nombrado schreef:Moll schreef:daar zou ik wel eens fotos van willen zien of een filmpje, met name van die levade
zonder bijzet en bandages
nou laat maar zien, ben ik echt heel benieuwd naar
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:beenbeschermers? nog nooit gebruikt
regels verbroken? waar staan die regels?
mijn paard is prima gehoorzaam, maar op deze manier spelenderwijs oefeningen doen is net zo goed spieren en lossigheid trainen.
alleen moet je je als longeerder heel erg bewust zijn van je lichaamstaal
spokie79 schreef:Ik ben ook benieuwd.
Ik wist trouwens niet de beenbescherming klassiek was. Ik gebruik het eigenlijk nooit. Mag ik hiervan de reden weten? Mijne tikt zichzelf nooit aan.
Professor schreef:spokie79 schreef:Ik ben ook benieuwd.
Ik wist trouwens niet de beenbescherming klassiek was. Ik gebruik het eigenlijk nooit. Mag ik hiervan de reden weten? Mijne tikt zichzelf nooit aan.
Kijkt u een paar bladzijde terug, dan kunt u dat zien voor bandages. Men vergeet 1 ding in Wenen bij de Morgenarbeit dat de jonge paarden voor bandagen om hebben, alleen in de uitvoering niet.
Citaat:en waarom bij de uitvoering niet??
tikken ze dan niet aan? hm, vreemd
na al die jaren zonder bandages of bescherming om de benen, geen aantikje gehad.
hmmm, misschien zijn ze zich bewust waar hun benen zich bevinden?
maar goed, ik bind ze ook niet vast....met touwtjes
oja, helm draag ik ook nooit
maar dat is mijn keuze
Professor schreef:Op een wedstrijd rijd men ook niet met bandages u weet weinig wanneer ik dit zo lees.
Een paard in training kan weleens ongecontroleerde bewegingen maken wanneer men iets nieuws doet of leert, daarom doet men een bescherming om.
Dat u niet met helm rijd is net zo kortzichtig er zijn vele ongelukken gebeurd met hoofdverwondingen, en wanneer men deze beschermen kan dan doet men dat.
Citaat:die stress op wedstrijdterrein met die bandages heb ik ook nooit begrepen
als een paard zich bewust is van eigen benen, gebeuren deze dingen niet, (en natuurlijk een trainer die bewust is) maar misschien maken de paarden waarmee ik werk alleen gecontroleerde bewegingen
wb helm
is mijn keuze, u vind dat kortzichtig
ik niet
nombrado schreef:Professor schreef:Uit alles ook deze regels blijkt dat u zoveel dingen niet begrijpt.
ik denk niet, dat U zich bewust bent wat "steunkousen" doen
maar ook hoe warm het onder die bandages wordt
dus nee, begrijpen doe ik het niet
alsof een paard een onnozel wezen is, die zichzelf aantikt
orienta schreef:Zoals Professor al zegt:Citaat:Een paard in training kan weleens ongecontroleerde bewegingen maken wanneer men iets nieuws doet of leert
Dat heeft verder toch geen uitleg nodig?
Moeten we je dan alles uitleggen?
orienta schreef:Waarom zou het de verantwoording van de trainer zijn?
We zijn niet in staat om altijd elke beweging van het paard te controleren.
nombrado schreef:Professor schreef:Uit alles ook deze regels blijkt dat u zoveel dingen niet begrijpt.
ik denk niet, dat U zich bewust bent wat "steunkousen" doen
maar ook hoe warm het onder die bandages wordt
dus nee, begrijpen doe ik het niet
alsof een paard een onnozel wezen is, die zichzelf aantikt
nombrado schreef:orienta schreef:Waarom zou het de verantwoording van de trainer zijn?
We zijn niet in staat om altijd elke beweging van het paard te controleren.
tikt een paard zichzelf aan als hij los beweegt? in vrijheid?
volgens mij niet
vandaar is het dus altijd de verantwoording van de trainer als dit gebeurd.
dus bewust zijn als trainer hetgeen je doet en vraagt van je paard
Citaat:Precies! Door het dragen van beenbescherming in welke vorm dan ook krijgt het paard warme pezen wat blessures tot gevolg kan hebben. Pezen horen juist altijd koel te zijn, dat blijft niet zo wanneer het paard beenbescherming draagt.
Wanneer een paard correct gelongeerd wordt en dus niet in de rondte wordt gejaagt, is er nauwelijks sprake van dat het paard ongecontroleerde bewegingen zal maken, dus de kans op blessures is minimaal.
Alleen bij een paard met afwijkende beenstanden vind ik beenbescherming zinvol, evenals met springen en op transport. Anders niet.
meerhofh schreef:Citaat:Precies! Door het dragen van beenbescherming in welke vorm dan ook krijgt het paard warme pezen wat blessures tot gevolg kan hebben. Pezen horen juist altijd koel te zijn, dat blijft niet zo wanneer het paard beenbescherming draagt.
Wanneer een paard correct gelongeerd wordt en dus niet in de rondte wordt gejaagt, is er nauwelijks sprake van dat het paard ongecontroleerde bewegingen zal maken, dus de kans op blessures is minimaal.
Alleen bij een paard met afwijkende beenstanden vind ik beenbescherming zinvol, evenals met springen en op transport. Anders niet.
mee eens, en bovendien kun je een paard goed leren bewust te zijn hoe en waar hij z'n benen neerzet