Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ponylies schreef:ja tuurlijk is dat waar,
alleen waarom willen mensen het goedpraten dat hun te dik zijn,
en moeten ze andere dan afkraken ?
dat stoort me enorm zo van ja maar jij bent erger
.
. Anoukie schreef:ponylies schreef:ja tuurlijk is dat waar,
alleen waarom willen mensen het goedpraten dat hun te dik zijn,
en moeten ze andere dan afkraken ?
dat stoort me enorm zo van ja maar jij bent erger
Omdat "dikke" mensen zich altijd, naar de hele maatschappij toe, moeten verantwoorden waarom ze te dik zijn. Als dikke mensen eens een frietje eten, wordt er naar ze gekeken van "Tja, eet er nog maar een paar kilo bij aan" of "Geen wonder dat je zo dik bent". Dus goedpraten?
Punt 1: Niet iedereen is dik geworden van teveel eten/snoepen (medicijnen/ziektes e.d.).
Punt 2: Niet iedereen kan en wil ervoor uitkomen dat de zelfdiscipline, die het kost om af te vallen en slank te blijven, minder of niet aanwezig is.
Punt 3: Niet iedereen kan er even goed tegen om steeds maar te horen dat ze (te) dik zijn en gaan dus wellicht uitvluchten verzinnen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Een ieder kan daar een hele eigen reden voor hebben. Ik hou teveel van lekker eten en ben echt snoepverslaafd. Daarom ben ik te dik, ik ben niet streng genoeg voor mezelf om slank te blijven. En deze dikke kont stapt nog steeds op mijn paard![]()
.
Als het zo makkelijk was om slank te zijn, zouden er geen dikke mensen zijn.
. En sommige botte opmerkingen in dit topic horen we/ze
niet voor het eerst en die ben je inmiddels ook spuugzat
.
. Ik kan alleen maar zeggen dat ik blijf kijken naar mijn paard, overleg met mijn instructrice en omgeving en wel eens een keertje vaker longeer i.p.v. rijd, omdat dat voor zijn rug ook wel lekker is. jasmijn78 schreef:chanel1985 schreef:IK zelf ben 1.59 en rond de 75 kilo momenteel (ben er al 8 afgevallen), ik heb sinds april een d pony vab 1.45 schoft, heb speciaal een nieuw zadel op maat laten maken door de zadelpasser en wat iedereen ook moge beweren en zeggen, ik heb totaal geen schuldgevoel dat ik op Jana rij.
Dus als je maar een duur genoeg zadel koopt, dan hoef je je niet schuldig te voelen? Hoe erg dat mensen zo kunnen denken????
Dus als ik maar duur genoeg voer aanschaf, dan hoef ik mij niet schuldig te voelen dat ik de stal nooit uitmest?
Dus al ik maar een duur genoeg stalspeeltje koop, dan hoef ik mij niet schuldig te voelen dat ik mijn paard nooit naar buiten doe met andere paarden?chanel1985 schreef:ik zou ook.......iti schreef:ik ben bijna 1.80m........Lente schreef:Ik begon met..........
Ikke, ikke, ikke.... Het gaat mij niet om jullie. Het gaat mij om wat verantwoord is voor het paard.
Traber schreef:Pfff wat een discussies.
Het is toch simpel?Ben je te zwaar dan ga je niet op een paard zitten.
Maar wat is te zwaar?
Het blijkt dat sommige mensen met overgewicht echt wel goede smoesjes kunnen bedenken.
Of beledigd en hatelijk roepen dat niet iedereen een dunne spriet is(duh,ik heb een hekel aan bloedmooie blondjes met lang haar en een slank figuur)
Veel mensen weten dat ze te dik zijn,en toch steken ze hun kop in het zand.
Ik weet wel dat er niemand boven de 80 kilo op mijn paard komt.
Mennen is ook best leuk toch?Waarom dan stug doorgaan met rijden,als je ook andere leuke dingen met je paard kan doen.(ga er eenst naast lopen,val je ook af)
En dat stomme zielige gedoe kan ik ook niet tegen.Ik ben dik door medicijngebruik,daar kan ik niks aan doen,dus bij mij is het wel geoorloofd om met mijn dikke lijf op een dier te zitten.
Nou echt niet.Ik heb kanker,is ook zielug,maar ik rij toch ook niet op mijn shet?

iti schreef:nou, inderdaad, maar ik vind met zn allen vol in de aanval gaan op "dikke" mensen niet echt aardig, want niet alles moet je over 1 kam scheren. Zo ook niet dunne, slanke mensen
En ponylies, jij waait echt met alle winden mee..

chanel1985 schreef:Maar het punt is " te zwaar" voor iedereen anders is, niet objectief. Ik vind me niet te zwaar voor mijn pony, iemand anders vind dit wel maar ik vind het straf dat je over zoiets kan oordelen over de computer, terwijl je mij en mijn pony nog niet in het echt hebt gezien (neem mij nu als voorbeeld)
Leonyr schreef:Traber schreef:Pfff wat een discussies.
Het is toch simpel?Ben je te zwaar dan ga je niet op een paard zitten.
Maar wat is te zwaar?
Het blijkt dat sommige mensen met overgewicht echt wel goede smoesjes kunnen bedenken.
Of beledigd en hatelijk roepen dat niet iedereen een dunne spriet is(duh,ik heb een hekel aan bloedmooie blondjes met lang haar en een slank figuur)
Veel mensen weten dat ze te dik zijn,en toch steken ze hun kop in het zand.
Ik weet wel dat er niemand boven de 80 kilo op mijn paard komt.
Mennen is ook best leuk toch?Waarom dan stug doorgaan met rijden,als je ook andere leuke dingen met je paard kan doen.(ga er eenst naast lopen,val je ook af)
En dat stomme zielige gedoe kan ik ook niet tegen.Ik ben dik door medicijngebruik,daar kan ik niks aan doen,dus bij mij is het wel geoorloofd om met mijn dikke lijf op een dier te zitten.
Nou echt niet.Ik heb kanker,is ook zielug,maar ik rij toch ook niet op mijn shet?
Ik vind dit zo'n zieke reactie dat ik met open mond het zit te lezen. Had jij dit recht in mijn gezicht gezegt, dan had ik hoogstwaarschijnlijk iets heel onbeschofts gedaan.
Wat een asociaal gevoel van jou, dat jij denkt voor iedereen met een ziekte te kunnen spreken. Misselijk wordt ik ervan.
Dat jij kanker hebt, maakt jou niet zielig. Hetgeen wat jou zielig maakt, is deze reactie. Je wilt niet weten hoe het is om je slanke lichaam te verliezen door medicijn gebruik om vervolgens van je paard gescholden te worden omdat je 'te dik' bent. Ik verwijs je nu heel graag door naar 'Koudbloedkim', die mijn volste respect verdient vanwege haar doorzettingsvermogen. Op het moment rijdt zij een koudbloed, waar zij prima op past. Wat geeft jou het recht, om zulk soort mensen het paardrijden te verbieden omdat ze volgens jou 'Het lef hebben met hun dikke lijf op een dier te zitten.'
Sneu.
Wat mij betreft mag iedereen van het paardrijden genieten, dik of dun, jong of oud, groot of klein. Op ieder potje past een deksel; Op ieder paard past een ruiter. Ja, ik zie niet graag te grote mensen op kleine pony's, maar vervolgens ben ik gelukkig niet zo asociaal om ze belachelijk te maken, of ze woorden in de mond te leggen.
Fiffill schreef:chanel1985 schreef:Maar het punt is " te zwaar" voor iedereen anders is, niet objectief. Ik vind me niet te zwaar voor mijn pony, iemand anders vind dit wel maar ik vind het straf dat je over zoiets kan oordelen over de computer, terwijl je mij en mijn pony nog niet in het echt hebt gezien (neem mij nu als voorbeeld)
Maar als je jezelf door je gewicht in de weg zit (bijv al met dagelijkse dingen) zou je jezelf toch wel moeten afvragen of het te paard (nog) wel zo goed gaat. Klinkt vast makkelijker dan het is, ik kan daar niet zo over oordelen natuurlijk maar het is wel het eerlijkste naar je paard toe.
En ik zal de laatste zijn die een dik iemand met een patatje nakijkt,heb wel wat beters te doen.