Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:28

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:54

Kel2004 schreef:
Leuk onderschrift!

heb ik aan het uwe te danken; Toen ik dat las, schoot mij dat antwoord te binnen.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:59

Kel2004 schreef:

Severo ken ik. Hij heeft, geloof ik, zijn 'Bereiter' gedaan bij Jan Nivelle. En als ik me niet vergis zit hij nu bij Jean Bemelmans. Ik vond hem vroeger iets fijner rijden. Bij Jean Bemelmans komt het meeste neer op 'sneller maken ' van achter. Dat resulteert toch vaak in veel spanning. Maar het is een ruiter met heel veel gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:17

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:39

Picasso schreef:
Kel2004 schreef:

Dit vind ik dan een fijn plaatje!

Nou, ik was er ook wel van gecharmeerd. Mooi dragend, los van voor.
Ik vind alleen zijn houding niet zo wat, alsof hij niet in balans kan zitten.

Vergeleken met de foto uit het jumping Amsterdam topic snap ik niet dat het er in de proef zo geforceerd uit zag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:04

Ja hij zit een beetje alsof 'ie moet sch*****, maar paard ziet er prima uit dus het zal wel functioneel zijn geweest wat 'ie deed :D

Ik spring een gat in de lucht als de winter gaat verdwijnen... maar goed dat ik me niet aan trainingsschema's houd...pfffffffffff

suikermeisje

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:17

Vandaag een prima buitenritje kunnen maken met allerlei oefeningen waarmee we ons bezig houden. En hij heeft z'n eerste serie om de twee gesprongen. :D

Werk constant aan het loslaten van voor en dragen van achter. Merk wel door dit topic dat ik daar steeds meer mee bezig ben geweest de afgelopen tijd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:56

Hier afgebeult door de fysio (die keek zelf een paar keer bezorgd ) en hij waarschuwde dat ik dit wel even kon gaan voelen dus ben benieuwd of ik morgen fit ga zijn om te rijden.... Anders wordt het gewoon hobbelen. :')

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 02:02

Picasso schreef:
Ja hij zit een beetje alsof 'ie moet sch*****, maar paard ziet er prima uit dus het zal wel functioneel zijn geweest wat 'ie deed :D

Ik spring een gat in de lucht als de winter gaat verdwijnen... maar goed dat ik me niet aan trainingsschema's houd...pfffffffffff

Ik deel die mening over zijn zit in die momentopname. Ik was er ook wel door teleurgesteld, want ik weet dat hij altijd als een jonge God te paard zat. Ik ga er ook eerder van uit dat dit een ongelukkig moment is in de dynamiek van de beweging die op de plaats is vasthgelegd

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 02:06

Ayasha schreef:
Hier afgebeult door de fysio (die keek zelf een paar keer bezorgd ) en hij waarschuwde dat ik dit wel even kon gaan voelen dus ben benieuwd of ik morgen fit ga zijn om te rijden.... Anders wordt het gewoon hobbelen. :')

Ik heb mij altijd al afgevraagd of fysiotherapeuten niet op een of andere manier de reïncarnaties zijn van de ex-werknemers van Tomas de Torquemada O:) . Ik heb er ruime en onprettige ervaring met hen. }:)

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 02:13

Peetstap schreef:
Tem... reklame in het zo mooie topic.. :wave:

Heb ik gedaan. Ik vind dit irritant. Tamelijk pretentieus.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:00

Kadankovitch schreef:
Ik heb mij altijd al afgevraagd of fysiotherapeuten niet op een of andere manier de reïncarnaties zijn van de ex-werknemers van Tomas de Torquemada O:) . Ik heb er ruime en onprettige ervaring met hen. }:)

Deze is een softy al doet ie goed z'n best om het te verbergen maar sommige dingen zijn gewoon pijnlijk en gisteren was hij elke keer even aan het spieken of het nog wel ging. :') heb op een gegeven moment gezegd 'dadelijk ga ik nog denken dat je bezorgd bent' (want we hebben de eerste keer al besproken dat fysio's bedankt worden om mensen te pijnigen en dat hij daarom dat beroep gekozen had :') ) en toen mompelde hij terug dat t normaal heel pijnlijk was.... (Het was ook geen heel aangenaam gevoel :') ) maar we hebben het overleeft. Voorlopig gaat het vrij goed. Als dat vanavond ook nog zo is valt t mee met de last.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 00:24

Kadankovitch schreef:
Ik was er ook wel door teleurgesteld, want ik weet dat hij altijd als een jonge God te paard zat.

:')
Heb nu helemaal waanbeelden over een soort pegasus :D

Foto momenten zijn zooooo moeilijk.
Je kan echt vreselijk slecht rijden en een prachtige foto creeeren, maar ook omgekeerd.
Ik vind dat met hengstenkeuze ook zo lastig. Soms ben ik echt geschrokken van de real-life beweging.

Ik ben helemaal *\%/*
Ik ga volgende week naar een jaarling kijken, iedereen verklaary me waarschijnlijk voor 8)7 aangezien ik er voor naar Noord-Duitsland moet vliegen, maar iets zegt me dat ik dit gewoon moet doen. (Voor Dallas ben ik destijds ook in het vliegtuig gestapt trouwens).

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:46

Sizzle schreef:
Kadankovitch schreef:
Ik was er ook wel door teleurgesteld, want ik weet dat hij altijd als een jonge God te paard zat.

:')
Heb nu helemaal waanbeelden over een soort pegasus :D

Foto momenten zijn zooooo moeilijk.
Je kan echt vreselijk slecht rijden en een prachtige foto creeeren, maar ook omgekeerd.
Ik vind dat met hengstenkeuze ook zo lastig. Soms ben ik echt geschrokken van de real-life beweging.

Ik ben helemaal *\%/*
Ik ga volgende week naar een jaarling kijken, iedereen verklaary me waarschijnlijk voor 8)7 aangezien ik er voor naar Noord-Duitsland moet vliegen, maar iets zegt me dat ik dit gewoon moet doen. (Voor Dallas ben ik destijds ook in het vliegtuig gestapt trouwens).

Inderdaad, uw redenering is voor mij altijd de reden om erg voorzichtig te zijn bij de beoordeling van een foto. zelfs video-beelden zijn dubieus.

Over de reis naar N=Duitsland: Gewoon doen !!! :j Immers men leeft maar één keer.
Om met Fons Jansen spreken: "Spijt komt na de Zonde,,,,, één keer had ik het ervoor,,,,,, DAAR HEB IK NU NOG SPIJT VAN !!!"

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:25

Idd ook met videobeelden is het vaak de hoek waaronder de video genomen is, maar ook dat ik toch meer geneigd ben bij een video te focussen op specifieke dingen, terwijl bij in real life kijken ik veel meer naar het totaal plaatje kijk.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:49

oji schreef:
Idd ook met videobeelden is het vaak de hoek waaronder de video genomen is, maar ook dat ik toch meer geneigd ben bij een video te focussen op specifieke dingen, terwijl bij in real life kijken ik veel meer naar het totaal plaatje kijk.

Dat is bij mij precies hetzelfde. Dat kan dan ook veel gemakkelijker. Maar misschien doe ik het in een andere volgorde. Eerst kijk ik naar het het geheel, dan herhaal ik de video en focus op hetgeen mij is opgevallen [de "specifieke dingen"]. En later nog eens om het weer opnieuw in verhouding te zien. Dat denk ik, moet men zich hier goed realiseren dat HET grote probleem is van de jury. Zij zien iets en moeten vrijwel in hetzelfde moment al beginnen te denken aan de waardering die zij eraan moeten geven, terwijl wij hier het erg gemakkelijk hebben om ons oordeel te geven.
Dat betekent ook dat ik niet altijd evenveel waarde hecht aan het oordeel van de jury, zonder dat ik daarmee wil zeggen dat ik geen begrip en respect heb voor hun inzet/prestatie.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 17:12

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 17:47

ijn internet verbinding is niet goed. Ik heb storingen in het beeld, soms heel traag en dan spring het over naar 'n seconde verder. Ik zal later nog eens kijken

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:06

Afbeelding

Ziet het er bij jullie ook zo uit?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:12

Leuke foto Pol!!! Omdat het wel vriest en maar heel weinig gesneeuwd heeft waar mijn paard staat, stond die van mij vandaag lekker de hele dag in de wei....nou ja, dat is ook een heerlijk buitenkansje voor paard zo in de winter...dat het minder erg is dat de bak weer drama is....Gun mijn paard ook haar pleziertjes *\o/* Van de week zal het idd wel weer paddock worden en hopelijk kan ze dan weer aan het werk :+

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:14

Veulen groeit al flink!!!! Leuk!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:22

oji schreef:
Veulen groeit al flink!!!! Leuk!

Groeien gaat idd prima! Het is zo'n lief wijs ding! Super sociaal.. continu in de knuffelstand.. genieten Hoe 25 jaar verschil met elkaar omgaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:11

Gelukkig niet Pol! Wat een lief plaatje!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:28

Jep pol, hier ook een hele mooie laag sneeuw, ook in de bak! Maar de onderlaag was mooi zacht, dus ik heb heerlijk gereden :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:45

Mijne hadden ook schik vandaag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding