Wat wist jij vroeger zeker, waar nu niks van klopt(paardensp

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idapaulien

Re: Wat wist jij vroeger zeker, waar nu niks van klopt(paardensp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:46

Juul schreef:
Ik dacht vroeger voor ik op paardrijden zat dat alle paarden als ze goed liepen zo liepen zoals de paarden van Anky in passage. Dus met paardje spelen op het pleintje hier achter gingen mijn benen (als paard zijnde) altijd een kilometer omhoog. Haha! En ik heb lang gedacht dat je een paard liet lopen door te schoppen in z'n buik, en te stoppen door te trekken aan je teugels. En ja, dat leerden we op de manege. Scheve mond

dat had ik ok en dat is erg moeilijk af te leren maar het is me gelukt

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:03

Amable schreef:
Ik heb inderdaad ook nog een tijd gedacht dat als je een goed gereden paard had dat 'ie dan bij 1 schopje ging stappen, bij 2 schopjes ging draven en bij 3 schopjes ging galopperen. Alsof het versnellingen zijn ofzo Clown

bij mij was het:
stap: met één been
draf: met beide benen tegelijkertijd
galop: blijven zitten en met beide benen tegelijkertijd (en soms een tik Huilen van het lachen)

verder is het bij mij vooral wat ik níet wist:
ik heb geloof ik ongeveer een half jaar les gehad voor ik wist waar de rem zat Duivel

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:03

ik dacht altijd dat het slecht was om vanuit stap in de galop aan te springen Bloos

love_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:25

Ik dacht vroeger dat als je aan de teugel kon rijden je heel goed kon rijden want dat deden alleen de 'goede' van de manege! hahaha
Ik dacht ook dat je goed was als je op de nieuwe pony van de manege mocht! Toen ik dat mocht was ik kei trots.

Toen ik 5 was wist ik niet het verschil tussen piet raijmakers en anky van grunsven. haha Ik zei toen ik wil piet worden maar ik bedoelde anky! haha Haha!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:47

Haflingers en Fjorden zijn stiekem gewoon hetzelfde ras.
Ze hebben allebei een aalstreep en een lichtbruine/gelig/oranje kleur en lichte manen. Ja

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:44

Dat western zielig was, en springen ook want dan komt hij te hard neer ofzo.. Lips are sealed

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:41

dat een slofteugel hetzelfde was als stang en trens Bloos

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:37

Mijn opa ging altijd met de kleinkinderen buitenritjes maken omstebeurte mochten we een rondje met mijn opa op de fiets en wij op de pony. Hij had altijd een touwtje aan het zadel waar we vast aan moesten houden, en de gewone teugels hadden we gewoon los vast. Toen ik 5 was zei mijn opa, zo nu ben je groot genoeg en hoef je het touwtje niet meer vast te houden, wat was ik trots dat ik nu alleen maar de bijteugel hoefde vast te houden.. Clown
Ook komt het in de verlichte zit over heuveltjes rijden me nog erg bekend voor, al deed ik dat zonder zweep en cap. Clown

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:00

Haha, zitten echt hele goede tussen. Haha! ik dacht dat alle paarden die aan de teugel liepen veeeeel te diep liepen, en dat die mensen verwaand waren Gestoord . En toen ik mijn verzorgpony net had, reed ik nog niet bij een manege. en er was zo'n kindje die ook bij mijn verzorgpony reed en die reed al wel bij de manege, en die zij altijd: in galop is: aansporen, aansporen, tik met de zweep. Dus wij zaten elke keer te roepen: AANSPOREN,AANSPOREN, TIK MET DE ZWEEP, ondertussen wist mijn verzorgpony wel dat als ze een keer zo'n schop in de buik kreeg dat ze moest galoperen. arm beest Ach gut

Neonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:36

Haha, er zitten goede tussen! Haha!
Zelf heb ik er ook wel een paar..
Zo dacht ik dat je in galop moest lichtrijden (oftewel bij iedere galopssprong uit het zadel komen, dus op en neer bonken..) Dat deed een springruiter op tv namelijk! Bloos
En een paard moest altijd voor de les gekamde manen hebben! Anders mocht je niet rijden! (Ik had toen net een poetssetje gekregen met o.a. een plastic manenkammetje.)

Er zullen vast nog wel meer van die dingetjes geweest zijn, maar ik kan er even niet opkomen.. Tong uitsteken

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:49

Mijn instructrice schreeuwde altijd: als de schouder naar voren gaat moet je gaan staan!!
(en ik maar naar mijn buitenschouder kijken)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:29

hahaha die is wel goed^^

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:06

Oja, nog een.
Tot ik op de manege kwam (voorheen reed ik alleen bij mijn vader) was ik er heilig van overtuigd dat je een paard sneller moest laten gaan met behulp van de teugels. Niet het uiteinde tegen de nek slaan, maar gewoon zoals je met je benen drijft, maar dan met de teugels.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:46

Overgens heb ik dat treingalop ook ergens in een penny gelezen. Dus was er voor mij; stap, draf, galop, rengalop en treingalop (maar dat konden manege paarden niet, alleen ponykamp pony's want die gingen vaak op buitenrit Vork ).

En benen met de zachte borstel doe ik nog steeds Bloos (sterker nog: als ik het vroeger weleens met de harde borstel deed, dacht ik
heel diep dat mijn paard pijn zou hebben. Maar anders ging het vuil er toch echt niet af)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:49

ijslanders en shetlanders zijn hetzelfde, alleen ijslanders hebben een langere vacht Haha!

(op ijsland is het namelijk kouder..hahahah)

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:56

Als paarden hun oren strak in hun nek hebben en hun neus dreigend naar je uitsteken willen ze vast een kus op hun neus.. Clown
Au ! Huilen van het lachen ROFL

Oja, en ik dacht dat een ruin een paardenras was Huilen van het lachen Populair dat dat ras was ! (Was zo'n 6 jaar .. Huilen van het lachen )

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:21

Hihihihi.

Ik herinner me nog een. Ik snapte maar NIET hoe je nou een paard moest laten springen Huilen van het lachen Stap, draf en galop deed je dan met je benen. Maar wat was de hulp om te springen, en wat als ej nou te laat was met die hulp geven Bloos!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:22

Dat ik goed kon rijden Clown

Haha nee, maar ik dacht altijd dat paarden voor een sulky alleen verbonden waren door midden van teugels Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:29

ik las (en lees Bloos ) nogal eens half over woorden heen,
en als basisschool uber penny meisje las ik ipv haflinger, halfligger.
dus spreekbeurt, natuurlijk over paarden (what else goes on in a little girls mind),
oa ook de rassen bij langs, dus ook de halfligger.
ben toen in een felle discussie beland met de meester, die zei dat het haflinger was.
hij had er natuurlijk (uiteraard!) geen verstand van, en ik wél! Vork
dus ik was er van overtuigd dat hij het fout had, en heb dus geen centimeter toegegeven Clown
thuis gelijk mn boeken erbij gepakt, en gekeken, en jawel, tot mn schaamte moest ik concluderen dat het idd haflinger was Tong uitsteken.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:37

haha, ik las altijd haLflinger Haha!

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:46

Ja ik herken hier ook veel, snapte ook niet dat een schimmel zwart geboren werd, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:12

hey dat dacht ik idd ook, als je op de nieuwe pony van de manege mocht kon je goed rijden hahahah

Thorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:23

Een jongetje bij ons op de manege... wiens papa in de bouw werkt:"ze zeggen altijd maar dat het paard in stelling moet lopen maar ik zie helemaal geen stellingen..." Jaren later kwam dit er per ongeluk uit, het kind was ondertussen al gestopt met rijden...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:11

Thorrie schreef:
Een jongetje bij ons op de manege... wiens papa in de bouw werkt:"ze zeggen altijd maar dat het paard in stelling moet lopen maar ik zie helemaal geen stellingen..." Jaren later kwam dit er per ongeluk uit, het kind was ondertussen al gestopt met rijden...

hahahaha
dies geniaal Tong uitsteken

ik had daarentegen nog nooit van stelling gehoord de eerste 4 jaar van mn paardrijcarriere.. ( moet je nagaan wat t niveau/kwaliteit van die lessen van de eerste 4 jaar was ...)

__lennie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:54

mij wat altijd gezegd dat hoe vaker je je paard uitmest hoe viezer die wordt.
dus hoe meer die ging uitscheiden. of het waar is weet ik nog steeds niet zeker maar ik mest iedergeval elke dag me paard Knipoog