wanneer rijden jullie écht niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_karin_

Re: wanneer rijden jullie écht niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:13

Als d ebak zo hard en glad is dat ik zelf na twee passen al bijna op mijn smoel ga Huilen van het lachen

Nee even serieus, alleen niet als het stortregend/heel erg hard waait of het te erg gevroren heeft. Regen kunnen we wel aan. Lachen

Radisha55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:37

Tijdens een hitte golf rijd ik niet, als de bak te hard/glad/modderig is enz.. verder wel hoor Lachen

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:39

Ja ik heb al eens gereageerd in dit topic maar daar voeg ik nog even aan toe: als het vriest!!! haha, wat een hel die bevroren bak, bevroren land, bevroren paard, bevroren vingers, bevroren voeten... alles bevroren, dat het snel weer mag ontdooien!

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:44

ik rij eigelijk elke dag nu alles is bevroren rijd ik gwoon in het weiland sstap voets en dan ga ik voetballen met men pony en over straat buiten rittjes maken en door de polder:D ik rijd niet wanneer het stort regent dat vind ik dus niks aan behalfe als ik al 1 of 2 dagen niet gereden heb dan doe ik het wel maar ik rijd bijna elke dag:D

kivenkantaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:58

Als de bak onbruikbaar is, of als het tuig uit elkaar valt en ik zo snel niet aan andere kan komen, dan gooi ik m gewoon even los =)

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:06

Normaal rijd ik eigenlijk altijd, maar momenteel is het helaas onmogelijk wegens gladheid op het erf en bevroren bakbodem

hadjewat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:08

ik kan nu ook niet rijden zit in het gips
gelukkig alleen me voet zeg maar een klomp
stiekem er gisteren toch even opgeklommen
ik had al 2 en halve maand niet gereden dus
had der alleen eventjes uitgestapt(A)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:35

Als ik hele erge rugpijn of hoofdpijn heb dan rij ik niet, ik ga dan wel gewoon longeren of ik zet hem los maar rijden gaat dan gewoon niet. Liever dat hij dan even niet hoeft te werken dan dat ik er moeilijk opzit en hem daarmee misschien in de weg zou zitten of in zijn mond zou hangen..

Voor de rest rijd ik bijna altijd, of het moet heel druk zijn in de bak en ik moet geen tijd hebben.
En school he... Door school weinig tijd en tentamens gaan (helaas) voor.....

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:15

Wij hebben een binnen en buitenbak dus met vorst enzo heb ik geen problemen. Ik rijd niet als ik geen tijd heb. Meestal máák ik tijd (meestal komt het door school dus laat ik schoolwerk liggen Duivel ). Maar als ik echt de tijd nodig heb voor school om bijvoorbeeld te voorkomen dat ik onvoldoende kom te staan of om onvoldoendes op te halen ga ik niet. Het is wel handig dat mijn moeder ook kan rijden, dus in geval van nood klimt zij erop x]
Het is ook nooit heel druk ofzo, maar ik kan er wel goed tegen als er veel in de bak zijn. Rijd er iemand in de weg? diep ademhalen en rustig doorrijden.
Het komt wel eens voor dat ik heel kort rijd als ik bijvoorbeeld hoofdpijn heb, het slecht gaat, écht geen zin heb.

Roomiey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:18

Met vorst ry ik binnen, en als het erg geregend heb en zo, als het hard waait kan ik ook gewoon binnenryden zonder dat hy gaat rennen, de daken by ons zyn wel goed Lachen

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:20

Noodweer, of het op straat/ in de bak glad is.

En met oud&nieuw Clown i.v.m vuurwerk.

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:48

onweer, kei harde regen, met gladheid,

ILoveeyouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:38

umhhh,,,, als ik ziek ben,
voor de rest als de bak heel erg nat/of bevroren is

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:44

eigenlijk rijdt ik altijd.
hebben een binnebak Clown

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:45

al eerder gereageerd, maar nog maar eens een toevoeging:
de oprijlaan naar de bak is nu spekglad, dus da's ook niet te doen helaas..

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:46

als het heeft gevroren en geregent en weer gevroren: heel glad dus ROFL

met hittegolf ga ik gewoon of om 8 uur sochtends rijden, of laat in de avond Haha!
regen doe ik gewoon waterdichte rijdeken op, regenjas + regenbroek aan en gaan met die banaaaan Haha!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:09

themuisje schreef:
eigenlijk rijdt ik altijd.
hebben een binnebak Clown

Hier hetzelfde, ook een goede buitenbak, en buitenritplek, dus er is altijd wel iets te doen met rijden!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:53

Ik rij eigenlijk altijd tenzij ik echt geen zin heb, dan werkt het niet. Ik breng dan te vaak mijn humeur over :o Wel ga ik dan eens een buitenrit maken. Waarom ik dan geen zin heb kan varieren van heel moe, ziek of iets in de privésferen. Slecht weer is voor mij geen belemmering, dan zoek ik wel een manege op. Bij hitte rijd ik 's ochtends vroeg of 's avonds laat.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:22

wij kunnen alleenn iks zoals het afgelopen tijd zo hard heeft gevroren. veder kunnen we eigelijk altijd iets doen :) gelukkig maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:30

als mn paard geblesseerd is ghehe...
Spreekt voor zich..

Verder rijd ik niet als ik geen zin heb, en als het dan geen kwaad kan om een dagje over te slaan. Ik rijd ook niet als er veel in de bak rijden want ik bots altijd tegen iedereen op.. Weet niet of dat met mijn gebrekkige concentratie te maken heeft of mijn gebrekkige zicht (en te koppig om een bril op m'n neus te zetten :o ).. Maar echt verantwoord is dat niet :)

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:42

Als ik de griep heb :(

Maar verder eigenlijk altijd, in regen, wind of sneeuw.. Maakt me weinig uit.. Alleen als de bak hard bevroren is rij ik wat minder paarden want dan moet ik steeds op en neer naar de manege..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:47

Wij hebben een bodem die altijd goed blijft, dus als het vriest rij ik gewoon, vindt het heerlijk als je eenmaal warm bent.

Als het stortregent rij ik niet. Nicky HAAT het echt en die draait voortdurend zijn kont richting de regen en dat doe ik hem dus niet aan maar heb er zelf ook een enorme hekel aan. Beetje regen rij ik wel, maar als het daarbij keihard waait ook weer niet. Ze komen elke dag buiten en mogen best eens een dagje niks doen.

In hitte rij ik wel maar zorg wel dat ik voor de hitte uitrij of ´s avonds als het ietsje afgekoeld is.

verder als ik mijn maandelijkse toestand heb kan ik echt superziek van zijn en heb dan zo´n buikpijn dat ik sowieso niets kan, zelfs lopen is dan een hel dus dan gaat het echt niet.

Katarine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:58

als ik super ziek ben trainen mijn trainers mijn paarden.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:07

Als de bak bevroren is :P

JD_Mokkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:08

Als het echt noodweer is, of meer dat 5 mensen in de bak rijden, de wat jongere kinderen die maar wat rondcrossen.
Ik erger me dood als die kinderen langs me heen crossen terwijl ik bijvoorbeeld mijn proefje probeer te oefenen.