Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
FCSA schreef:'Mooie' voorbeelden van achterblijvend achterbeen en weinig ruggebruik: [EV-ITP] Foto's Jumping Amsterdam
Sonja89 schreef:Als heeeel stille meelezer met een manegeachtergrond en nu twee eigen IJslanders met niveau 0 hoop ik enkele vragen te mogen stellen over bovenstaande posts... Excuses voor het inbreken.![]()
Als zowel basistempo (voorwaartse drang) als nageeflijkheid ontbreken, waar werk je dan het eerst aan en waarom?
Op welke manier maak je een paard gehoorzaam aan de hulpen als het niet reageert op de methode die door veel instructeurs wordt gehanteerd, namelijk geen reactie op been = tik?
Verwijzingen naar informatiebronnen zijn ook meer dan welkom!
Askja schreef:Sonja, kun je wat meer info geven over jouw IJslanders? Leeftijd, gangaanleg, trainingsniveau (je zegt niveau 0 maar dat kan van alles betekenen)
En wat is jouw achtergrond, heb je ervaring met IJslanders rijden en met dressuurmatige rijden en zoja hoeveel? Les/ begeleiding?
Ayasha schreef:Wat een fijne reactie IpilyaNL!
Ik denk dat je veel meer uit dit paard zou kunnen halen op een veel fijnere manier als je wellicht een andere manier van rijden zou proberen (minder tegenstrijdige hulpen zou al een hele stap zijn denk... Ook voor jou zelf. Gezien je zelf zegt hier last van te ondervinden..)
Avanti schreef:Mijn pony is linksgebogen en rechtsachter is duidelijk haar zwakke achterbeen.
Nu ben ik op de rechterhand wat meer schoudervoor aan het rijden en ze begint al iets meer te ontspannen, maar vind het duidelijk moeilijk en zeker in de galop.
Linksom doet ze het logisch wel heel makkelijk en ook de schouderbinnenwaarts gaat linksom best al aardig.
Nu zat ik mij af te vragen, moet ik linksom wel schouderbinnenwaarts rijden? Wat dan maak ik de ongelijkheid misschien nog wel groter. In galop linksom wel begonnen met contrastelling dan wordt ze kennelijk wel rechter en wil gelijk de hals strekken.
Momenteel heel weinig les dus ben er zelf wat meer over na aant denken.
Avanti schreef:Nee toch, dan wordt het binnenachterbeen opgetild. Als ik omhoog ga dan geef ik been