Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knollentuin schreef:dat is toch ook zo op de hengstenkeuring? sowieso in mijn optiek al jaren zo op alle keuringen, ik weet wel dat ze geregeld naar een functionele beweging beweren te belonen ,ipv zweefdraf en show, maar de werkelijkheid is iets anders.
jasmijn78 schreef:Ik denk ook niet dat jij ooit een clinic moet gaan bezoeken, ongeacht van wie. Jij weet zo goed wat er wel en niet vertelt moet worden dat er geen clinic zal zijn die aan jouw verwachtingen zal voldoen.
Verder legt HF uit hoe ZIJ traint en wat HAAR visie en ervaring is. En dat onderscheid haar in positieve zin van een heleboel andere blaaskaken; zij pretendeert niet de waarheid in pacht te hebben en dat vind ik heel respectabel.
Overigens best gek dat jij nooit wordt geboekt voor een clinic Ansie; want jij schijnt het namelijk wel allemaal te weten![]()
Ik kan mij prima vinden in die uitleg. Is gewoon nageven op een weerstandbiedende hand. En druk ontwijken is prima. Zo leren we ons paard ook op been reageren. Je haalt de druk er weer af als je de juiste reactie krijgt. Voorwaarts op been en nageven op een weerstandbiedende hand zijn de eerste dingen die een paard moet leren en beide zo klassiek als het maar kan zijn.
nombrado schreef:Wat ik het ernstige ervan vind, is dat het merendeel het niet ziet, er in meegaat en maar ja en amen knikt als het hier uitgelegd wordt.
burl schreef:loriene schreef:Jammer dat het op dit moment hier alleen gaat om persoonlijk afkraken van elkaar.
Personen die zoveel commentaar op iemand hebben.....zet hier eens een filmpje van jezelf neer.
Lijkt wel of alleen HF dat durft.
Jammer hoor.
Dan heb je niet goed opgelet.
superwoman schreef:nombrado schreef:Wat ik het ernstige ervan vind, is dat het merendeel het niet ziet, er in meegaat en maar ja en amen knikt als het hier uitgelegd wordt.
Dit kun je ook anders zien...
Is het nu het merendeel incl top en alle jury's die het niet goed zien, of de enkeling zoals jij?
Imo kun je overal fouten vinden en dingen die ik anders zou doen.
ik probeer gewoon de goeie dingen eruit te pikken. Daarbij zijn paarden ook verschillend en moet je je daarop aanpassen.
Daarbij vind ik dat je best wel respect mag hebben voor iemand die op dat hoge niveau is gekomen en kan blijven. Op een ander niveau zie en voelen de dingen soms heel anders, dat komt door ervaring. Zolang ik niet op dat niveau rij, probeer ik zeker niet op de mindere dingen te foccussen en ook niet om dat rijden te evenaren natuurlijk......
Ondanks een andere mening mis ik respect, dat vind ik erg jammer.
knollentuin schreef:gewoon voor elkaar, dat gehak op elkaar.. zo jammer. op deze manier post er never nooit meer iemand iets, oa murphy, heeft goed onderbouwde verhalen (meestal) maar er is totale anonimiteit...en als iemand dan s ballen heeft en wat post komt er een berg kommentaar op, op een niet mis te verstane manier.. dus horsey-fries kan niet rijden en doet alles fout. dat daar dus een hoop jury-leden mee misgezeten hebben das dan vreemd, ze hebben wel winst uitgedeeld.. ergens gaat iets mis denk ik... en idd jasmijn het stukje van de weerstandbiedende hand is gewoon klassiek.
laat iedereen gewoon zn verhaal doen en denk er het jouwe van en stel vragen, maar dat veroordelen van elkaar.. getver.
nombrado schreef:Respect voor wie...voor de ruiter? of voor het paard?
Ik heb respect voor het paard en diens beweging.
Zou niet willen ruilen met de huidige top, want dan ben ik echt bang, dat ik geen oog meer dicht doe s'nachts.
Een paard is geen gebruiksvoorwerp
een paard is een levend wezen met gevoel , die over het algemeen alles voor zijn of haar eigenaar doet....goed of fout.
Ze geven vaak subtiel hun grenzen aan, maar daar moet je als ruiter wel voor open staan, anders wals je er zo over heen..
Zou jij jezelf door een ander in een bepaalde houding laten manipuleren zonder enig protest?
Bij een mens is het dan zielig en respectloos
Bij een paard wordt ie gezien als ongehoorzaam en gevaarlijk.
Ansie schreef:Dat willen we met rijden toch ook, dat het vanzelf ontstaat doordat het paard zijn lichaam fijn kan gebruiken en in balans loopt.
Ansie schreef:Ik zal het wel weer krom opgeschreven hebben maar je snapt vast wat ik bedoel. In mijn ogen is een paard dat het hoofd omhoog steekt en gaat rennen nog niet in eerste plaats toe aan nageeflijkheid.
Arual87 schreef:Ik kwam deze quote hier op bokt tegen, wat denken jullie?
nombrado schreef:zij onderbouwd hoe zij het ziet en spreekt haar verbazing uit.
nombrado schreef:HF wil denk ik graag gezien worden.
nombrado schreef:Ik hoop echt, voor HF, dat ze een andere weg gaat inslaan met haar paarden , niet voor de victorie en winnen, maar in het belang van het dier en haar dieren.
superwoman schreef:Ondanks een andere mening mis ik respect, dat vind ik erg jammer.
loriene schreef:Nombrado.......laat jij dan eens zien hoe het moet!!!!!!
Of durf je het alleen maar met woorden i.p.v DADEN.
loriene schreef:Volgens mij heb ik alleen filmpjes van HF en van mijn eigen dochter hier gezien.
Is dat niet zo dan zou ik graag willen weten van wie nog meer.
cherie78 schreef:Het wordt ook door "grote" namen al gezien, dat het niet goed gaat met de (top)dressuursport.
Het is ook niet voor niets dat de juryleden tijdens de OS (en hopelijk altijd) vooral op HARMONIE moesten letten.
jasmijn78 schreef:Ansie schreef:Dat willen we met rijden toch ook, dat het vanzelf ontstaat doordat het paard zijn lichaam fijn kan gebruiken en in balans loopt.
En dat is het verschil tussen mensen van de praktijk en mensen van de theorie. De praktijk is dat niets VANZELF gaat. Daar zul je iets voor moeten DOEN.![]()
Ansie schreef:Ik zal het wel weer krom opgeschreven hebben maar je snapt vast wat ik bedoel. In mijn ogen is een paard dat het hoofd omhoog steekt en gaat rennen nog niet in eerste plaats toe aan nageeflijkheid.
jasmijn78 schreef:Wat is dan jouw oplossig? Gewoon het hoofd hoog laten en maar laten rennen? Lijkt mij ook niet bevordelijk voor de balans.