paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mireya

Re: paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:08

Je moet mijn rug eens voelen na een uurtje springen...poeh lijkt wel alsof ik onder de douche weg kom zo veel zweet. zweet meer dan bij een uur hardlopen hoor! Clown

remylaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:13

het is zekkerweten een sport:)
ik had vandaag al iemand: paardenrijden is helemaal geen sport..
mensen die paarden vinden "stinken" zeggen van: ja en het zijn stinkbeesten en een beetje rondhuppelen en doen en verder doe je niks..
dan denk ik al van ja daag.. het is mijn sport en ik hou ervan dus ga maar weg als je er zo over denkt..

Main

Woonplaats: In een dorpje met m'n mannetje en onze ''dierentuin''

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:15

Ik hoor het ook best vaak.
Als je dan best actief hebt gereden, zeggen ze '' Hoe kan je nou moe zijn, je hoeft alleen maar te zitten. ''
Ik ga meestal in discussie, en probeer ze duidelijk te maken dat paardrijden heel wat meer is dan '' alleen maar zitten''.
Volgende x zeg ik gewoon '' Probeer het zelf maar es '', en dan zullen ze wel anders piepen denk k. Clown

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:39

Haha jup, of ze krijgen het paard nog geeneens vooruit Clown

Romy_Sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:54

Ik vind het niet echt een sport als je 1 keer in de week een uurtje rijdt ofzo.. maar wel als je 5 / 6 keer per week rijd vind ik van wel! Knipoog

_Femke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:59

Heel veel mensen zeggen het.. pff.. Bullshit! Natuurlijk is paardrijden een sport!
Mijn familie loopt me er ook altijd mee te pesten, vooral mijn ooms, maar als je ze dan uitnodigd om het zelf een keertje te proberen, doen ze dat inneens niet? Verward ha ha!
Ook veel jongens (Of andere kinderen) op school geven dan meteen z'on opmerking..
Laatst was er weer z'on bijdehandje: '' Ja kijk, alle sporten bij de Olympische spelen zijn echt sporten!'' Waarop ik dus antwoorden: ''Ja?! En welke SPORT doet daar dus aan mee?!'' Vork

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:13

Ik ken het!
Mijn broertje zei het laatst.
Hij zegt vindt je paardrijden een sport, ik zeg jaa!
Zegt hij ; ooh ik niet, je zit alleen maar, dus dan doe je ook niks.

Nou, je doet genoeg in een uurtje rijden Clown

Geena909

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:38

als ik op vakantie ga en daarna stap ik weer op het paard train ik mijn hele lichaam en voel ik me weer goed
ook houd ik mijnn gewicht op peil

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:44

Welnee, paardrijden is voor mij hobby, geen sport. En naar werk/school fietsen is ook geen sport, maar gewoon beweging. Duivel

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:56

Ik word er zó knettergek van dat ze paardrijden niet als sport zien!

Want wat maakt het tot géén sport?
Wat is tennisen/voetballen/volleybal en dergelijke voor sport dan?
Dat is zeker wél een sport omdat je er zelf bij beweegt? Slapen

Laat die mensen die zelf zo denken dat ze het kunnen maar is het paard op klimmen.. en wat zullen hun er vermoeid af komen! Hoezo.. Geen sport?
Om maar te beginnen bij de dressuur.
Laat ze maar eens een uur fanatiek (in de les) gaan springen met het paard. Nou, geloof me... Dat ga je voelen hoor.

En als ze het zelf allemaal zo goed kunnen.. Laat ze dan maar even een ZZ parcour rijden Knipoog

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:27

veel vriendinnen van mij zeggen oo een eitje.
terwijl het wel heel anders is dan je denkt.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:07

waar komt al het zweet van dan?
waar komt je sterke spieren van dan?
waar komt die spierpijn van dan?
waar komt die betere conditie dan als je niks zou doen dan?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:45

Like_peres schreef:

Ik krijg van paardrijden echt geen sterke spieren, hoor. Paardrijden is geen krachtsport. En zweten doe ik ook alleen als het warm is. Betere conditie van paardrijden? Ik zou het daar niet op wegschrijven, eerder op het naar mijn werk fietsen of de wandeling naar het eind van de wei om m'n paard te halen Duivel

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:56

Waratje van paardrijden krijg je zeker wel sterke spiere, mn buikspieren en bovenbeenspieren.. armen als je het goed doet niet Knipoog
al moet ik zeggen dat ik paardrijden ook niet als mijn sport beschouw Schijnheilig moet zeggen dat ik uiteraard zweet tijdens rijden en echt wel moe kan zijn na een uur intensief trainen, maar het haalt het niet bij een karate training van 1,5uur.. karate is mijn sport paarden zijn mijn passie

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:58

Waratje schreef:
Like_peres schreef:

Ik krijg van paardrijden echt geen sterke spieren, hoor. Paardrijden is geen krachtsport. En zweten doe ik ook alleen als het warm is. Betere conditie van paardrijden? Ik zou het daar niet op wegschrijven, eerder op het naar mijn werk fietsen of de wandeling naar het eind van de wei om m'n paard te halen Duivel

sinds ik weer na 3 jaartjes echt paardrijdt * fanatiek dus*
heb ik echt een betere conditie.. Knipoog in m'n benen bijv ik kon nooit lang rennen en dat zou ik nou gemakkenlijk aan kunnen. ik heb buikspierpijn gewoon omdat ik het niet gewend was, boven been spieren..
ik hou het langer vol iets te doen.. dus me conditie is vooruit gegaan.
ik heb sterkere spieren normaal als ik een stoeide ofzo had ik al gauw last de laatste paar dagen voel ik er weinig van, ik ben sterker geworden omdat ik meer rijdt ik krijg het sterke paard bijv makkenlijker terug etc.. dus sterker wordt m'n spieren wel.
zweten doe ik wel omdat ik toch dan actief bezig ben.
maarja misschien komt het omdat ik paar jaar niet heb gereden, maar daaraan kun je dan wel zien dat je dit wel krijgt. Knipoog
en ik zie het wel als m'n sport omdat het voor mijn lichaam heel veel is, maar dat kan door me problemen komen.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:07

Mijn vader zegt altijd je zit alleen maar, je doet niks. Maar ik weet zelf wel beter. Heb een tijdje niet gereden, deze week 3 dagen achter elkaar weer gereden, dus heb ik flink spierpijn. Me vader lacht me natuurlijk uit, dat ik spierpijn heb van zitten op een paard. Clown

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:44

Paardrijden is net zogoed en sport. Ik heb ook volleybal gedaan, maar vind het beide ongeveer even intensief. Vrienden uit onze groep die niet sporten, en ik, ik rijd intensief paard, elke dag, met 1 dag in de week gem. 3 of 4 paarden op stage, deden laatst n wedstrijdje hardlopen, echt wel dat ik die mannen eruit liep. heb van paardrijden zowel redelijk buikspieren als beenspieren (vooral aan kuiten goed te merken) Na een flinke training (met name zonder beugels) kan ik de volgende dag evengoed spierpijn hebben. Je traint met je paard naar een bepaald doel toe, dat doe je in een teamsport toch ook met je teamgenoten. Mijn vriend heeft al een paar keer op mn paard gezeten en zal echt niet meer zeggen dat het geen sport is, mijn ouders ook niet, evenals de familie, want mijn oma, moeder en tantes, hebben ook altijd fanatiek gereden! Mijn vriendinnen rijden ook allemaal, op eentje na, dus die zal je ook nooit horen zeggen dat het geen sport is.
Al ga ik ernaast nu wel regelmatig naar de sportschool, om ook op een andere manier mijn conditie lekker op peil te houden! En het komt het paardrijden wel ten goede vind ik!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:27

O jawel hoor. Toen ik er laatst weer voor het eerst opstapte had ik die dag daarna duidelijk spierpijn. Buitenadem niet echt.. maar je zweet wel, vooral als het warm is.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:03

Mee eens!
Of dan word er gezegt dat paard loopt en jij zit...
Ja uhh als ik niks doe loopt hij ook niet hoor. Scheve mond

Je ben samen bezig als een team.
Als je paard niks voor jou wil doen gebeurt er niks en als ik niks doe gebeurt er ook niks.
En dat is juist het mooie dat je met elkaar samen kan werken.
Maar als andere mensen dat niet in zien naja fijn ga jij maar lekker fietsen heb ik dan. Huilen van het lachen

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:17

Nou het is wel degelijk een sport.
Ik heb vandaag mijn eerste priveles gehad sinds lange tijd, maar na 20 minuten intersief rijden was ik echt effe kapot en moest ik effe pauze nemen om daarna weer verder te kunnen...
Mijn benen, billen, knieen...alles doet zeer...
Dat komt niet van het niks doen...

aikido24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:20

ik ken ook iemand die da zij tot ze zelf eens een (prive) lesje heeft gereden roen ze afstapte piete ze anders

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:31

Ik heb om de week een privéles en als het zo uitkomt met 2 of 3 paarden achter elkaar, ik wordt er toch echt niet heel erg moe en bezweet van. En het gaat wel om serieuze les, rondsjokken is er absoluut niet bij. Tong uitsteken

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:53

Ik zie paardrijden niet als een sport, maar meer als een bewegende kunstvorm Clown Althans dat zou het kunnen zijn, ware het niet dat ruiter en paard mekaar niet altijd begrijpen Bloos

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:37

Is fietsen naar school een Olympische SPORT? Nee... Paardrijden wel.

Zet ze zelf eens op een paard Lachen

Albert_Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:41

Er zit fysieke inspanning in.
Je kunt ongetraind niet goed meekomen.
En er zitten wedstrijd elementen in.

Lijkt me een sport