zeker deel laat blijven uitmaken van mijn trainingsuur met de paarden als ze lichamelijk het aankunnen natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:48

horseyfries schreef:
Jij bedoelt David de Wispelaere met de Grand Prix ruiter? Wanneer heb jij hem
voor het laatst op wedstrijd in actie gezien?

Die voortijdig gestopt met de wedstrijden, hij streeft een hoger doel na......... Knipoog

Maar zonder gekheid, 23 september, Apeldoorn lijkt me wel wat om daar deel te nemen in het forum. Te zien aan de entre die gevraagd wordt [€80,- per toeschouwer Geld, geld! Wow! ] zal daar wel een zeer aantrekkelijke gage tegenover staan. Ga jullie mee, Tyrza, Horsyfries, Kiwikim, Karl, Kafue!! Dat is vet verdienen daar.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:09

Hoeveel personen kun je maximaal op een behoorlijke manier op die lokatie in Apeldoorn kwijt ?
Gaat het er kleinschalig of grootschalig aan toe ?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:05

Mis ik wat? Wat is er 23 september in Apeldoorn??

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:16

ja inderdaad mis ik wat???? 80 euro wil ik ook wel verdienen.
Als ik in de winst mee kan draaien ja dan ben ik van de partij, anders niet heb namelijk wedstrijd geloof ik rond die tijd.
Maar goed werk gaat voor het meisje zeg ik altijd maar.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:21

hmzz die 80 euries wil ik ook wel Haha! Haha!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:44

Jippie schreef:
horseyfries schreef:
Jij bedoelt David de Wispelaere met de Grand Prix ruiter? Wanneer heb jij hem
voor het laatst op wedstrijd in actie gezien?

Die voortijdig gestopt met de wedstrijden, hij streeft een hoger doel na......... Knipoog

Maar zonder gekheid, 23 september, Apeldoorn lijkt me wel wat om daar deel te nemen in het forum. Te zien aan de entre die gevraagd wordt [€80,- per toeschouwer Geld, geld! Wow! ] zal daar wel een zeer aantrekkelijke gage tegenover staan. Ga jullie mee, Tyrza, Horsyfries, Kiwikim, Karl, Kafue!! Dat is vet verdienen daar.

Verdikkie, laat ik die dag nou net niet kunnen.... Haha!
Maar het ging toch ook helemaal niet om het geld? Knipoog http://www.hippocampus-nl.com/s2e.php?content_id=10

Oh, een HOGER DOEL?? Vertel?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:47

volgens mijn agenda (en die pas ik zonodig aan) kan ik wel die dag............ ga er alleen niet DAT geld voor betalen Haha! Haha! : D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:49

QQQQ verwees naar deze:

http://www.hippocampus-nl.com/s2e.php?content_id=10

Symposium: Harmonie, Balans, Wellness en Sport

24 september 2006, Oranjehal Appeldoorn
Ondanks de fantastische ontwikkelingen van de sportpaardenfokkerij is het een feit dat het Nederlandse sportpaard gemiddeld slechts zeven jaar oud wordt.
Veel ruiters en paardenliefhebbers vragen zich dan ook af of sport en welzijn van het paard wel te combineren is.
Op zondag 24 september 2006 (Oranjehal te Appeldoorn) vindt een symposium plaats met als thema: Harmonie, Balans, Wellness en Sport.
Tijdens het symposium zijn voordrachten, praktijkdemonstraties en een discussiepanel gepland waarin het belang en de logica van een systematisch opgebouwde training naar voren komt. Er wordt uitleg gegeven over de lichamelijke en geestelijke effecten van de diverse trainingssystemen met nadruk op de Klassieke Europese School. Tevens wordt ingegaan en gedemonstreerd welke invloed de houding en zit van de ruiter heeft op de beweging van het paard. Ook de logica van de ontwikkeling van balans en harmonie in de africhting en het samenspel tussen paard en mens wordt nader belicht en er wordt een duidelijke link gelegd naar de mogelijkheden in de sport.

Dit symposium is bedoeld voor ruiters en/of paardenliefhebbers, die op zoek zijn naar harmonie en balans in de communicatie en het samenspel met het paard. Voor de sportruiters, die zich afvragen of wellness ook in de sport te waarborgen valt. En voor de enthousiaste fokker, die zijn fokproduct gezond en succesvol ouder wil zien worden.

Met medewerking van:
Nelly Abbenes (holistisch trainster en instructrice)
Dr, Gerd Heuschmann (Dierenarts, Bereiter FN),
Dr.Ulrike Thiel (hippisch Sportpsychologe, Equitherapeute, Instructrice),
David de Wispelaere (Grand Prix Ruiter, Trainer).

entre €80,-

Dus ik had wel interesse in een plek in het discussie pannel. Voor de balans en harmonie is het wel leuk een paar LDR experts aan het pannel toe te voegen leek me, en die hebben we hier op Bokt genoeg. Af te leiden aan de entre moet het een goudmijntje zijn om daarin plaats te nemen.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:55

Oh, maar dan geef ik zelf al een clinic Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:58

ojaaa ik heb een date Haha! Haha! Haha!

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:00

Blind-date ?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:18

Ja, dat is een synoniem voor LDR-date... Knipoog

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:23

Tyrza schreef:

Overigens, daar is de toegang gratis heur Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:24

jeetje 80 euries zeg, voor een clinic. Ik heb in ieder geval wedstrijd dat weekend maar als we in zon forum kunnen en lekker verdienen, dan zeg ik de wedstrijd wel af.......
Pfff gemiddeld paard slechts 7 jaar, ze blijven bezig zeg. Het aantal paarden in de absolute basis is veel groter dan die in de topsport dus conclusie basisrijden is slecht voor het paard Haha! .

Maar die David is toch echt een gevoelsruiter die stelt zijn paard ook vast wel in.
Vreemd trouwens dat aquahorse er niet tussenstaat, die is toch ook helemaal in balans.
Zij zet het paard in stilstand in de aquabalans en dan gaat ze erop zitten en dan voila het paard is verzameld en in balans ik had toch minstens verwacht dat ook zij in het panel zou zitten Cool

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:25

Tyrza schreef:
Tyrza schreef:

Jammer Noord Holland is net te ver weg........

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:30

Goofy44 schreef:
Karl66 schreef:
Of je nu voor of tegen LDR bent, je kan toch moeilijk ontkennen dat LDR een soepele rug geeft.

De vraag die men stelt, is alleen: ten koste van wat ?

Het antwoord is dus.... 80 EURO! Haha!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:30

Tyrza schreef:
Tyrza schreef:

Je doet iets hélémaal fout! Duivel

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:35

we kunnen natuurlijk altijd nog saampjes met zijn alle hier de tegenhanger van de dvd van ulrieke thiel maken, het voordeel van ldr.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:39

Goofy44 schreef:
Hoeveel personen kun je maximaal op een behoorlijke manier op die lokatie in Apeldoorn kwijt ?
Gaat het er kleinschalig of grootschalig aan toe ?

Je kunt er alle kanten op lijkt me, zie hier:
http://www.lrpcwwna.nl/

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:40

Kafue schreef:
we kunnen natuurlijk altijd nog saampjes met zijn alle hier de tegenhanger van de dvd van ulrieke thiel maken, het voordeel van ldr.

Zonde van je tijd toch? Je zou ondertussen ook kunnen genieten van lekker LDR paardrijden.... Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:56

horseyfries schreef:
Kafue schreef:

Zonde van je tijd toch? Je zou ondertussen ook kunnen genieten van lekker LDR paardrijden.... Knipoog

Ja maar ik dacht zonder winstoogmerk kun je er toch wel weer wat aan verdienen lekker. Maar goed om in de anti ldr sfeer te blijven die lui zeggen altijd oh maar jij doet dit alleen maar om te scoren op de wedstrijden.....
Nou ja en nu kunnen we met dvd scoren bij de euhhh euhhh tja bij wie eigelijk. Wie interesseert zich eigelijk voor een discussie ldr dvd. De anti lui niet want die worden er kotsmisselijk van dat paardenkwellen en de pro ldrers niet want die denken tjonge jonge niet weer. Dus voor wie is die dvd eigelijk?