[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Umpiedumpie

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:47

Dames, misschien handig om via PB uit te vechten??? Zonde als dit topic daardoor verpest wordt lijkt mij....

Maar goed even on topic. Ik les nu weer bij iemand anders, maar ik ben erg tevreden over ADB, alleen heb ik het gevoel dat ik een beetje vastloop en weer verder wil.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:53

Kan je het niet combineren AdB met iemand anders.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:20

Nee geen geld voor helaas Knipoog En zoals ik al zei loop ik ook wel een beetje vast bij AdB. Maar goed wel echt een topmethode om je paard goed recht te richten en los te werken. Gebruik alles nog steeds om los te rijden en val er op terug zodra ik voel dat Um weer scheef wordt.

Ik denk dat ik op zijn tijd wel weer een lesje meepak in Zeewolde, maar die weekenden bij hem zijn voor mij gewoon te duur.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:33

heeft iemand een idee of er in Noord-Holland een istructrice/instructeur zit die volgend de AdB methode lesgeeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:38

Nee, maar ik ken wel hele goede instructeurs in NH waarbij je AdB niet meer nodig hebt Lachen.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:40

cindybijl schreef:
heeft iemand een idee of er in Noord-Holland een istructrice/instructeur zit die volgend de AdB methode lesgeeft?

Ja hoor
Waar woon je precies?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:04

Pb Spot van bokt eens, die zit in Noord-Holland. Knipoog

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:14

Alabaster schreef:
cindybijl schreef:

Ja hoor
Waar woon je precies?

mijn paard staat in Wogmeer, dat is tussen obdam/spierdijk weet je waar dat is?
ikzelf woon in buurt van Wognum.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:29

Dat is bij Hoorn in de buurt toch?
Ik denk dat je Sjaak Hoedjes eens moet mailen die zit in Bergen met zijn stal en geeft les volgens deze methode ( een heel aardige man rijdt zelf ZZ licht)
Op www.paardenrecht.org en dan bij het kopje instructeurs/trainers kan je het adres vinden en hem mailen.
succes

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:35

Ik lees ook al eventjes mee Lachen
2 weken geleden heb ik met mijn paard een demo dag gehad bij Mireille en ik moet zeggen dat de methode mij/ons heel erg goed beviel!
Ze is al jaren scheef en heeft door een hoefkanteling een verkeerde houding aangenomen.
Met mijn gewone rijlessen bij de dierenarts liepen wij vast. (harder trekken en harder trappen werkt gewoon niet)
En de methode van AdB was alles met losse teugel, idd wel door draven maar absoluut niet over haar tempo!
Ik weet niet hoe het zal gaan als je verder wil komen maar ik denk wel dat het een methode is die je goed kan mengen met klassieke dressuur.

Weet iemand misschien of er een lesgever/lesgeefster in Amersfoort omgeving is??
Ik ben al een tijd opzoek maar alles is zo ver weg Verdrietig

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:44

Succubi Wat leuk dat je bij Mireille gelest heb. Het is ook mijn instructrice en ik ben er erg blij mee.
Heb je al wel eens op de site www.paardenrecht.org gekeken of er instructeurs bij jou in de buurt zitten?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:19

Ja, de Bilt is het meest dichtbij maar dat is alsnog 25km.
Eigenlijk zou ik wel een trainings week of weekend willen doen om een goede start te kunnen maken maar door alle da kosten is dat in de nabije toekomst even niet mogelijk.
Tegen de tijd dat ik het geld bij elkaar heb staat zij al te puffen om het veulen eruit te werpen Knipoog

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:30

Ik ken mireille ook, ze staat bij me op stal. Moet zeggen dat ik er bewondering voor heb maar dat het totaal niet mijn ding is. Heb ook niet de gedachte om er iets mee te willen doen. Maar vind het prima dat ze van de "meeste" paarden weer blije paarden maken. Alleen reeel gezien hoor iedereen ook op de "normale" manier eerst het paard recht te richten, denk niet dat je daar perse AdB manier voor nodig hebt.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:41

Ik ben het ermee eens dat je je paard eerst moet rechtrichten en de basis goed moet zijn voordat je verder gaat.
Maar ik de praktijk zijn er niet veel mensen en instructeurs die daar veel mee doen.
Mijn da zelf zegt zelfs, eerst goed lopen en dat word ze vanzelf wel recht... Ze is al meer dan 12 jaar scheef en kán niet goed lopen voordat ze recht gericht word.
En misschien zijn er idd meer wegen die naar Rome leiden maar ik vind de weg van AdB erg prettig om samen te bewandelen Lachen

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:46

Succubi schreef:
Ik ben het ermee eens dat je je paard eerst moet rechtrichten en de basis goed moet zijn voordat je verder gaat.
Maar ik de praktijk zijn er niet veel mensen en instructeurs die daar veel mee doen.
Mijn da zelf zegt zelfs, eerst goed lopen en dat word ze vanzelf wel recht... Ze is al meer dan 12 jaar scheef en kán niet goed lopen voordat ze recht gericht word.
En misschien zijn er idd meer wegen die naar Rome leiden maar ik vind de weg van AdB erg prettig om samen te bewandelen Lachen

Vind ik prima, ieder zo zijn manier. Vind het te krom om te zeggen dat een "speciale" manier de manier is. Zoals je zegt er leiden meer wegen naar Rome, en iedereen kiest daar zijn eigen weg in.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:24

Ja, idd. Net zoals met therapieën, de 1 doet het goed bij psych en de ander bij licht therapie of hypnotherapie. Lachen

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 09:43

Succubi schreef:
Ja, idd. Net zoals met therapieën, de 1 doet het goed bij psych en de ander bij licht therapie of hypnotherapie. Lachen

Zo is het maar net Clown Clown Clown

Jolieka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:42

cindybijl schreef:

Ja hoor......
Ikke Bloos

Mijn paarden staan in Hensbroek, dus Obdam is prima te doen Knipoog

Mocht je meer willen weten, dan kun je altijd een PB sturen.

Groetjes!

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:56

Heb een tijd terug een clinic gevolgd van adb en het werkt super.
Alleen in die driekwartier krijg je een aantal dingen mee en daarna houdt het op.

Was het rijden op je zit en met de losse hand maar ik kan nu dus niet meer verder weten jullie meer dingen die je kan doen.
Wil mijn pony namelijk zo blijven rijden maar intructrice's van buiten af mogen niet op onze manege Huilen.

Had al een topic hier over hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ze loopt al niet meer vierkant maar het kan beter want ze kan zich niet helemaal geven kwa los laten van haar rug spieren

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:03

Udo2001 schreef:
Vind ik prima, ieder zo zijn manier. Vind het te krom om te zeggen dat een "speciale" manier de manier is. Zoals je zegt er leiden meer wegen naar Rome, en iedereen kiest daar zijn eigen weg in.

Dat vind ik dus ook.

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:23

Zo even een beetje het topic doorgespit!
Mijn paard staat in Training bij de hierboven genoemde Mireille (kijk maar eens op haar site in mijn onderschrift onder naomi). Het klopt dat er meerdere wegen naar Rome leiden, ik heb echt al ontzettend veel wegen uitgeprobeerd maar in de 5 jaar tijd dat ik Naomi heb is er niemand geweest die ons zover heeft kunnen helpen als ik nu in 5 weken tijd ben. Ze is trouwens al de hele medische molen doorgeweest en het advies was inlaten slapen, nu rij ik er weer op en ze komt 14 december lekker naar huis! Iedereen heeft er natuurlijk zijn eigen idee over maar ik sta met de volle 100% achter deze methode, diervriendelijk maar toch correct. Ze wordt niet in de krul getrokken, vooruit geschopt en gedwongen de benen er onder te zetten, nee ze wordt op haar eigen tempo opgeleid tot een dier die begrijpt wat recht lopen is en die leert wat ze allemaal kan met haar lichaam en dit gebeurd met alle geduld en respect voor een paard dat kan ik van heel veel andere methodes echt niet zeggen. Ik zie mijn paard met de dag opknappen. De gangen die ze nu toont heeft ze nooit kunnen uiten doordat er verkeerd mee gereden werd (dat is duidelijk ook mijn schuld ik was degene die er op reed, maar ook de vele instructrices die ik versleten heb is het nog nooit gelukt om haar ontspannen en correct te laten lopen) En hierbij loopt ze echt niet over haar tempo zoals hier door vele gezegd wordt!

He sucubbi jij ook op bokt! hoe is het met je penny pony? (als je nog weet wie ik ben Knipoog )

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:24

Hey! Ja, ik kan me herinneren dat ik met je gesproken heb maar ik kan je foto's en je gezicht niet voor me halen Bloos
Ik ben blij dat ze het zo goed doet bij Mireille!
Ik vond het echt een fijne methode! Lachen

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:08

Ik was degene die jullie met de trailer naar de parkeerplaats leidde Knipoog En die foto's zijn inderdaad al oud want ben in middels bruin en niet meer blond!
Ja ze doet het echt super. Heb jij al iemand gevonden om te lessen?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:10

ik ga 20 december naar een clinic van AdB in oudkarspel, heb er zin in.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:21

Oh ja! Nu weet ik het weer Haha!
Iemand had mij een pb gestuurd van een stal wat hier vlakbij is (en betaalbaar week en weekend cursussen geven).
Maar ik heb nog geen beslissing gemaakt, eerst wachten op mijn nieuwe zadel voordat ik mij ergens voor op kan geven Lachen
Maar echt fijn dat het met Naomi goed gaat!
Ging het sneller dan verwacht?

Leuk cindybijl!