DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Foogul

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:48

-oeps again!-
(waarom hebben ze die delete-optie eraf gehaald? Boos! )

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:49

Tyrza schreef:
Mevrouw Tyr voor jou he Boos! Clown

Afgod

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:14

He laten we weer on topic gaan.
Want ook al praten we hier lekker samen over koetjes en kaljfjes op andere forums halen ze onze geliefde ldr nog steeds onderuit Ach gut .

Ik las ergens ik noem geen namen dat het heel normaal is dat als je LDR beoefend je niet meer door kunt zitten Haha! Haha!
Echt lachen, ik heb in het begin wel eens gemaild met iemand die dat prompt op het forum gezet heeft dat ik zon moeite kreeg met doorzitten. Voor mij heel logisch gevolg van het loskomen van de rug en het krachtiger onderplaatsen van de benen dat je eerst weer moet wennen aan het doorzitten. Overigens zit ik nu weer als een huis hoor. Voor haar en haar internetforummaatjes het logische gevolg van LDR......
Het komischte is dat ze dus aan de fotos wel konden zien waar het aan lag, maar nu bescheur ik me echt van het lachen Hyper! Hyper! dat waren dus fotos van voor de LDR tijd.

Dus als je LDR rijd kun je niet meer doorzitten op het paard, wat een mop of niet dan?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:17

Duidelijk GEEN ervaringsdeskundigen dus Knipoog

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:57

Tyrza schreef:
Duidelijk GEEN ervaringsdeskundigen dus Knipoog
Gezien het ervaringsniveau dat men moet hebben vóór men überhaupt aan LDR zou moeten mogen denken, zou je verwachten dat ze eerst wel goed moeten hebben leren zitten, toch Verward
Je zou er in de war van raken! Vork

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:01

Kafue schreef:
He laten we weer on topic gaan.
Want ook al praten we hier lekker samen over koetjes en kaljfjes op andere forums halen ze onze geliefde ldr nog steeds onderuit Ach gut .

Ik las ergens ik noem geen namen dat het heel normaal is dat als je LDR beoefend je niet meer door kunt zitten Haha! Haha!
Echt lachen, ik heb in het begin wel eens gemaild met iemand die dat prompt op het forum gezet heeft dat ik zon moeite kreeg met doorzitten. Voor mij heel logisch gevolg van het loskomen van de rug en het krachtiger onderplaatsen van de benen dat je eerst weer moet wennen aan het doorzitten. Overigens zit ik nu weer als een huis hoor. Voor haar en haar internetforummaatjes het logische gevolg van LDR......
Het komischte is dat ze dus aan de fotos wel konden zien waar het aan lag, maar nu bescheur ik me echt van het lachen Hyper! Hyper! dat waren dus fotos van voor de LDR tijd.

Dus als je LDR rijd kun je niet meer doorzitten op het paard, wat een mop of niet dan?

Uhm....Anky staat inderdaad regelmatig in haar beugels,en op een clinic van Imke en Tineke zei moeder tegen dochter en toehoorders: "gelukkig hebben je een pandjes aan" en "sommige mensen zeggen dan dat hun paard niet los over de rug is"....

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:03

Hoewel ik denk dat LDR rijden en correct zitten gewoon 2 heel verschillende dingen zijn, zitten de NL ruiters wel opvallend veel met de beentjes naar voren.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:04

Of je nu voor of tegen LDR bent, je kan toch moeilijk ontkennen dat LDR een soepele rug geeft.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:55

Karl66 schreef:
Of je nu voor of tegen LDR bent, je kan toch moeilijk ontkennen dat LDR een soepele rug geeft.
Ik heb geen idee of dat meer is dan met andere methoden

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:57

QQQQ schreef:
Karl66 schreef:
Ik heb geen idee of dat meer is dan met andere methoden

Haha! Ik dacht het altijd al..... Clown

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:37

horseyfries schreef:
Haha! Ik dacht het altijd al..... Clown
Daar zijn deze topics voor hè, maar veel verduidelijking geven ze hierover ook weer niet . De vragen blijven maar open...
- Wat zijn de voordelen en zijn dit ECHT voordelen (zijn er goede zaken die je via de "gevestigde routes" niet kunt bereiken)?
- Als er echte voordelen zijn, wegen die dan op tegen de nadelen?

We wachten het (voor kostprijs geleverde) nieuwe boek van Tineke maar af, daar staan dan vast die wetenschappelijke bewijzen in Ja .

Komen er nog Bokt pro-LDRers op 24 sept uitleggen wat voor goeds LDR doet? (zie Kalender Evenementen)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:58

Daar is bewijs voor Q en niet alleen van ruiters die het verschil voelen, maar uit het onderzoek dat door Utrecht en Zurich wordt uitgevoerd blijkt het ook.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 23:00

Karl66 schreef:
Daar is bewijs voor Q en niet alleen van ruiters die het verschil voelen, maar uit het onderzoek dat door Utrecht en Zurich wordt uitgevoerd blijkt het ook.
Als dat echt bleek, hadden ze het zo langzamerhand wel eens gepubliceerd, lijkt mij... Sigaar

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 23:09

Nee Q, pro LDR mensen zijn vast niet gevraagd om dat te komen uitleggen op die dag en als ze gevraagd worden lijkt het me sterk dat iemand dat nog gaat doen.
Iemand die zo'n groot ego heeft dat ze denkt de waarheid in pacht te hebben zonder ooit op het niveau te hebben gereden van de mensen die ze veroordeelt overtuig je toch niet van het tegendeel, dat is compleet verloren tijd en verspilde energie.

De voordelen zijn er in de praktijk Q, en dat is ook wat paardrijden is: een doesport!
Helaas blijken de tegenstanders telkens weer paardrijden als denksport te bedrijven en zitten ze meer met hun neus in de boeken dan op het paard, waardoor ze nooit de voordelen van LDR zullen kunnen ervaren....
Ze kunnen het wel zien, bijv. op de WEG in Aachen, maar dat is dan weer een non-argument volgens onze boekenwurmen.... Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 23:18

QQQQ schreef:
Karl66 schreef:
Als dat echt bleek, hadden ze het zo langzamerhand wel eens gepubliceerd, lijkt mij... Sigaar

Het complete onderzoek is nog niet af, maar dit onderdeel is al in het openbaar genoemd. We hebben het daar in het vorige topic al over gehad, maar ik ben eerlijk gezegd te lui om het terug te zoeken Bloos

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 00:21

Heej, interessante opmerking van Karl, warempel echt !
LDR is voor luie ruiters die het vertikken hun complete paard te ontwikkelen en snel klaar willen zijn.

Mooi gezegd....

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 00:22

En bedankt...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 01:24

En met net zoveel gemak kan je zeggen dat klassieke ruiters lui zijn omdat ze een deel van de ontwikkeling van een paard maar laten zitten *zucht*

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 07:26

horseyfries schreef:
Nee Q, pro LDR mensen zijn vast niet gevraagd om dat te komen uitleggen op die dag en als ze gevraagd worden lijkt het me sterk dat iemand dat nog gaat doen.
Iemand die zo'n groot ego heeft dat ze denkt de waarheid in pacht te hebben zonder ooit op het niveau te hebben gereden van de mensen die ze veroordeelt overtuig je toch niet van het tegendeel, dat is compleet verloren tijd en verspilde energie.

De voordelen zijn er in de praktijk Q, en dat is ook wat paardrijden is: een doesport!
Helaas blijken de tegenstanders telkens weer paardrijden als denksport te bedrijven en zitten ze meer met hun neus in de boeken dan op het paard, waardoor ze nooit de voordelen van LDR zullen kunnen ervaren....
Ze kunnen het wel zien, bijv. op de WEG in Aachen, maar dat is dan weer een non-argument volgens onze boekenwurmen.... Knipoog
Er zijn hierbij ook mensen die WEL op GP niveau rijden. Misschien dus toch de moeite? Er is ook discussie mogelijk. Overigens gaat het symposium niet in eerste instantie over LDR.
Karl66 schreef:
Het complete onderzoek is nog niet af, maar dit onderdeel is al in het openbaar genoemd. We hebben het daar in het vorige topic al over gehad, maar ik ben eerlijk gezegd te lui om het terug te zoeken Bloos
Ja, er is veel genoemd en er zijn nog véél meer onderzoeken gedaan en wellicht nog gaande. Zolang er niet iets wordt gepubliceerd in peer-reviewed wetenschappelijk tijdschriften zegt het mij echt helemaal niets.
Paardentango schreef:
LDR is voor luie ruiters die het vertikken hun complete paard te ontwikkelen en snel klaar willen zijn.

Mooi gezegd....
Nee, niet persé lui, gewoon wat ongeduldig Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 07:44

Paardentango schreef:

Mooi gezegd....

gaan we weer Haha! Haha! Haha! klopt als een bus, op manegeniveau........ maar dan heb je het niet over LDR Haha! Haha!

nog een keer dan.......... LDR is niet het zelfde als achter de teugel, ronder instellen, of kop tussen de knieen trekken.......
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 07-09-06 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 07:50

Wat is het ongeduldige aan LDR?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 07:52

snap ik ook niet Karl, daar gaat toch echt een jarenlange training/voorbereiding aan vooraf Haha! Haha!

hihi je hoeft je denk ik niet aangesproken te voelen Tyrza Haha! Haha! volgens mij doe jij je dingetje niet meer in de gevorderde les op donderdag om 7 uur Haha! Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:44

Ik merkte duidelijk meer nou ja noem het maar deining in de rug en de beweging die krachtiger van de grond kwam. Nu heb ik toch wel een paard wat ietwat hoog opgeeft maar ik vond het in het begin wel moeilijk om het uit te zitten in die nieuwe trainingsmethode en natuurlijk hem niet meer vast te houden voor.
En dan praat je prive met iemand over de mail over dat soort zaken ze vroeg uiteindelijk naar mijn ervaringen met dat ldr rijden en dan lees je het op een ander forum. Moet trouwens wel lachen want die rijd ook op manegeniveau dus waar hebben we het over en dan ook nog in een geheel nieuw soort rijden het aquarijden Knipoog net of dat nu weer zo goed is.

En ja zitten is inderdaad je basis maar een paard dat losser in zijn bweging wordt, krachtiger en soepeler is wel anders als een strijkplank paard ofzo.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:04

[quote="QQQQ Er zijn hierbij ook mensen die WEL op GP niveau rijden. Misschien dus toch de moeite? Er is ook discussie mogelijk. Overigens gaat het symposium niet in eerste instantie over LDR.
[/quote]

Als de aankondiging hiermee begint: "Ondanks de fantastische ontwikkelingen van de sportpaardenfokkerij is het een feit dat het Nederlandse sportpaard gemiddeld slechts zeven jaar oud wordt."
dan ben ik al niet meer geïnteresseerd....
Jij hebt het de hele tijd over wetenschappelijke bewijzen. Ik heb bovenstaande statement al vaak ergens voorbij zien komen en heb nog nooit ergens het wetenschappelijke bewijs ervan gezien.
Vallen de paarden om jou heen bij bosjes tegen de grond? Bij mij niet in ieder geval, dus ben ik ervan overtuigd dat dit complete onzin is, wat voortkomt bijv. uit de gemiddelde leeftijd van paarden die overgenomen worden door de verzekeringen, waarbij het dus niet om "het Nederlandse sportpaard" gaat, maar om alle paarden en pony's en niet persé degene die in de sport lopen en waarbij de paarden die NIET overgenomen worden door de verzekeringen niet worden meegeteld waardoor je gemiddelde leeftijd natuurlijk wel drastisch daalt.

Jij bedoelt David de Wispelaere met de Grand Prix ruiter? Wanneer heb jij hem voor het laatst op wedstrijd in actie gezien?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:33

Kafue schreef:
Moet trouwens wel lachen want die rijd ook op manegeniveau dus waar hebben we het over en dan ook nog in een geheel nieuw soort rijden het aquarijden Knipoog net of dat nu weer zo goed is.

.

en als het aquarijden niet lukt, kan je het dier nog altijd laten aquachippen Haha! Haha!