Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Snackie schreef:Voor degene die ons nog kennen, It's been a while!
Intussen heb ik een paar lessen bij een nieuwe juf gereden.
Helaas daarom ook afscheid genomen van Sam, maar gelukkig was ze niet alleen mijn juf, maar (nog steeds) een vriendin.
We zijn nu nog duidelijker bezig met begrenzen, We pakken een pasje schouder voor en wijken mee, om hem meer op de buitenteugel te kunnen begrenzen(ook vooral een oefening voor mij)
En hem van de 3 sporen af te krijgen, zo scheef is meneertje. Dit lukt ook aardig, en op mijn film zie ik ook terug wat ik doe.
Wij zijn nu B+7 en ik hoop op de tinkerdagen in mei, mijn L1 debuut te kunnen maken.
Mijn werkpunten :
Rechtop, neus omhoog! Rug recht. handen rechtop, losse armen, losse bovenbenen,onderbenen terug. Moeilijk!
Paard, meer naar mijn hand, heb mijn teugels korter, hij mag niet onder de 'druk' uit komen, dus hij gaat hangen. Ik mag hem iets tillen. Hij moet nog actiever, en hij is al een stuk vooruit gegaan.
Werkdoel voor nu is gezakt vanuit de schoft, zodat het stukje voor de schoft omhoog komt.
En we rekken de bovenlijn op.
Natuurlijk zijn we d'r bij lange na niet, maar we zijn wel lekker op weg.
Doorzitten gaat nu ook aardig(moet ook wel voor het L1) en aangaloperen gaat nu 6 of 7 van de 10x zonder bokken.
Ik ben erg tevreden voor nu, maar ik realiseer me dat er zooooveel te werken valt.
Dacht altijd dat het goed ging als je B reed, maar je komt echt pas kijken.
[ Afbeelding ]
Leuk plaatje is deze ook wel vind ik
[ Afbeelding ]
Duidelijk te zien dat ik meer moet gaan zitten.
Teugels gelijk en niet terug werken met mijn binnenhand. voeten naar achter.
En deze dan, leuk!
[ Afbeelding ]
Een leuk plaatje om naar te kijken, ik hoop dat deze momenten langer worden.
Mag actiever, maar hij rekt al een stuk meer dan eerst, dus ben dr heeeeel erg blij mee.
Hij mag voor nu, nog meer zijn halsje laten vallen, neusje dr iets meer uit, en geen poepies laten (staart omhoog)
Wat vinden jullie ervan? Vinden jullie het leuk mijn foto's te beoordelen? Mag, hoeft niet.
Ik vind het leuk om te laten zien dat we er hard aan werken, en ook duidelijk vooruitgang boeken.
Snackie schreef:Een pittig projectje geloof ik, maar dat zit bij jou wel goed geloof ik
Joolien schreef:Ik heb ook wel weer een leuk projectje hoor![]()
Merrie heeft fijne gangen maar was uiteraard nog wat scheef, nu krijg ik haar recht maar dat wil ze niet, dan gaat ze tegen mijn been in, slaan naar mijn been, helemaal in 4 sporen lopen en van de hand afkomen. En dat vooral linksom. Heel langzaam door geduld en rust te houden krijg ik haar iets rechter en aan mijn been op dat moment, maar zodra ik wat meer ontspanning ga vragen schiet ze weer op slot. Ze durft dus nog niet te ontspannen en recht te worden en rijtechnisch krijg ik dat er niet uit, ze blokkeert volledig. Ze heeft al enorm veel moeite om rechtdoor voorwaarts recht te stappen.
Ze wil linksachter er niet bij zetten en gaat naar het been slaan als ik daarom vraagDus kom van de week een fysio oid.
Ook nog zoiets, zodra ze echt ontspant gaat ze alleen maar briezen, ook niet heel handigMaar ze is nogal een gespannen veertje dus t lijkt wel of ze dan heel veel spanning afvloeit. Daar gaan we wat stressless spul voor geven want t zit er behoorlijk in de weg.
Al met al een leuk projectje weer
Joolien schreef:Ik heb ook wel weer een leuk projectje hoor![]()
Merrie heeft fijne gangen maar was uiteraard nog wat scheef, nu krijg ik haar recht maar dat wil ze niet, dan gaat ze tegen mijn been in, slaan naar mijn been, helemaal in 4 sporen lopen en van de hand afkomen. En dat vooral linksom. Heel langzaam door geduld en rust te houden krijg ik haar iets rechter en aan mijn been op dat moment, maar zodra ik wat meer ontspanning ga vragen schiet ze weer op slot. Ze durft dus nog niet te ontspannen en recht te worden en rijtechnisch krijg ik dat er niet uit, ze blokkeert volledig. Ze heeft al enorm veel moeite om rechtdoor voorwaarts recht te stappen.
Ze wil linksachter er niet bij zetten en gaat naar het been slaan als ik daarom vraagDus kom van de week een fysio oid.
Ook nog zoiets, zodra ze echt ontspant gaat ze alleen maar briezen, ook niet heel handigMaar ze is nogal een gespannen veertje dus t lijkt wel of ze dan heel veel spanning afvloeit. Daar gaan we wat stressless spul voor geven want t zit er behoorlijk in de weg.
Fennee schreef:Vandaag met de tips bezig gegaan, helaas loopt ze zodra ze goed voorwaarts direct veel hoger met haar hoofd. Maar niet alles gaat in 1x goed, stapje voor stapje komen we er wel!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Babootje schreef:Joolien schreef:Ik heb ook wel weer een leuk projectje hoor![]()
Ik denk... scheef bekken. Goed om even osteo/fysio te laten checken.
Fennee schreef:Vandaag met de tips bezig gegaan, helaas loopt ze zodra ze goed voorwaarts direct veel hoger met haar hoofd. Maar niet alles gaat in 1x goed, stapje voor stapje komen we er wel!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Babootje schreef:Fennee schreef:Vandaag met de tips bezig gegaan, helaas loopt ze zodra ze goed voorwaarts direct veel hoger met haar hoofd. Maar niet alles gaat in 1x goed, stapje voor stapje komen we er wel!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik vind die hoofd/halshouding een stuk beter. Wel "oogt" jouw teugelvoering nog wat te strak.
(Zo te zien aan het bakstuk van het hoofdstel, en het bit trouwens ook, lijk je nog aardig wat in je hand te hebben). Je pony is (denk ik) nog niet "aan elkaar" gereden. Probeer vanuit halthouden te laten nageven en van daaruit te stappen en aan te draven.
goldenarrow schreef:Na een hele lange tijd afwezig te zijn geweest in het topic (eerst geen rijpaard en daarna geen tijd) kom ik ook weer eens kijken. Heb alles weer bijgelezen en moet zeggen dat ik bij Michelle echt enorm veel vooruitgang heb gezien. Die teugels een stukje langer laten helpt echt!
Volgens mij waren er een paar mensen een tijd terug nieuwsgierig naar hoe het dan met western zat en de teugelvoering, omdat je daar eigenlijk geen contact hebt. Nu rijd ik sinds kort western en heb ik wat filmpjes van een paar lessen terug. Als jullie er een meerwaarde in zien om ze hier te plaatsen zal ik dat wel doen (aangezien het toch meer een Engelse-rijstijlen topic is).