Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

(heb een vreselijk dik vest aan, berekoud op het strand dus dat vertekent een beetje
) : klik
(of zie ik het nou verkeerd?
)
ik ken namelijk iemand van 159 en rond de 70 kilo en die is echt overduidelijk te zwaar en heeft daar zelf ook behoorlijk last van. Bocus schreef:Nou dat ziet er prima uit!!!
@ Xsenny, hoe heb jij leren rijden, ik neem aan ook stuiterend op een pony...... Mensen vergeten vaak hoe ze zelf zijn begonnen (en nee dit is geen aanval)
Maar oordelen over een ander is altijd erg makkelijk....
Ik stoor me niet aan "dikkere mensen" te paard, ik stoor me alleen aan mensen die niet fatsoenlijk met hun paard omgaan
ik denk dat die grens lastig te trekken is, en daarom vind ik het zo belangrijk dat je altijd kritisch naar jezelf blijft kijken. Gaat overigens ook op voor de dunnere mensen onder ons
Fiffill schreef:Natuurlijk ligt het ook aan het dier. Een iel paardje zal minder kunnen hebben dan een stevig, breed dier. Maar dan nog, als iemand (zwaar) overgewicht heeft zit je ook jezelf gewoon in de weg en daardoor ook het paard. Alleen al de mindere conditie die ze 9 vd 10 keer hebben.
Even een vraagje aan jou, je schreef dat je 158 bent en 70 kilo weegt. Nu is dit als gewicht op zich niet zo heel zwaar, maar naar verhouding met je lengte wordt het al anders (ik probeer het me voor te stellen maar vind het lastig). Dat houdt in dat je toch (zwaar) overgewicht hebt als ik uitga van een normale bouw, merk je daar zelf iets van bij het paardrijden? Of in het dagelijks leven? Want dat vind ik dus het punt, op dat moment moet je imo bij jezelf gaan denken of het wel zo eerlijk is om op een pony/paard te gaan zitten...
Is overigens niet banketstaaf bedoeld, maar puur uit interesse.
.Bocus schreef:Nou dat ziet er prima uit!!!
@ Xsenny, hoe heb jij leren rijden, ik neem aan ook stuiterend op een pony...... Mensen vergeten vaak hoe ze zelf zijn begonnen (en nee dit is geen aanval)
Maar oordelen over een ander is altijd erg makkelijk....
Ik stoor me niet aan "dikkere mensen" te paard, ik stoor me alleen aan mensen die niet fatsoenlijk met hun paard omgaan
xsenny schreef:Fiffill schreef:Natuurlijk ligt het ook aan het dier. Een iel paardje zal minder kunnen hebben dan een stevig, breed dier. Maar dan nog, als iemand (zwaar) overgewicht heeft zit je ook jezelf gewoon in de weg en daardoor ook het paard. Alleen al de mindere conditie die ze 9 vd 10 keer hebben.
Even een vraagje aan jou, je schreef dat je 158 bent en 70 kilo weegt. Nu is dit als gewicht op zich niet zo heel zwaar, maar naar verhouding met je lengte wordt het al anders (ik probeer het me voor te stellen maar vind het lastig). Dat houdt in dat je toch (zwaar) overgewicht hebt als ik uitga van een normale bouw, merk je daar zelf iets van bij het paardrijden? Of in het dagelijks leven? Want dat vind ik dus het punt, op dat moment moet je imo bij jezelf gaan denken of het wel zo eerlijk is om op een pony/paard te gaan zitten...
Is overigens niet banketstaaf bedoeld, maar puur uit interesse.
ik heb over gewicht ja dat klopt ik zou rond de 62 moeten wege dan zit ik op normaal gewicht .
ik weeg nu 68 kilo ben inmiddels weer wat kilos kwijt.
ik ben tijdens me zwangerschap 35 kilo aangekomen .
toen ik eindelijk begon af te vallen brak ik me rug .
4 maanden in het gips dus weer wat kilos er bij /.
ik vodnt het naar op me pony te stappen mag je best weten .
helemaal omdat ze al 23 is .
maar aangezien er verschilldne dierenarsten bij geweest zijn vonden ze dit makkelijk kunnen .
de pony is goed op gewicht goed in conditie .
aangezien ik me rug gebroken heb en dit nooit meer goed zou komen rij ik met mate .
gewoon even in de bak of een rondje buiten [meestal allen stap]
met me rug wil het momenteeel gewoon niet anders.
aangezien ik wat forser ben heb ik nu voor de toekomst een haflinger gekocht en geen iel paardje meer .
maar vervelend van je rug zeg
Maar het geeft een idee. Daarnaast had ik een dikke plofjas aan, want het was heel koud zaterdag