Dat vind ik ook. Ookal rijd je 1x per dag denk ik dat het lekker is voor je paardje als hij een dagje rust heeft.
evoos
Geplaatst: 15-05-09 18:13
af en toe 2x per dag kan wel, maar als jullie alle 3 vaak rijden, en die andere 2 willen ook vaker dan moet je paard wel erg vaak lopen..
Nell_
Geplaatst: 15-05-09 20:55
Idd kan af en toe wel 2 keer per dag rijden, maar als het niet nodig is zou ik het niet doen. Ik vind dat altijd best 'sneu' voor paarden. 1 keer per dag rijden kan al zo inspannend zijn, en dan moeten ze ook nog een 2e keer.
michiemuis
Geplaatst: 17-05-09 20:55
natuurlijk kan dat!! maar het paard moet wel even een rust hebben tussen het 2x rijden. maar het moet makkelijk kunnen!! je paard geeft zelf wel aan als hij het niet aan kan.
Destino
Geplaatst: 18-05-09 10:21
Bij mijn verzorgpaarden willen ze soms ook dat ze 2x gereden worden. Ik vind zelf dat het niet altijd kan. Er rijdt nog een meisje daar en als zij smiddags al hard getraind heeft dan neem ik het paardje desnoods mee op een kort stap buitenritje, maar dan ga ik niet meer intensief rijden.
Opzich rijden ze op manages ook heel vaak 2 of meer lessen met die paarden/pony's. Hoewel dat natuurlijk niet altijd even intensief is, maar neem aan dat als je 2x per dag rijd, dat ook niet 2x zware dressuur/springtraining is.
natuurlijk kan je 2x perdag rijden. maar niet met een oud paardje :d.
Chanelll
Geplaatst: 27-05-09 12:33
Zolang je paard conditie heeft kan het, maar dan zou ik niet alle twee de keren zwaar intensief gaan rijden.
Zeeuwtje68
Geplaatst: 28-05-09 13:08
Ik weet niet hoe oud je paardje is. Maar als die al wat ouder is dan 5 vind ik wel dat het kan 2x per dag een uurtje rijden. Je bent de enige die dressuur traint toch? En voor de rest rijden ze toch recreatie? En het is toch ook alleen maar in de vakantie heb ik begrepen. Nou dan kan het best wel hoor. succes ermee
je kunt inderdaad best 2x per dag rijden, maar heeft het een bepaalde reden dat je dit zou doen? want als je het voor de lol gaat doen is het inderdaad ook niet mijn voorkeur, maar ik ben bijvoorbeeld bijrijdster en als de eigenaresse 's ochtends heeft gereden heeft Gino er geen moeite mee om 's avonds met mij ook nog de bossen in te gaan. We rijden hem dan allebei niet intensief.
Extreme
Geplaatst: 31-05-09 13:32
Dat is geen enkel probleem. Als je weet dat de conditie van je paard het aan kan natuurlijk. Als ik een belangrijke wedstrijd heb durf ik ook wel eens 2 keer per dag te trainen.
Op een stal staat een haflinger die moet afvallen, [Was 150 kg te zwaar, nu nog een 50 kg] De eigenaar rijd hem smorgens en ik rijd hem savonds. En hij heeft er plezier in, werkt graag dus het gaat prima. Natuurlijk moet je het wel per paard bekijken.
Ik vind ook wel dat het kan. Als je met elkaar rekenschap houdt en inderdaad niet alle twee een zware training doet moet het zeker kunnen.
Manegepaarden lopen (zoals eerder genoemd)vaker langer achter elkaar maar soms lopen ze 2 uur en met een uur pauze en daarna nog eens een 1 uur. En het is wel niet altijd het zelfde maar je moet wel rekenen dat ze allemaal wel gaan draven en ook soms galoperen.
ik vind ook dat het zeker kan. Wat is nou 2 uur op een hele dag. De rest van de dag staat hij waarschijnljk nagenoeg stil.
martine_jdeb
Geplaatst: 31-05-09 18:40
Ik zou het zowiezo niet doen als het niet eens nodig is. Je hebt dan kans (als je concour rijd) dat je paard dan bekaf is en niet meer kan presteren. En 1-1,5 uur is best veel. Ik rijd nu 6 dagen per week 1 uur per dag en dan zaterdag concour, ik merk aan mijn paard dat ze na die zaterdag echt moe is.
Twee keer per dag is heel niet zo verkeerd hoor. Ik rijd mijn paard ook vaak twee keer op een dag. 's ochtends een intensievere training van drie kwartier. Eind middag vooral een staptraining, van ongeveer 20 minuten. Hij is hier juist heel erg van opgeknapt en veel losser in zijn lijf van geworden.
Mijn tip; het kan dus prima, zolang je niet te lang traint en het paard voldoende tijd heeft om zich tussendoor te herstellen.
Maaltje
Geplaatst: 04-06-09 19:22
sherif schreef:
2x per dag(wel verspreid) een halfuur uurtje tot 3 kwartier rijden schijnt beter te zijn dan 1.5 uur per dag je paard intensief te trainen in 1x.
Zolang je paard in goede conditie en gezondheid verkeert is hier niets mis mee.
Mee eens.
tamara2009
Geplaatst: 04-06-09 21:10
ik vind ook dat het prima kan. als je hem/haar nou s'ochtens & s'anonds pakt, wel op bouwen natuurlijk. maar goed wat medere mensen hier ook al op zegen, manege paarden lopen zo 3 á 4 uur achter elkaar. Gr Tamara.
Ik vind het onzin dat hier mensen zijn die het teveel vindne. ''Vroeger'' liepen de paarden 8 uur per dag op hert land, op water en hooi. Dan kan een doorsnee warmbloedpaard mits je het opbouw en goed opwarm makkelijk 2 á 3 uur lopen. En waarom niet? Als je de tijd heb, krijg je een gezonder paard terug. Maar los het wel af, niet iedere dag standaart je gewone rondje rijden, ook balken lopen, naar buiten gaan, longeren enzovoort.
xalm
Geplaatst: 04-06-09 21:17
mijn verzorg haf werd ook twee keer op een dag een uurtje gereden, meestal sochtends rond 11 á 12 uur lekker uurtje in het bos, dan op stal voor middag eten en dan reed ik heb rond 6 uur een uurtje in de bak en daarna lekker avond eten. Ging prima hij werd er niet slomer door ofzo, hij vond het juist leuk!