eempje41 schreef:lifaya schreef:ik heb een BMI van 27, ook overgewichtEn ja, ik heb overgewicht, maar ben niet extreem zwaar ofzo, weeg gemiddeld 70 kilo en ben 1.61 cm
Zolang je niet extreem zwaar bent zou ik zeggen is er niks aan de hand
Precies!!
Wat vallen nog betreft, ik heb in een ver verleden Thaiquondo gedaan en kon vroeger heel goed vallen, de lesgever schrok natuurlijk maar vroeg wel meteen waar ik zo had leren vallen omdat ik zeg maar een koprol erachteraan deed haha, het zal echt stom uit hebben gezien! Gelukkig had ik dat reflex nog anders was het zeker erger geweest!
( Toen ik de 2e keer eraf vloog voelde ik ook al dat ik het niet zou redden en wou eraf springen maar dat ging niet meer, ik denk als ik slank/normaal was geweest dat ik dan wel in het zadel/nek had kunnen blijven hangen)
Vroeger heb ik zo vaak vliegles van paarden gehad ( en ook vaak polsen vingers gebroken) maar een dag later met gips er gewoon weer op kruipen haha wat een tijden, maar toen had je ook nog geen angst, en zag je het gevaar niet eens.....
Nu denk ik vantevoren al, ojee als ik nu val ( ook al is het op straat) dan ben ik een paar weken eruit.
Even offtopic, maar best humor,
Vorig jaar, winter, veel sneeuw op straat, koud!
Ik me helemaal ingepakt, zo dik dat ik me bijna niet meer kon bewegen ( ik kon bijna rollen) was echt michellin mannetje.
Ik moest naar de winkel, eten halen.
Eenmaal in de winkel zag ik 1 laatste pizza in de vriezer liggen, en die moest ik hebben!
Hmmm ligt wel erg ver.....naar voren hangen en grijpen...net niet...( ik ben maar 152 klein!)
Op de tenen en weer naar voren en omlaag...........WAK, ik glee uit en lag dus voorover met mn benen in de lucht in de vriezer!
Gelukkig kon ik er zelf weer uitkomen, maar de hele winkel mensen stonden te kijken en lachen natuurlijk...wat heb ik gejankt ( van het lachen!!!)
Helaas was ik verkeerd erin gegleden en heeft al die dikke kleren mijn rib niet beschermd, ik had wel fijn 4 weken last van een gekneusde rib!
Hihi achteraf natuurlijk een giller!
Maar nu pak ik niks meer waar ik niet bij kom, roep wel iemand en wacht

Maar ach mensen wat is te zwaar?
Ik vind als je 20 kilo optelt bij je lengte dat je best kan rijden, ( iemand van 160cm 80 kilo, iemand van 180cm 100 kilo)
Je moet je er zelf wel lekker bij voelen en niet op een tenger niet getraind paard willen zitten.
Gisteren was iets op TV met western, nou die mannen waren erg lang en ook zwaar maar die paarden gingen! ( nu vind ik dat draaien van een paard altijd zielig, maar ik ben dan ook een watje)
En ja, ik heb overgewicht, maar ben niet extreem zwaar ofzo, weeg gemiddeld 70 kilo en ben 1.61 cm
Maargoed het is niet alleen lengte + gewicht waar je na moet kijken, je kan mij niet vergelijken met een kind van 15 die even lang en even zwaar is...
)
scheelt toch weer met wat het was... en ik ga door met afvallen!!! Niet teveel in 1x maar geleidelijk afvallen is ook beter
En dat is in ieder geval goed. Als je daarnaast ook nog een beetje conditie hebt, een beetje soepel bent en geen andere fysieke belemmerende kwalen, dan staat niets je in de weg om goed paard te rijden. Behalve dat je dan de techniek onder de knie moet krijgen/houden/verbeteren. Maar dat zal een stuk beter en sneller gaan met een fit lijf