Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moniquelucky schreef:Wie weet goede boeken over dit onderwerp? (duidelijk en met plaatjes) alvast bedankt.
Lise81 schreef:moniquelucky schreef:Wie weet goede boeken over dit onderwerp? (duidelijk en met plaatjes) alvast bedankt.
MyWishMax: super mooi paard om te zien! Hij is nog jong en dat is goed te zien (weinig in balans, vaak wat scheef lopend), maar je rijdt hem wel steeds achter de loodlijn naar mijn idee. Waarom kies je daarvoor? Controle? Het lijkt een heel soepel paard, maar hij plaatst zijn benen niet heel goed onder de massa, maar zet wel veel weg - idd. nog op de voorhand. Maar goed, je hebt hem net en hij is nog jong
Lise81 schreef:Cardy: LV is verder in de zweeffase dan RA, dat zou betekenen dat LV eerder land en je paard toch nog wat op de voorhand loopt. Idd zoals je zelf al zegt - achter de loodlijn, maar ook daardoor zijn keelgang meer gesloten en er lijkt spanning te zijn in de bovenzijde van zijn hals.
Waarom rij je hem niet los door zijn hals (vanuit de schoft) meer te laten zakken met zijn neusje er iets meer uit? Vind zjin achterhand gebruik best goed.
Lise81 schreef:ja, dat is positief bedoeld!
Marchador schreef:Even een stomme vraag van mij uit een heel andere hoek.
Ik zit dit topic door te nemen en mee te lezen, heel interessant... Maar het komt niet helemaal tot me door.
Zijn er ook lezingen/ cursussen/ informatiedagen over dit onderwerp. (Hoe je kunt zien of er een goed ruggebruik is, goed gebruik van de achterhand, stand van benen in een bepaalde gang etc).
Qimm schreef:MyWishMax schreef:Ik heb een filmpje van mijn *hopelijk* toekomstige paard. Deze ga ik niet zomaar in het topic gooien, maar zijn er mensen die er via PB naar zouden willen kijken?
oh je bent op zoek naat een nieuw paardje, dat is leuk/spannend! Ik wil het filmpje best zien, maar ik ben toch bang dat ik er onvoldoende verstand van heb om er écht wat zinnigs over te zeggen.
Lise81 schreef:Volgens mij is "Biomechanical Riding & Dressage: A Rider's Atlas" een erg mooi boek.
http://nicholnl.wcp.muohio.edu/DingosBr ... Ride1.html