meerhofh schreef:Citaat:Precies! Door het dragen van beenbescherming in welke vorm dan ook krijgt het paard warme pezen wat blessures tot gevolg kan hebben. Pezen horen juist altijd koel te zijn, dat blijft niet zo wanneer het paard beenbescherming draagt.
Wanneer een paard correct gelongeerd wordt en dus niet in de rondte wordt gejaagt, is er nauwelijks sprake van dat het paard ongecontroleerde bewegingen zal maken, dus de kans op blessures is minimaal.
Alleen bij een paard met afwijkende beenstanden vind ik beenbescherming zinvol, evenals met springen en op transport. Anders niet.
mee eens, en bovendien kun je een paard goed leren bewust te zijn hoe en waar hij z'n benen neerzet
Wanneer ik dit lees krijg ik de koude rillingen over mijn rug, waarom dit is gewoon onzin totale onzin, omdat men de benen beschermt de pezen helemaal niet ondersteund het is alleen ter bescherming.
Wanneer men pezen zou willen ondersteunen zou men moeten tapen.
Maar het is goed deze onbenullige onderhouding over het niet willen beschermen van uw eigen hoofd, of de paarden benen.
Geweldig een springpaard hoeft dus ook geen beenbescherming op zoals u hier nu deze onzin neerschrijft.
Omdat in de natuur deze ook niet kan verwonden????
Een paard in de natuur heeft natuurlijk ook ijzers om. Allemaal zo kinderlijk gedacht sorry gaat u maar door met deze onzin, wij gaan door met onderbouwde rijtechnische dingen.
Trouwens waarom draagt u nog schoenen????? En sokken????
Dat is in de natuur ook niet zo, krijgt u alleen maar warme pezen van.