Shirley__ schreef:Ze bedoelt dat sommige slanke mensen een slechtere conditie hebben dan niet-slanke mensen... Niet iedereen... Ik ken mensen die maatje 36-38 hebben en die mindere conditie als ik hebben... is natuurlijk niet altijd zo, maar komt wel voor..
Kan ik me goed indenken hoor. Ik kan in principe eten wat ik wil (tot op een zekere hoogte natuurlijk
), ik kom toch niet aan. Nu moet ik zeggen dat ik wel erg gezond eet en niet zoveel snack, maar ik sport niet om slank te blijven, wel om conditie te houden.Heb wel een goede conditie gelukkig (afgelopen zomer nog een 'rondje' IJsland gefietst, da's meer dan 1000 km
) 

Ik ben gestopt met rijden toen ik ongeveer 105kg was. Destijds had ik een stevige ruin van 1.77m,
tot hij weer onder de 90kg zit (kan makkelijk, hij is niet van de grootste). Ik heb hem ook uitgelegd waarom. Het leren rijden zal er voor hem niet makkelijker op worden wanneer hij extra kilo's moet meebewegen met het paard. Maar hij is goed op weg om de kilootjes te verliezen.