tips?
het is trouwens een springpaard en dat ik zo achterover hang is een momentopgave
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Belmera schreef:Wat een fijn beeld om de foto Setefurii!
Je doel was ook goedEigenlijk kort samen gevat: maak je niet te druk, ontspan.
Op de foto loopt ze volgens mij nog een klein beetje teveel op de voorhand, maar ik vind dat verder niet storend voor t beeld. Zeker als je je doel erbij zet. Eerst een tijd blijven focussen op ontspanning (van jullie beiden) en als dat bevestigd is dat uitbouwen naar ontspannen en op de achterhand.
Ik heb nu t idee (je mag me verbeteren als ik ernaast zit) dat als je nu zou gaan schakelen met het tempo, je merrie haar hoofd omhoog zal doen en rug weg zal drukken, met andere woorden: weg ontspanning.. En dat zou ik zonde vinden (heb zelf ook zon merrie).
Als t goed is krijgt je paard na een tijdje door, dat zo ontspannen met hoofd laag en rug lang toch wel fijn loopten zal ze dat veel constanter gaan doen en dat is het moment waarop je verder kan gaan denken.
Zanshiro schreef:Bedankt voor je reactie. Waardeer jouw mening enorm.
Leuk je haalt meteen onze punten aan waar we heel hard aan werken.
In overgangen terug (foto 1) drukt hij zich vaak op en verlies ik het contact. Ik probeer dit altijd voorwaarts weer op te lossen. Echter deze foto is dus net van het moment waar het bij ons mis gaat. Mocht je nog tips hebben hoe ik dit beter kan oplossen dan hoor ik dat graag!!!
Mijn rechterhand is echt mijn probleem. Ben hier ook heel erg mee bezig om het beter te krijgen. Maar helaas zijn gewoontes moeilijk te doorbreken.
Op de handrem rijden klopt helemaal. Dit was voor ons de eerste keer op een heel groot grasveld zonder andere paarden. Heb pas een stuk of 7 x een buitenrit gemaakt, maar nog nooit alleen. Hij was met de foto's aan de hand behoorlijk heet en sleurde me soms over het terrein. Dus met rijden heb ik hem op de handrem gezet. Ik vindt het heel mooi dat je dat ziet! Normaal rijdt ik hem niet zo op de handrem. Maar nu vond ik dat zelf veiliger.
Ik ben heel blij met je "commentaar". Leer ik weer een hoop van.
De vraag of ik wel kan ontspannen. Op deze foto's (fotoshoot) niet helemaal. Normaal gesproken een stuk meer. Als ik zelf niet genoeg ontspan krijg ik dat namelijk meteen van mijn paard terug dmv een zware aanleuning. Aan de voorkant durf ik hem los te laten maar echter in deze fotoshoot nog niet.
Ik kom van ver. Toen ik hem kocht zat ik enkel te huilen ik was zo bang geworden om te rijden. Heb eerste half jaar met bp gereden. Een klein jaar geleden was ik echt nog een beginner en bang. Dus zelf ben ik al heel erg blij met wat we nu bereikt hebben. Maar ben nog lang niet uitgeleerd en ben zo gemotiveerd om te leren en om het goed te doen voor mijn paard. En sta open voor tips/hulp!
Marjoow schreef:Ik zie zeker vooruitgang! Ik heb alleen het idee dat je je armen heel strak houd, klopt dat??