Leuk helemaal mee eens.Citaat:Ogen, lichaamstaal.
Mijn paard staat na het rijden bij de poetsplaat los, kan na mij toe, doe voer in haar bak.
Kijkt mij aan mag ik, nee, ze blijft netjes staan. En zonder ooit een keer te schreeuwen, tik te geven alleen door middel van ogen/houding.
In de bak loopt ze los met mij mee hoofd bij mijn heupen en volgt mij wat ik doe.

. Dat ze het zo leuk vond ontdekte ik ook maar per toeval bij een poging tot lange lijnen. Ik kan overigens helemaal niet mennen, dat heeft ze mij geleerd. Ze vind het zo prachtig dat ze wel oppast iets verkeerd te doen, als ik onzin vertel dan wacht ze gewoon even tot ik met een redelijk voorstel kom
Zo weet ze me keurig op te voeden
het wordt weer frisser! Wel een mooie showdraf gezien.
Sinds drie dagen begint ze aan de teugel te komen in de galop. Eerst was ze daar niet sterk en los genoeg voor maar ik was dat dus eergisteren zat. Ik had een ideetje
De grond was toen nog niet zo heel nat dus ik had me voorgenomen, na los gereden te hebben in de bak, ff lekker buiten uit te waaien met wat sprintjes in galop. Hup in het grote geoogste veld en gaan met die banaan
Eerst over een afstand van 1200 meter een handgalopje en proberen wat op te vangen en dan..... terug! En mevrouw heeft het meteen door als de weg richting huis (en dan vooral haar maatje) loopt. Een paar keer flink op de rem gezeten maar toen was ze wel los. Vervolgens weer naar de bak en toen gingen we het nog eens proberen. Toen was ze heerlijk los en hebben we eventjes doorgezet in de galop en nu ze het 1x "gevoeld/gedaan" heeft weet ze hoe het moet en nu lukt het haar ook om zonder zo los te sprinten de juiste hoofd-halshouding te vinden in de galop.