Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:37

ik rijd daar niet meer op staat er duidelijk bij :D
en voor die pony's ben ik niet te zwaar geweest,
ik ben veel te groot voor hootch en rosan de andere pas ik gewoon op volgens mij of zie jij een ander paard wat echt niet kon?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:39

Het zijn allemaal rijfoto's en ten tijde van de rijfoto's ben je voor allemaal te groot, alleen die bruine ergens in het midden is qua verhouding nog wel prima, maar verder zijn ze echt allemaal te klein voor jou. Dan maakt het niet uit of je te zwaar bent of niet, te lang zijn belemmert net zoveel

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:43

Volgens mij gaat dit topic toch echt over "Dikkere" mensen te paard en niet "telange" mensen te paard...
:Y)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:44

tsja ik stap niet op paarden die ik uit evenwicht breng of er last van hebben,
en te lang zijn belemmerd indd,
ik had ook niet op rosan moeten stappen toe maar is gebeurt
dat de rest van de paarden in mijn profiel te klein voor mij zijn ben ik niet met je eens,
het is voor het plaatje niet mooi maar ik zit ze zeker niet in de weg,
zoals ik al zij ik zal nu nooit meer op een hele kleine pony stappen omdat dat gewoon niet gaat,
maar ik schaam me er ook niet voor om op de andere dieren in mijn profiel te stappen want dat is misshien niet mooi voor het plaatje maar ze kunnen me wel makkelijk dragen en ben er niet veel te lang voor

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:51

En toch heb ik liever een te lang persoon wat goed kan rijden en in balans is (dan gaat dat hele hefboom/ladder verhaal imo niet op) dan een veel te zwaar persoon wat ook goed an rijden maar dat zichzelf en het paard in de weg zit.
Het verticale gewicht is bij een te lange ruiter misschien zwaarder, maar een goed ruiter gaat met zijn paard mee en zal het zo min mogelijk belemmeren door zijn lengte.
Het horizontale gewicht bij een te zware ruiter zal door mogelijk gebrek aan stabiliteit van de ruiter (door minder bewegingsvrijheid ivm teveel aan kilo's) moeilijker te balanceren zijn voor een paard.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:58

hyppolyte schreef:
Maar ponylies, je bent dan wel niet te zwaar, maar op alle foto's in je profiel (op 1 na) zit je op pony's waar je veel te groot voor bent. Dan mag je maar 70 kilo wegen, maar dat is toch net zo onverantwoord als met zwaar overgewicht op je paard gaan zitten?

Los van het feit dat deze discussie niet gaat over of iemand te lang is voor zijn paard, is iets te lang minder erg dan zwaar overgewicht. Puur om het feit dat een te lange ruiter die geen overgewicht heeft en goed in conditie is beter in staat is met de bewegingen mee te gaan.

Maar uiteindelijk is het niet of-of. Het is en-en. Je moet als ruiter EN geen overgewicht hebben EN in goede conditie zijn EN een paard kiezen wat bij je lengte past EN er bij voorkeur ook nog eens alles aan willen doen om de techniek van het paardrijden goed onder de knie te krijgen.

hyppolyte schreef:
Het verschil tussen licht overgewicht en zwaar overgewicht is welgeteld 100 gram, waar trek je dan de grens? Ik zit nu net op 29,9 maar een paar maanden geleden zat ik nog op 31,7, maar met 31,7 was ik ook nog aan het rijden.

Op het moment dat je in de categorie 'overgewicht' gaat vallen moet je jezelf achter de oren gaan krabben. Tussen de 19 en 25 heb je gezond gewicht. Als je daar onder of daar boven komt moet je gewoon meteen actie ondernemen.

Verder vind ik het ook een verkeerd uitgangspunt om te discussieren over het aantal grammen wat nog wel en niet zou moeten kunnen. Je moet voor jezelf een gezond gewicht nastreven, dan zit je altijd goed.

hyppolyte schreef:
iemand met een gezond gewicht van 95 kilo, kan nog steeds niet op elk paard stappen, het is dus niet slechts een kwestie van BMI, maar ook van lengte en bouw. Het blijft een gevalletje, klopt de verhouding wel of niet.

De BMI geeft nog altijd een goede indicatie. Met een gewicht van 95 kg moet je minimaal een lengte hebben van 1.95m om nog een gezond gewicht te hebben. ik zie maar weinig ruiters van die lengte. En door die lengte zullen ze ook niet altijd op ieder paard kunnen stappen. En liever een ruiter van 1.95 die 95 kg weegt en een goede conditie heeft, want de kans is veel kleiner dat die ruiter zijn paard in de weg zit dan een ruiter van 95 kg en een lengte van 1.70m. Die laatste kan onmogelijk het juiste postuur en conditie hebben om goed mee te kunnen bewegen.

95kg op een paardenrug dat niet goed kan meebewegen is veel belastender dan hetzelfde gewicht van een lange ruiter met wel het juiste postuur en conditie.

hyppolyte schreef:
Maar iemand die 20 kilo te zwaar is hoeft niet per definitie last te hebben van dat gewicht en kan evengoed nog goed fit zijn. Echt waar.

Niet waar. Het is mijn gewoonte om steeds alles te onderbouwen, maar dan ga ik hierbij zwaar in de herhaling vallen. Dus lees dan maar even terug. :D

nobel1 schreef:
Het horizontale gewicht bij een te zware ruiter zal door mogelijk gebrek aan stabiliteit van de ruiter (door minder bewegingsvrijheid ivm teveel aan kilo's) moeilijker te balanceren zijn voor een paard.

Precies... Maar er zijn maar weinig hier die zich verdiepen in de lichamelijke aspecten van de ruiter. (zwaar) overgewicht is naast van negatieve invloed op je conditie, funest voor je rompstabiliteit en en fijne motoriek.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:04

jasmijn78 schreef:
overgewicht is naast van negatieve invloed op je conditie, funest voor je rompstabiliteit en en fijne motoriek.

Ik kom even binnenvallen, maar dit betekent dus volgensjou dat je als je te dik bent niet meer tussen de lijntjes kunt kleuren en plaatjes kunt uitknippen? :+

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:06

jasmijn78 schreef:
nobel1 schreef:

Precies... Maar er zijn maar weinig hier die zich verdiepen in de lichamelijke aspecten van de ruiter. (zwaar) overgewicht is naast van negatieve invloed op je conditie, funest voor je rompstabiliteit en en fijne motoriek.

:j , probleem is alleen (ik heb deze opmerking namelijk al eerder gemaakt in dit topic) dat er dan reacties komen in de trant van "ik ben dan misschien te zwaar, maar heb een stabiele zit en reageer even snel op zaken als een "dun" persoon ".
Dat kan imo niet, je hebt meer gewicht en om het heel plat te zeggen ook meer overtollig vet.
Wanneer je paard bijvoorbeeld schrikt en je bent er niet op verdacht dan zal dit overtollig vet ervoor zorgen dat je minder stabiel bent en je fijne motoriek minder snel is (meer bewegen voor hetzelfde resultaat).

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:08

pluisje88 schreef:
jasmijn78 schreef:
overgewicht is naast van negatieve invloed op je conditie, funest voor je rompstabiliteit en en fijne motoriek.

Ik kom even binnenvallen, maar dit betekent dus volgensjou dat je als je te dik bent niet meer tussen de lijntjes kunt kleuren en plaatjes kunt uitknippen? :+

:D , nee, ik denk dat Jasmijn bedoelt dat je minder fijne bewegingen kan maken op het paard omdat je jezelf in de weg kan zitten door het overgewicht.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:22

Tjsa, lastig... veel mensen met (veel) overgewicht zitten nu eenmaal hun paard/pony in de weg, of ze nou (veel) te zwaar zijn of niet. Slechte conditie, minder stabiel ga zo maar door. Ik snap dat het voor veel mensen niet leuk is om zoiets te horen, maar imo hoort niet iedereen thuis op de rug van een paard/pony... je moet ook aan het dier denken en niet alleen aan jezelf. Als je om medische reden oid overgewicht hebt is het natuurlijk helemaal rot om te horen, dat kan ik me voorstellen, maar ik vind dat je het paard hiermee niet moet opzadelen.

GroteVogel schreef:
Mijn chirurg houd aan dat een GOED gewicht is lengte plus 10 kilo, minder mag maar nooit minder dan Lengte MIN 10 kilo.
Lengte plus 20 kilo is te zwaar ja, maar niet zodanig dat er grote risico's aan vast zitten.
Dit is dan wel een richtlijn volgens hem, er zijn altijd mensen die van nature een veel lager gewicht hebben, kijk maar eens naar de 180cm mensen die 65 kilo wegen?
Als deze mensen altijd zo een gewicht hebben prima, maar als je van 120 kilo komt naar 65 en je bent 180cm dan zegt hij dat je ook verslapt.
Mijn tante is 150 klein en weegt 45 kilo en is een vrak! Toch zou dat een gezond gewicht moeten zijn.
BMI en gewichten zeggen uiteindelijk niks, het gaat om het totaal, en het aller belangrijkste FITHEID.

Lengte plus 10 kilo? :wow: Daar kom ik echt niet aan (gelukkig!) := ik ben 1.62 en weeg 53, perfect gewicht volgens de dokter (en BMI is ook prima). Moest niet afvallen en niet aankomen :n als ik 70 kilo zou wegen zou ik echt veeel te dik zijn... nee, voor mij gaat 'ie niet op :+

GroteVogel schreef:
@ ponylies, als jij 185 cm bent en je weegt minder dan 65 kilo dan zou je volgens mijn chirurg te weinig wegen ( Ervan uitgaand dat je niet altijd licht bent geweest)
( Maar nu is dit wel een chirurg die overgewicht behandelt hoor) En nee hij houd persoonlijk niet van modellen mager ( maat 36 of minder

Zo, lekkere opmerking zeg, over dikke mensen mag je niks negatiefs zeggen want dan krijg je iedereen over je heen, maar slanke mensen 'modellen mager' noemen kan wel :+ ik heb maat 36 en ik ben echt niet 'modellen mager' hoor. En al zou ik dat wel zijn, niet zo'n hele aardige opmerking. :x

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:58

jasmijn78 schreef:
Los van het feit dat deze discussie niet gaat over of iemand te lang is voor zijn paard, is iets te lang minder erg dan zwaar overgewicht. Puur om het feit dat een te lange ruiter die geen overgewicht heeft en goed in conditie is beter in staat is met de bewegingen mee te gaan.

Maar uiteindelijk is het niet of-of. Het is en-en. Je moet als ruiter EN geen overgewicht hebben EN in goede conditie zijn EN een paard kiezen wat bij je lengte past EN er bij voorkeur ook nog eens alles aan willen doen om de techniek van het paardrijden goed onder de knie te krijgen.

Nee daar gaat de discussie ook niet over, maar het ging er wel om dat je rekening houdt met je paard en het dus geen schade berokkent. Als je te lang bent voor een paard dan ligt je zwaartepunt anders en kom je ook achter de beweging aan, omdat je dat simpelweg niet bij kunt houden. Dan heb ik het dus niet over 5 cm te lang, maar 10+ cm. In mijn optiek is te groot zijn net zo slecht als te zwaar zijn :j.

Citaat:
Op het moment dat je in de categorie 'overgewicht' gaat vallen moet je jezelf achter de oren gaan krabben. Tussen de 19 en 25 heb je gezond gewicht. Als je daar onder of daar boven komt moet je gewoon meteen actie ondernemen.

Verder vind ik het ook een verkeerd uitgangspunt om te discussieren over het aantal grammen wat nog wel en niet zou moeten kunnen. Je moet voor jezelf een gezond gewicht nastreven, dan zit je altijd goed.

Je doet nu net alsof er niemand is met overgewicht die meteen actie onderneemt, je vergeet voor het gemak even dat de meeste mensen met overgewicht daar al constant mee bezig zijn om dat weer goed te krijgen (dat geldt trouwens ook voor mensen met ondergewicht).
Natuurlijk gaat het niet om het aantal grammen, je snapt dus duidelijk niet wat ik daarmee bedoel. Ik zal het nog maar eens herhalen, het gaat om de combinatie van BMI, gewicht, lengte, bouw en het paard.

Citaat:
De BMI geeft nog altijd een goede indicatie. Met een gewicht van 95 kg moet je minimaal een lengte hebben van 1.95m om nog een gezond gewicht te hebben. ik zie maar weinig ruiters van die lengte. En door die lengte zullen ze ook niet altijd op ieder paard kunnen stappen. En liever een ruiter van 1.95 die 95 kg weegt en een goede conditie heeft, want de kans is veel kleiner dat die ruiter zijn paard in de weg zit dan een ruiter van 95 kg en een lengte van 1.70m. Die laatste kan onmogelijk het juiste postuur en conditie hebben om goed mee te kunnen bewegen.

95kg op een paardenrug dat niet goed kan meebewegen is veel belastender dan hetzelfde gewicht van een lange ruiter met wel het juiste postuur en conditie.

Ik zie toch regelmatig mannen met een dergelijke lengte paardrijden, ga maar eens bij een springwedstrijd kijken. En zoals je zelf al zei is een goed gewicht geen garantie voor een goede conditie. Een ruiter van 1.85 en 95 kilo is toch ook prima? Er is ook nog een grijs gebied he, het is niet enkel ondergewicht of zwaar overgewicht, er zijn ook nog mensen die wel overgewicht hebben, maar daar dus nog geen last van hebben.

Citaat:
Niet waar. Het is mijn gewoonte om steeds alles te onderbouwen, maar dan ga ik hierbij zwaar in de herhaling vallen. Dus lees dan maar even terug. :D

Met het risico op een welles-nietes-spelletje, wel waar. Je mag vinden dat het niet zo is, maar dat maakt het nog niet tot een feit. Mensen die van zichzelf slank zijn hoeven ook niet zoveel moeite te doen om zo te blijven en hebben nog wel eens een slechtere conditie dan de niet slanke mensen.

nobel1 schreef:

Precies... Maar er zijn maar weinig hier die zich verdiepen in de lichamelijke aspecten van de ruiter. (zwaar) overgewicht is naast van negatieve invloed op je conditie, funest voor je rompstabiliteit en en fijne motoriek.[/quote]
En waar haal je dat vandaan dan? Ik vind het echt heel bijzonder dat je fijne motoriek of eigenlijk reactievermogen zou veranderen op het moment dat je zwaarder wordt... 8)7
Minder bewegingsvrijheid komt doorgaans pas als je tegen een bmi van 35 aanloopt, dan ben je al een stukje verder dan gewoon te zwaar.

@fiffil, het werkt beide kanten op, mager is ook niet aardig :n.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:18

Je reactievermogen wordt niet trager door overgewicht, maar je lichaam kan minder makkelijk meebewegen wanneer je te zwaar bent, waardoor je het paard en jezelf belemmert wanneer deze een onverwachte beweging maakt of bij springen te vroeg/te laat afzet.

Hoezo kun je wanneer je te lang bent niet met de bewegingen van het paard meegaan?je kan wel meegaan met een groot paard, maar een (te) klein paard is moeilijk? aparte redenatie.
Ik heb 3 paarden waarvan er 2 kleiner zijn dan 1.58 en de derde 1.63.
Zelf ben ik ruim 1.81...ik beweeg prima met ze mee.
Juist met hele grote paarden heb ik soms problemen om met de gangen mee te komen omdat ze enorme passen maken.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:46

Een pony is geen 1.58 of 1.63 hè, en als jij 1,91 zou zijn, dan zul je toch ook last hebben van je lengte. En een klein iemand op een heel groot paard vind ik meestal ook niet echt handig, maar dan zit je een paard aanzienlijk minder in de weg. Ik snap trouwens even niet waarom er nu in de verdediging geschoten wordt, er loopt toch al jarenlang een topic met de vraag ben ik te groot voor mijn paard. Zie ook regelmatig mensen zeer fanatiek reageren op het moment dat iemand duidelijk te groot is voor een paard/pony, dus waarom lijkt het dan nu alsof ik iets heel vreemds zeg?

Ik heb nooit iets kunnen merken van een minder makkelijk kunnen meebewegen als er iets gebeurt, maar dat zal wel aan mij liggen 8)7.

*edit* heb je profiel even bekeken en moet zeggen dat ik jou ook aan de lange kant vind voor sommige paarden, maar nog niet echt veel te lang. Maar dat zal wel komen omdat ik met een lengte van 1.82 niet voor een paard van onder de 1.70 zou kiezen.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:09

Tja als ze 1.57,9 zouden zijn dan waren het pony's ;-) op het paard van 1.63 na.
Maar alles is relatief, met mijn oude paard van 1.64 heb ik Z gesprongen.
Ratina Z was ook "maar" 1.65 terwijl Piet raijmakers geen kleine man is.

Ik schiet niet in de verdediging hierover, maar de vlieger dat (te) lange slanke mensen hun paard net zoveel in de weg zitten als (veel) te zware mensen gaat in mijn optiek niet op.
Het is meer kilo's dus meer belasting.

Ik kies voor kleinere paarden omdat deze in de springsport sneller kunnen wenden en een kleinere draaicirkel hebben, maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Zelf moet ik er niet aan denken een paard van 1.68 of hoger te hebben :+

Jij kan misschien geen problemen hebben met meebewegen, maar als ik nou enorm kinderachtig wil zijn dan zien je springfoto's in je profiel er niet echt uit alsof je super meebeweegt (het kan ook zijn dat je niet vaak springt hoor, dus zie het niet als een aanval).

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:31

God, ik zat erop te wachten :+, maar je hebt gelijk, erg kinderachtig en die springfoto's zijn ook waardeloos, ik spring namelijk gemiddeld 4 keer per jaar en dat was een van de eerste keren met mijn (toen) nieuwe paard. Maar dat heeft niets met mijn gewicht te maken hoor, meer met talent. Bovendien was ik daar slank, dus daar gaat je verhaal, een slanke ruiter kan ook niet meekomen als het talent niet aanwezig is..... Ik spring nu trouwens wel beter, ondanks dat ik zwaarder ben dan toen, heel gek :').

Ik snap best wel dat je in een springparcours voor een kleiner paard kiest, die zijn nu eenmaal makkelijker bij elkaar te houden dan een paard van 1.75+ (neemt niet weg dat ik het geen potje vind, iemand van 1.85 op een paard van 1.60). Ik zei ook alleen dat het mijn keuze niet zo snel zou zijn, dat zit er bij mij een beetje ingebakken. Een paard van 1.65 zou voor mij ook niet zo'n probleem zijn, maar daaronder vind ik gewoon te klein, zowel voor mijn lengte als postuur.

Te lange slanke mensen zijn soms net zo zwaar als te zware kleine mensen. Een man van 1.85 en 80 kilo is heel normaal, iemand van 1.65 en 80 kilo is net zo zwaar en daar hoeft het paard echt niet meer last van te hebben. Een persoon van 1.50 en 80 kilo wordt wel weer een ander verhaal, dan is de verdeling vaak niet meer goed en dan kun je inderdaad niet meer goed meegaan in de beweging, maar dat gewicht is voor iedereen anders. Bij mij ligt het gewicht waarbij ik er last van krijg tegen de 110 kilo, bij 105 en lager voel ik me prima. Bij een ander ligt dat gewicht misschien al op 90 kilo, dat hangt er net vanaf hoe de verdeling is, je hebt meer last van buikvet dan van heupvet.

Er is gewoon geen standaard richtlijn te noemen, ieder geval is er een apart, waar ik last van heb, hoeft een ander geen last van te hebben en andersom. Het is wel degelijk mogelijk dat iemand die te zwaar is een goede conditie heeft, net als dat mensen met een gezond gewicht een waardeloze conditie kunnen hebben. Ik ben het ermee eens dat je niet meer op een paard moet stappen als je heel zwaar overgewicht hebt, maar bij mij ligt de nuancering daarvan toch op een heel ander peil dan dat van jullie.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 06:37

Laten we het erop houden dat voor zowel ruiterlengte als gewicht geen standaard richtlijnen zijn en ieder een andere mening heeft qua lengte en gewicht.
Jij vindt 1.85op 1.60 niet kunnen, ik 100 kilo op 1.70 niet.

Het lijkt me wel een idee om richtlijnen hiervoor te maken (door bijv.veeartsen,fysio's ed),handig voor maneges, goed voor het dierenwelzijn en fijn voor de ruiter.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 07:45

hyppolyte schreef:

Maar het doet er verder in deze discussie gewoon niet hoe hoeveel moeite het iemand kost of hoeveel die worstelt met zijn gewicht. Ik vind het gewoon stuitend dat steeds van die emotionele uitvluchten worden aangehaald om toch maar met overgewicht op het paard te stappen.

hyppolyte schreef:
Mensen die van zichzelf slank zijn hoeven ook niet zoveel moeite te doen om zo te blijven en hebben nog wel eens een slechtere conditie dan de niet slanke mensen.

Heb je toevellig over het stukje heen gelezen waarin ik vertel welke moeite ik heb gedaan om na mijn zwangerschap weer in shape te komen? Waarschijnlijk niet... Ik vind ook steeds dat de gezettere bokker hier steeds in de slachtofferrol gaat zitten. En die ononderbouwde aannames en vergelijkingen slaan gewoon nergens op. Het is gewoon een kwestie van a. de wetenschap die zegt dat als je in de categorie obesitas valt je ongezond bent en verhoogde risico's hebt op allerlei andere ziekten, als je ze dan al niet hebt. b. anatomica (met dikke benen of een dikke kont kun je niet goed zitten, je fijne motoriek en stabiliteit wordt negatief beinvloed door overgewicht ect. en c. natuurkunde (kracht van de zwaartekracht en nakomende bewegengen etc.)

Ik snap wel dat de voorstanders van met zwaar overgewicht op een paard gaan zittenbewust deze argumenten negeren en op de emotie gaan zitten, want je legt het gewoon af als je op de feiten af gaat.

En natuurlijk is er altijd een grijs gebied. Maar we hebben het als je spreekt van zwaar overgewicht en obesitas niet over een paar kilo teveel. En een aantal hier vallen zeker niet in dat grijze gebied (naar eigen zeggen met een BMI van 29/31) en menen zonder blikken of blozen dat het voor hun wel gerechtvaardigd is om te paard te gaan zitten omdat ze toch al zo worstelen met hun gewicht en je van paardrijden ook afvalt en meer in die trant. En je moet ook helemaal niet in een grijs gebied willen zitten. Want dan kan de balans zo doorslaan naar de verkeerde kant. Iedere bewuste ruiter gaat gewoon bij zichzelf te rade of je goed zit, in het grijze gebied of erger. Aan ieder de verantwoordelijkheid daar wat mee te doen. En laten we alsjeblieft ophouoden met allerlei emotionele argumenten te verzinnen dat ruiters van die verantwoordelijkheid ontslaat.

Ik ga gewoon niet mee in recht praten wat krom is. Als je elkaar zo graag een hart onder de riem wil steken over het afvallen en hoe moeilijk dat allemaal is, dan moet je daar een ander topic voor openen.

Je kan 101 situaties en getallen aanhalen om te discussieren wat nog wel en net niet zou kunnen, en elkaar afkatten op foto's in profielen. Maar daar gaat het niet om. Als bewuste ruiter moet je in het belang van jezelf EN vooral ook van je paard een gezond gewicht en een goede conditie nastreven. DAT is het uitgangspunt. Alle andere argumenten zijn gewoon een glijdende schaal richting het eigen belang van de ruiter waar het belang van het paard ondergeschikt aan wordt gemaakt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:45

hyppolyte schreef:
@fiffil, het werkt beide kanten op, mager is ook niet aardig :n.

Vind ik dus ook, maar het komt vaak voor... veel mensen denken er niet bij na dat ook dat helemaal niet zo aardig is, terwijl als je over dik begint je meteen iedereen op je dak hebt. Ken iemand die is echt heel dun en die kan er niks aan doen, gewoon een snelle spijsvertering - iig eet ze flink maar ze komt niet aan. En al die opmerkingen komen dan ook niet leuk aan, terwijl de helft van de mensen dat niet door heeft.

Buiten dat snap ik niet dat je maatje 36 mager kan vinden, is toch een hele normale maat? :+ Vaak scheelt het ook nog wel hoe lang je bent.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:47

ik snap alleen niet dat een heleboel mensen zeggen dat als je slank bent dat je daar niks voor doet kan iemand mij dat uitleggen ?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:49

Hoe bedoel je daar niks voor doet? Het slank blijven zelf of...?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:59

ja er word door mensen in dit topic gezegt dat een slank persoon er niks voor hoeft te doen om slank te blijven

Citaat:
hyppolyte schreef:
Mensen die van zichzelf slank zijn hoeven ook niet zoveel moeite te doen om zo te blijven en hebben nog wel eens een slechtere conditie dan de niet slanke mensen.

en dat is imo echt niet waar ook ik sport hard om in shape te blijven

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:11

Ze bedoelt dat sommige slanke mensen een slechtere conditie hebben dan niet-slanke mensen... Niet iedereen... Ik ken mensen die maatje 36-38 hebben en die mindere conditie als ik hebben... is natuurlijk niet altijd zo, maar komt wel voor..

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:15

Ik zou zeggen slotje erop

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:12

Barendshoeve schreef:
Ik zou zeggen slotje erop

Vooral inhoudelijk vind ik je opmerking erg bijdragen aan deze discussie!

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:07

slotje is een goeie, deze discussie is al zoooo lang bezig..