Sheran schreef:Je borstkas is wel een heel ander verhaal dan je benen. Daar kan alles wel aan kapot gaan zonder rampzalige gevolgen.
Ben ik niet met je eens, als je een slagaderlijke bloeding in je been hebt, kun je daar echt wel aan dood gaan, vrij snel zelfs. En definieer "rampzalige gevolgen" eens: Als je een verbrijzeld been hebt, is er toch echt een risico dat je niet meer kunt lopen en dat je een hoop problemen op je weg gaat vinden.
Persoonlijk vind ik het ongewenst dat dit soort zaken bij wet worden verplicht. Dat een manege, verhuurbedrijf of lesgeefmens het verplicht stelt, is een ander verhaal, zij zouden aansprakelijk kunnen worden gesteld voor schade aan jou. Maar als jij met je eigen paard op je eigen verantwoordelijkheid aan het rijden bent, moet je zelf kunnen inschatten wat verstandige maatregelen zijn. Zorg dat je je paard kent en dat je weet wat je eigen kennis en kunde is en trek daar je conclusies uit over wat verstandig is. Dat kan bij het ene paard betekenen dat je met bp, helm en toezicht rijdt en bij een ander paard dat je bij wijze van spreken in je bikini erop springt.
. Ik wilde alleen aangeven dat ik meer zie in de verplichting van een bodyprotector dan in de verplichting van een opgevulde rijbroek (al zou dat me lekker dik doen lijken
)