Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
loriene schreef:Ansie schreef:
Ik zal het wel weer krom opgeschreven hebben maar je snapt vast wat ik bedoel. In mijn ogen is een paard dat het hoofd omhoog steekt en gaat rennen nog niet in eerste plaats toe aan nageeflijkheid.
Wat is dan jouw oplossig? Gewoon het hoofd hoog laten en maar laten rennen? Lijkt mij ook niet bevordelijk voor de balans.
Gister deed onze pony dat ook steeds.Joost mag weten waarom.
Nageeflijk is ze wel aan toe aangezien ze Z2 loopt.
Zal ze zometeen eens laten lopen aan de dubbele longe om te zien of het aan de ruiter ligt of dat ze aan een gebitscontrole toe is.
nombrado schreef:uhh....ff denken.
38 jaar geleden denk ik? (nu spreek ik uit mijn ervaring toen)
superwoman schreef:nombrado schreef:uhh....ff denken.
38 jaar geleden denk ik? (nu spreek ik uit mijn ervaring toen)
ja, dan kan ik er niet over mee praten.![]()
Toen ik jonger was keek ik anders tegen de wedstrijdruiters aan. Achteraf weet ik dat het toch lang niet zo goed was als ik toen dacht![]()
Jaren 80 (mijn vroegah) werd het imo niet zo hard afgestraft...
nombrado schreef:nu zie ik het veelal andersom.....het paard moet het leren en daar haalt een ruiter al het nodige voor uit de kast.
nombrado schreef:als je deze pony eens in een langzaam tempo met hele losse teugels zelf zijn balans leert vinden met de ruiter erop..., dan moet je eens kijken over 2 weken wat een andere pony er onder de ruiter beweegt
burl schreef:nombrado schreef:als je deze pony eens in een langzaam tempo met hele losse teugels zelf zijn balans leert vinden met de ruiter erop..., dan moet je eens kijken over 2 weken wat een andere pony er onder de ruiter beweegt
En nu ga je wederom je geloofwaardigheid verliezen Nombrado. Alsof 'het' vanzelf komt. Zo simpel is het niet.
Het is wel zo dat een wanneer de ruiter zijn hand en lichaam ontspant het paard ook gaat ontspannen maar de manier die jij verkondig, laat je het paard met een losse teugel geheel in de steek.
Jij bent alleen theoretisch bezig maar in de praktijk is rijden iets heel anders Nombrado.
burl schreef:Omdat een teugel een communicatiemiddel is Nombrado. Jouw manier van rijden is dus alleen gas geven en aan de voorkant helemaal niets doen. Tja, je bent wel erg naïef als je denkt dat je zo dressuur kunt rijden.
superwoman schreef:loriene: soms zijn het gewoon de punten die beoordeeld worden ipv een algeheel beeld.
Thuis gaat het beter en ook mijn punten vielen meestal mee. Maar om nu te zeggen dat de meeste jury's het niet kunnen zien, vind ik ver gaan. Met schrijven ook wel meegemaakt dat een jury minder tevreden was, maar er geen lage punten voor kon geven.
Dat sommige mindere ruiters hoger staan dan je zou verwachten, zal altijd wel zo blijven... zolang de meeste maar wel goed staan...
Om een goed gereden paard kan niemand heen en zal uiteindelijk zeker wel beloont worden. Het begint idd bij jezelf.
nombrado schreef:burl schreef:Sorry Nombrado, ik neem je niet serieus.
maakt niet uit hoor
ik wordt alleen wel verdrietig van dit soort posts, en vraag me af, waar het échte rijden gebleven is.
setteke schreef:Helemaal mee eens. Ik snap dat gezeur over anderen op wedstrijd niet zo, als je meedoet met het "spelletje" dan zitten er consequenties aan. Je wordt beoordeeld op wat je laat zien, niet op wat je precies voelt. Daar moet je mee leren dealen en anders geen dressuurwedstrijden meer rijden.
burl schreef:Bewijs dan eens met een filmpje waarin jij een dresuurproef rijdt zonder aan de voorkant te komen.
Ik denk dat die niet komt omdat je volgens mij helemaal niet eens wedstrijden rijdt.
En dan is het wel erg makkelijk om te roepen dat iedereen het verkeerd doet. Tja, als je serieus genomen wilt worden dan moet je niet met sprookjesverhalen aan komen Nombrado.
nombrado schreef:mijn hand en teugel communicatie?![]()
nee hoor...mijn hele lichaam is communicatie/ houding, zit. terugrijden doe je ook op zit!
en fietsen kan ik ook zonder handjesals ik langzamer wil stop ik met trappen
superwoman schreef:nombrado schreef:mijn hand en teugel communicatie?![]()
nee hoor...mijn hele lichaam is communicatie/ houding, zit. terugrijden doe je ook op zit!
en fietsen kan ik ook zonder handjesals ik langzamer wil stop ik met trappen
Hiermee en de post daarvoor over dit onderwerp ga ik het niet begrijpen. Zou graag beeld willen zien.
Snap niet dat jij geen beelden van jezelf laat zien, je bent toch ook instructeur?
Zou reclame kunnen zijn....
Ansie schreef:Over dat losgooien, ik doe dat ook bij een paard dat verreden is en altijd de ruiterhanden als 5e been heeft gebruikt, die kan nu best in balans lopen maar af en toe vervalt ze in haar oude patroon en duikt ze in mijn hand en begint te stuwen als het wat moeilijker wordt, ja sorry maar dan mag ze van mij even zwemmen aan de voorkant en dan is het ook zo weer over als ik haar weer terug rijd in tempo. Gewoon weer even laten herbalanceren is niks mis mee.