wat vinden jullie van fjordenin de sport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie

Re: wat vinden jullie van fjordenin de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:49

Nadya schreef:
Inderdaad, Cloverdale, zo is de lol er snel af om wedstrijden te doen, als je zulke juryleden treft Ja .
Daarom heb ik het niet zo op dressuurwedstrijden, omdat het een jurysport is en ik het idee heb dat er meer mensen rondlopen zoals een Langemans. Ik vind dat heel oneerlijk en als ik ergens allergisch voor ben.... Tong uitsteken

klopt, ik weet dat je commentaar kan krijgen met een koudbloed.
maar ik vind het erg jammer dat cijfers mede op vooroordelen gebasseerd zijn Huilen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:50

En terecht dat hij bekritiseerd wordt.... Iemand die zo bepaalde rassen benaderd, bah.... Misselijk

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:51

moniquelucky schreef:
Ik denk dat je over het algemeen wel gelijk hebt daarover.

Maar dan is het natuurlijk de vraag of dat specifieke dier wel geschikt is voor in de sport Knipoog
Je moet ook geen bejaarde meer in een marathon zetten.
Je moet wel heel reeel blijven kijken naar het dier (warmbloed/koudbloed).

Een gezond paard wat los is in zijn lijf en met de JUISTE ruiter kan gewoon in het Z lopen Ja

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:51

Cloverdale schreef:
maar ik vind het erg jammer dat cijfers mede op vooroordelen gebasseerd zijn Huilen

Idd. dat is jammer, maar gelukkig zijn er ook veel juryleden die kijken en beoordelen wat ze zien en niet naar het type paard(maar je hebt er helaas tussen die vooroordelen hebben en dan ook al loopt het paard goed daar niet naar oordelen).

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:54

moniquelucky schreef:
Cloverdale schreef:

Idd. dat is jammer, maar gelukkig zijn er ook veel juryleden die kijken en beoordelen wat ze zien en niet naar het type paard(maar je hebt er helaas tussen die vooroordelen hebben en dan ook al loopt het paard goed daar niet naar oordelen).

klopt.
ik zie wedstrijden als een leerweg:
dingen die je fout doet kun je gaan verbeteren.

maar omdat je op een plaatje beoordeeld word is dit soms gewoon niet mogelijk.
en daar stoor ik me heel erg aan.

maargoed ik geef toe dat niet iedere koudbloed super loopt, maar degene die wel degelijk wat dressuur kunnen mogen van mij wat meer respect krijgen!

moniquelucky

Kelly_Taco schreef:
Maar dan is het natuurlijk de vraag of dat specifieke dier wel geschikt is voor in de sport Knipoog
Je moet ook geen bejaarde meer in een marathon zetten.
Je moet wel heel reeel blijven kijken naar het dier (warmbloed/koudbloed).

Daar heb je gelijk in idd.
Kelly_Taco schreef:
Een gezond paard wat los is in zijn lijf en met de JUISTE ruiter kan gewoon in het Z lopen Ja
precies.
Knipoog

Saika

@Nadya en Cloverdale: er zijn echt niet veel juryleden zoals Langemans met vooroordelen hoor dat schatten jullie verkeerd in. Echt vrijwel alle juryleden die ik ben tegengekomen in de afgelopen 3 jaar met mijn fjord zijn objectief en reel. Wij zijn nog nooit verkeerd beoordeeld in de ring. Je moet alleen zelf een beetje reeel blijven. Als ik een top uitgestrekte draf rij bv, krijg ik een 6. Dat dat dan voor mijn fjord een 10 is, dat is niet anders. Dat is dus de beperking van het ras. Als je je wilt meten met rijpaarden moet je je dat realiseren en er genoegen mee nemen.
Je hebt in de wedstrijdsport mee "last" (voor zover je er last van wil hebben Knipoog) van je sommige mede deelnemers. Bij hen schijnt het voorkomen van een fjord namelijk rare reacties op te wekken. En aanleiding te zijn om je fjord belachelijk te maken of na te roepen. Ik lach er maar om. Zegt meer over zulke ruiters dan over mijn paard Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:58

Ja, dat zegt zeker meer over zulke ruiters, Sythaa. En ik hoop dat je gelijk hebt met wat je zegt over de juryleden. De vader van een vriend van me is een hele bekend jurylid in de dressuursport en die is ook heel nuchter over wat hij in de ring te zien krijgt. Hij ziet op dat niveau overigens vrijwel geen Fjorden. Knipoog
Maar hier in het dorp worden aardig wat wedstrijden gehouden en daar zie ik helaas toch wel die vooroordelen, ook in de jury. We hebben nu een meisje op stal die gaat starten met haar verzorgFjord, dus ik ga het weer een beetje volgen en ben benieuwd.
Leuk dat jullie het samen goed doen in elk geval!!!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:59

Sythaa schreef:
@Nadya en Cloverdale: er zijn echt niet veel juryleden zoals Langemans met vooroordelen hoor dat schatten jullie verkeerd in.
Gelukkig niet veel maar ze zijn er wel.
Sythaa schreef:
Je moet alleen zelf een beetje reeel blijven. Als ik een top uitgestrekte draf rij bv, krijg ik een 6. Dat dat dan voor mijn fjord een 10 is, dat is niet anders. Dat is dus de beperking van het ras. Als je je wilt meten met rijpaarden moet je je dat realiseren en er genoegen mee nemen
. precies, dat weten we, en daar moeten we genoegen mee nemen, maar in andere dingen kunnen we weer scoren.
Sythaa schreef:
Je hebt in de wedstrijdsport mee "last" (voor zover je er last van wil hebben Knipoog) van je sommige mede deelnemers. Bij hen schijnt het voorkomen van een fjord namelijk rare reacties op te wekken. En aanleiding te zijn om je fjord belachelijk te maken of na te roepen. Ik lach er maar om. Zegt meer over zulke ruiters dan over mijn paard :D
Precies dat zegt meer over andere ruiters dan aan het paard.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:01

Kelly_Taco schreef:
Paula1990 schreef:
Weet je waarom ik koudbloeden zoo knap vind ik in de dresuur??Niet omdat ik er zelf 1 heb hoor ... maar omdat die ruiters ervan echt hard hebben getraint met een niet GEFOKT paard ervoor daar heb ik echt respect voor zoals Ginny,Kelly Jolande enz.. dat zie ik een wie dan ook ruiter als die Langemans of AvG echt niet doen en overigens ook niet kunnen!

Paula, iedereen moet er hard voor trainen.
Als je een KWPN hebt gaat het ook echt niet vanzelf hoor

Heb niet het idee dat ik er harder voor moet trainen dan iemand anders Knipoog

Dat klopt ... maar op wedstrijden maakt het het zeker wel gemakkelijker hoor .... had een keer wedstrijd en iemand die ik ken stond naast de jury en die had commentaar gegeven dat hij zeker goed liep maar ik gewoon minder punten kreeg dan de vorige omdat die een KWPN had..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:06

Onzin, dan had je gewoon een jury met een voorkeur, die zitten ertussen, maar dat heeft met trainen echt niks te maken!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:09

Vind ik wel... een dressuurgefokt paard zal eerder een goeie middendraf neerzetten dan een niet gefokt paard zoals bijv een fjord dat is veel moeilijker om dat eruit te rijden..

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:10

Paula1990 schreef:
Vind ik wel... een dressuurgefokt paard zal eerder een goeie middendraf neerzetten dan een niet gefokt paard zoals bijv een fjord dat is veel moeilijker om dat eruit te rijden..

Maar dat heeft niets met trainen te maken maar met capaciteit van je paard Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:14

Kelly_Taco schreef:
Paula1990 schreef:

Maar dat heeft niets met trainen te maken maar met capaciteit van je paard Knipoog

Idd! Laat ik er verder ook maar niet meer op ingaan, jij zegt wijzere dingen dan ik Haha!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:22

Ik zeg niet dat het er veel zijn, ik zeg dàt ze er zijn.
Ik weet dat er genoeg tussen zitten die objectief jureren.

Ik heb met mijn shetlander al meerdere kere een geweldige cijferlijst gekregen Knipoog . Toch is er 1 proef geweest waar onder stond 'koop een grotere pony'. Deze proef was dan ook niet winstpuntwaardig volgens de cijfers. Hoewel ik het idee had dat mijn proef toch echt een WP waard was! Maargoed hierover is geen discussie mogelijk, een volgende keer beter dan maar he =)

Toch kan ik me stiekem doodergeren als deze mensen er openlijk vooruitkomen dat koudbloeden gelijk minder beoordeeld moeten worden.
Ze praten je bijna een minderwaardigheidscomplex aan Knipoog
Laatst bijgewerkt door Stephanie op 14-02-08 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:27

ik heb het idee dat die langemans een rel account is en jullie?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:40

Ik denk het niet

moest overigens wel lachen om zijn uitspraken Haha! Kan me er niet zo druk over maken (maargoed ik kom dan ook niet met een koudbloed de ring in Knipoog )
Geweldig om te zien hoe men er zo op in gaat, als je er niet tegen kan, gewoon negeren en boven staan Knipoog

Zou best wel eens bij langemans in de ring willen verschijnen, lijkt mij wel een uitdaging Haha!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:42

Ja ik denk dat Langemans een beetje provoceert, zie er ook de humor wel van in, ik neem het niet al te serieus.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:44

Paula1990 schreef:
Aan een Jazz is echt niks bijzonders lopen er zoveel van rond en van die Gribaldi's een fjord of haflinger blijven bijzonder Lachen

dan vind ik jou ook behoorlijk kortzichtig. Dan vind ik van jou wat jij van langemans vind, en wat ik ook van hem vind..

Dit is even denigrerend als de opmerking '1 euro pony's'
Want ik vind fjorden soms nog best leuk, maar ik geniet ook hartstikke van een prachtige kwpn..

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:50

casperrr schreef:
moest overigens wel lachen om zijn uitspraken Haha! Kan me er niet zo druk over maken (maargoed ik kom dan ook niet met een koudbloed de ring in Knipoog )
Geweldig om te zien hoe men er zo op in gaat, als je er niet tegen kan, gewoon negeren en boven staan Knipoog

nee jij komt niet de ring in met een koudbloed...
dus jij kan makkelijk praten!

Ik snap de frustraties maar al te goed van mensen met een koudbloed.
Ook kan ik me er nu goed bij neerleggen dat de wereld nou eenmaal niet beter inelkaar zit dan ik had gehoopt.
Dit geeft me echter nog steeds het recht om er wel op te reageren!

het is volgens mij echt geen nietus-wellus spelletje maar meer een uitwisseling van meningen. Die jammer genoeg in meeste gevallen niet te hervormen zijn.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:59

Hoezo ik makkelijk praten? Ik train er ook kei en kei hard voor om resultaat te bereiken, met een FRIES!!
Dat ik niet met een fjord de ring in kom hoeft nog niet te betekenen dat het voor mij ineens een stuk makkelijker is Verward

Begint bij mij nu over te komen dat alleen mensen met een koudbloed kunnen rijden omdat hun benadeeld worden in de ring en mensen met een warmbloed het gewoon makkelijker hebben.....

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:59

Jaimyliefje schreef:
Paula1990 schreef:
Aan een Jazz is echt niks bijzonders lopen er zoveel van rond en van die Gribaldi's een fjord of haflinger blijven bijzonder Lachen

dan vind ik jou ook behoorlijk kortzichtig. Dan vind ik van jou wat jij van langemans vind, en wat ik ook van hem vind..

Dit is even denigrerend als de opmerking '1 euro pony's'
Want ik vind fjorden soms nog best leuk, maar ik geniet ook hartstikke van een prachtige kwpn..

waarom is dat denigrerend?
dat is gewoon haar mening.
ik vind ook niks aan die kwpners. als ik een dressuurproef kijk vind ik ze niet mooi.
ben zelf dol op koudbloeden, shetten en ijslanders, gewoon alles.
is toch niets denigrerend aan?
haar mening, jouw mening is van niet.

vind dat fjorden gewoon wedstrijden moeten kunnen rijden.
kijk naar taco en banshee. aleen blijven mensen zich blindstaren op het 'lelijke' uiterlijk en lijken ze het gewoon niet te willen zien.
die paarden lopen geweldig.
Langemans@: als iedereen zegt dat die gymleraar zo gruwelijk stom is, om maar een voorbeeld te noemen, heb jij van te voren al niet zo'n goed gevoel over hem door die verhalen. dan kan hij toch nog wel aardig zijn......
dit slaat op je opmerking over de kinderboerderij. dat ze daar volgens jouw horen betekent nog niet dat het echt zo is.
en banshee hobbelen? zie je meer als ik.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:02

ik heb wel eens een jury gehad die na afloop tegen mij zei:
"ik houd absoluut niet van fjorden maar ik kon er niet omheen om je hoog te punten, goed gereden."
nou ik heb daar nog weken op kunnen teren qua humeur Clown
het is al lang geleden hoor, rijd al vrij lang geen wedstrijden meer

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:05

Heb er eigenlijk maar 1 antwoord op: maakt me niet uit! Fjord, fries, tinker, draver, ijslander,haflinger, welsh, new forest enz enz. Als de proef er goed uitziet krijg je je punten. Ze voldoen allemaal aan de definitie paard/pony, en mogen dus starten.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:05

casperrr schreef:
Hoezo ik makkelijk praten? Ik train er ook kei en kei hard voor om resultaat te bereiken, met een FRIES!!
Dat ik niet met een fjord de ring in kom hoeft nog niet te betekenen dat het voor mij ineens een stuk makkelijker is Verward

Begint bij mij nu over te komen dat alleen mensen met een koudbloed kunnen rijden omdat hun benadeeld worden in de ring en mensen met een warmbloed het gewoon makkelijker hebben.....

ik heb het niet over de hoeveelheid werk wat je makkelijk afgaat
ik weet dat iedereen er hard voor moet werken.

ik heb het over het commentaar en de minachtende reacties waar je makkelijk over kunt oordelen.
overigens vind ik een fries toch wel een koudbloed Nagelbijten / Gniffelen

ik denk wel dat iemand met een stevig paard meer moeite moet doen om een paard 'elastische' te krijgen maar dit zegt niets over de moeite die je in het rijden over het algemeen steekt.
dit is voor iedereen ongeveer hetzelfde. ookal gaat het, het ene paard iets makkelijker af dan het andere ongeacht het ras natuurlijk