ikenindi schreef:dit valt mij wel op ja. je adviseert iedereen lang laag, maar elk paard is anders toch?
let maar op
ik ben niet de enige die dit adviseert
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ikenindi schreef:dit valt mij wel op ja. je adviseert iedereen lang laag, maar elk paard is anders toch?
ik ben niet de enige die dit adviseert
Romy18 schreef:@wiseguy ik had me al verdedigd nadat ze jou 'aanvielen'
, het is gewoon de enige manier. en ik denk dat als ik je vertel waarom dat je het helemaal met mij eens bent
Jitske_ schreef:wiseguy15 schreef:Ja dat kan komen omdat hij in de rug nog week is, maar daar moet je wel mee doorgaan hoordat is goed voor hem
verder veel overgangen rijden (in het lang/laag, hoe moeilijk het ook is
hij moet nu eerst sterker worden in zijn rugspieren
daarna kun je aan de rest gaan denken
Misschien goed om wat specifieke trainingstips te noemen voor zo'n paard?
Hoe krijg je zo'n moeilijk nageeflijk en lang laag te rijden paard toch wat meer naar beneden en over de rug?
Wat is aan te raden om te doen?
, net zolang tot dat het paard met zijn neus naar de grond wil gaan lopen
, wil dit absoluut niet lukken, zou ik éerst een langs de fysio gaan en dán bv. met pessoa een week longeren
. Na die week longeren gaat het onder het zadel vaak ook al veel makkelijker! Romy18 schreef:Waarom alleen via pb en niet hier vertellen waarom jij overtuigd bent van de lang en laag methode? wordt iedereen er wijzer van!
.

Romy18 schreef:Sisco4life:
Langgelijnd paard, wat week in de rug en behoorlijk strak in de lendenen, kruis is armbespierd wel voldoende van lengte en hellend, hals heeft voldoende lengte, halsrichting lijkt verticaal, schouder schuin, hoofdhals verbinding is goed, achterbeen en voorbeen correct gebouwd.
In de training denk ik dat je exterieurmatig vrij weinig te klagen zal hebben, doordat de rug wat week is en de hals er wat verticaal opstaat zal ze de rug misschien makkelijk weg drukken en je een valse knik in de hals geven (aan de teugel lopen zonder het lichaam te gebruiken) daar kan je goed op letten door haar regelmatig wat lager en ronder in te stellen.
geintje moet kunnen toch?!
Romy18 schreef:Selket:
langgelijnd paard, wat overbouwd, week in de rug en lendenen, kruis is wat kort en hellend, hals lengte is normaal, richting verticaal, hoofdhals verbinding ook normaal, schouder is schuin, achterbeen lijkt sabelbenig, voorbeen is correct.
Dit paard is voornamelijk op de voorhand gebouwd en zal dan ook veel moeite hebben om het gewicht op de achterhand te zetten wat niet wil zeggen dat ie de achterhand niet gebruikt maar hij zal niet makkelijk gaan zitten, de hals mag wat meer bespiering hebben, verder zie ik zo niet veel problemen.
Om dit paard meer op de achterhand te krijgen zou ik veel oefeningen doen als stap galop, veel galop werk en daarin veel schakelen zowel terug als vooruit, verder in stap en draf werk lekker laag en lang in stellen ook in de galop in het begin, maar met het schakel werk en de stap galop overgang, maak je het het paard makkelijker wanneer je hem hoger in stelt. Gaat dit in de galop goed kan je hem ook in het draf en stap werk ook wat hoger in zetten. Maar los werken en afwerken doe je altijd laag en rond. (maar dat vind ik voor elk paard, eerst die rug en de rest van het lijf los en dan pas werken.)
Maar voor dit paard zal het altijd moeilijk blijven om echt op de achterhand te gaan zitten.
NesyD:
Langgelijnd paard, wat overbouwd, week in de rug, strak in de lendenen, kruis is van voldoende lengte wel wat plat, halslengte is voldoende, richting verticaal, hoofdhals verbinding is normaal, schouder is schuin, voor en achterbeen lijken correct.
Ik denk dat je met dit paard het zelfde probleem hebt als met die van Selket al is deze wel minder op de voorhand gebouwd doordat deze ook wat overbouwd is is het voor dit paard moeilijk om achter te gaan zitten en dragen. Verder is de rug ook wat week en moet je erop letten dat ie de rug goed gebruikt tijdens het rijden. Opzich is ie verder goed gebouwd. Ik zou met dit paard ook veel oefeningen doen als stap galop, veel galop werk en daarin veel schakelen zowel terug als vooruit, verder in stap en draf werk lekker laag en lang in stellen ook in de galop in het begin, maar met het schakel werk en de stap galop overgang, maak je het het paard makkelijker wanneer je hem hoger in stelt. Gaat dit in de galop goed kan je hem ook in het draf en stap werk ook wat hoger in zetten. Maar los werken en afwerken doe je altijd laag en rond. (maar dat vind ik voor elk paard, eerst die rug en de rest van het lijf los en dan pas werken.)
Beide paarden lijken erg veel op elkaar en zou ik het zelfde trainen vandaar ook ff kopy paste toegepast
dat ben ik ook met je eens
(had geen zin meer om een heel verhaal te gaan typen, dus heb even gewacht op jou
)

Romy18 schreef:NesyD:
Langgelijnd paard, wat overbouwd, week in de rug, strak in de lendenen, kruis is van voldoende lengte wel wat plat, halslengte is voldoende, richting verticaal, hoofdhals verbinding is normaal, schouder is schuin, voor en achterbeen lijken correct.
Ik denk dat je met dit paard het zelfde probleem hebt als met die van Selket al is deze wel minder op de voorhand gebouwd doordat deze ook wat overbouwd is is het voor dit paard moeilijk om achter te gaan zitten en dragen. Verder is de rug ook wat week en moet je erop letten dat ie de rug goed gebruikt tijdens het rijden. Opzich is ie verder goed gebouwd. Ik zou met dit paard ook veel oefeningen doen als stap galop, veel galop werk en daarin veel schakelen zowel terug als vooruit, verder in stap en draf werk lekker laag en lang in stellen ook in de galop in het begin, maar met het schakel werk en de stap galop overgang, maak je het het paard makkelijker wanneer je hem hoger in stelt. Gaat dit in de galop goed kan je hem ook in het draf en stap werk ook wat hoger in zetten. Maar los werken en afwerken doe je altijd laag en rond. (maar dat vind ik voor elk paard, eerst die rug en de rest van het lijf los en dan pas werken.)
Beide paarden lijken erg veel op elkaar en zou ik het zelfde trainen vandaar ook ff kopy paste toegepast
.
wel fijn dat ik gelijk krijg oh zo goed voor m'n ego hahaha maar vind toch dat je zelf moet beoordelen iedereen kijkt anders naar een paard en ik ben ook zeker niet heilig wat betreft exterieur beoordelen..
, het is bij ons thuis ook erg druk nu, dus neem sowieso even een bokt-rustpauze
Romy18 schreef:ja zo kan ik het ook wiseguy, heb ook niet eerst jou berichten gelezen en die dan over genomenwel fijn dat ik gelijk krijg oh zo goed voor m'n ego hahaha maar vind toch dat je zelf moet beoordelen iedereen kijkt anders naar een paard en ik ben ook zeker niet heilig wat betreft exterieur beoordelen..
, maar ben het gewoon helemaal met je eens
kan ik ook niets aan doen

Romy18 schreef:Graag gedaan NesyD M2 + 12 is dat deze merrie?
. 
ik gaat er weer vandoor en kijk morgen wel wat je er van gebrouwd hebt nieuwe foto's zijn ook voor morgen sorry bontlover en paxine heb er voor vandaag even genoeg gezien