liever pittig paard of liever mak rustig paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dess

Re: liever pittig paard of liever mak rustig paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 15:22

Doe mij maar een pittig paardje Tong uitsteken Daar leer je tenminste wat van.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:31

Er mag best wat pit in zitten, maar voor een eigen paard moet die toch echt goed betrouwbaar zijn. Ik heb gewoon het liefst dat ik alles met m'n paardje kan doen Lachen

Irene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:55

Ik heb liever een pittig paard/pony, je leert er meer van vind ik.

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:57

Dancie schreef:
nee ik bedoel geen paard dat lelijk doet maar ik bedoel dat er wat pit in zit. Iets meer actie iets heftiger iets dat gewoon heet wordt na een moeilijke oefening ofzo Tong uitsteken

Nou, als je het zo bedoeld heb ik het liefst een pittig paard. Haha! Zoals jij het beschrijft zijn onze paarden ook precies, dus. Tong uitsteken

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:59

Pittig paard. Maar dan wel met een leuk vrolijk karakter.

De 2 die ik nu heb, zijn behoorlijk pittige paarden. Wat ik vooral merk, nu 1 paard weer wat conditie op bouwt. *LOL*

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:00

daNiielle_ schreef:
Pittig paard. Maar dan wel met een leuk vrolijk karakter.

De 2 die ik nu heb, zijn behoorlijk pittige paarden. Wat ik vooral merk, nu 1 paard weer wat conditie op bouwt. *LOL*

Ja, leuk is dat hè! Lachen Toen één van onze paarden z'n conditie op begon te bouwen werd 'ie ook steeds pittiger. *LOL*

MalouR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:08

ik heb het liefst een mak paard met een beetje pit Lachen

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 10:06

Doe mij maar een pittig paard Lachen
Niet al te natuurlijk, maar ik heb altijd op koudbloeden gereden, en toch hou ik wel altijd van paarden die toch een beetje pittig zijn Vork

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 10:27

Pittig paard Ja
Als je dan met zon paard iets zelf berijkt hebt, samen. Dan ben ik wel heel trots altijd, dan heb je beide veel geleerd Ja

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 10:46

Pittig paard Ja Ik moet hem wel kunnen vertrouwen, maar ik wil wel wat te doen hebben met rijden.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:35

Doe mij maar dat rustige paard Vork
Hoewel je van een pittig paard ook veel kan leren.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:36

Pittig.

Mijnnerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:00

Prinslover schreef:
Ik heb er liever een mengelmoesje van haha Haha! Een paard mag van mij best pit hebben, en soms wat geintjes, maar daar moet het ook ophouden. Dus geen gemeen paard wat lelijk kan bokken/stijgeren. Maar geen paard wat écht niks doet, dat is saai. Het echte manege paard (voor beginners) idee dus. Ik hou zeker van een paard met pit, en dan in de vorm van looplust Knipoog

Daar zou ik ook voor gaan ja!

CiiSau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:55

pittig maar op een rustige manier Knipoog

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:30

Pittig, maar tot op zekere hoogte.
Ik hou niet van paarden die écht onberekenbaar zijn, bokken en/of steigeren zonder enige aanleiding.. nee, daar heb ik het snel mee gehad.
Een paard of pony mag van mij best af en toe gek doen en van een geintje houden, maar moet weten wanneer het klaar is Knipoog
Het liefst zit ik nog altijd op de rug van een dikke, nuchtere maar eigenwijze haflinger of fjord. Die paardjes zijn gewoon precies hetzelfde als ik Clown

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:33

Ik heb liever een iets wat pittige paard, maar niet té. Het paard moet wel gewoon gehoorzaam zijn en niet om de kleinste dingen schrikken of gek doen. Maar een keertje geeft ook niet.

Ik heb zelf een arabier en die kan nog best onverwachts zijn onder het zadel in de bak, maar buiten is hij weer super braaf.

bikkeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 02:06

Liever een heet paard, het toont veel meer door dat ze heet zijn kunnen ze en willen ze vaker meer werken, plus een uitdaging voor de ruiter.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:25

bikkeltjes schreef:
Liever een heet paard, het toont veel meer door dat ze heet zijn kunnen ze en willen ze vaker meer werken, plus een uitdaging voor de ruiter.

Helemaal mee eens Knipoog Ja

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:28

Ik hou ook wel van pittige paarden. Het rijden is eigelijk nooit hetzelfde en als het je dan ook nog eens lukt om ze rustig te maken dan kan bij mij mn dag niet meer stuk Tong uitsteken nouja niet helemaal hoor maar bijwijs van spreken.
Maar soms word je er ook wel eens gek van hoor van zo'n druk beest en dan zou ik soms wel een willen dat het zo'n mak beestje is wat niks doet, maar over het algemeen: Doe mij maar een pittig paard.
Heb trouwens ook een hekel aan paarden die niet doorlopen Clown

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:40

ik heb mijn mening een onderhand wat aangepast..

Ik ben gek met mijn pony maar af en toe heb ik het gevoel dat ik gewoon helemaal nix met hem kan. Vooral na die keer dat hij er vandoor ging en we bijna onderuit geklapt zijn op de straat.. Dan begin ik m'n makkelijkere kwpn,er toch wel een stuk meer te waarderen. Hoewel die met tijd en wijlen zich ook vreselijk weet aan te stellen. Tong uitsteken

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:45

Hij moet niet te mak zijn, er moet zeker wat pit en vooral eigenwijsheid inzitten!
Ik vind het wel belangrijk dat het paard op stal lief is, en dan vooral dat er geen kwaad in zit, ik ben nu wel met een veulen bezig die beetje kopschuw is en bang (niet genoeg bij geweest toen hij bij zijn moeder stond) en dat vind ik niet erg. Maar een paard wat echt gevaarlijk bijt of tegen je opkomt, liever niet.

met rijden mogen ze best druk zijn, het moet natuurlijk niet te gevaarlijk worden, maar dan zal ik er mee aan de slag gaan en gewoon der mee proberen te werken.
Een rustig paardje wat bijna niks doet, is leuk om van te leren, maar er mag toch wel wat gekheid in zitten... en dan gewoon ook een beetje gestoord :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:58

Ik heb liever een mak, rustig paard. Maar geen sloom paardje Lachen
Ik heb helemaal geen moeite met een pittig paardje hoor, maar wel tot op een zekere hoogte, ik wil m'n paard nog wel kunnen vertrouwen.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:04

Dess schreef:
Doe mij maar een pittig paardje Tong uitsteken Daar leer je tenminste wat van.

Van een mak/rusig paard kan je ook een hoop leren hoor, het wil niet zeggen dat dan alles vanzelf gaat:-) Mijn paard is mak en rustig, maar moeilijk bij elkaar te rijden, moeilijk in de mond, lastig om fijn aan het been te krijgen en ga nog maar even door..

Ik heb liever een mak en rustig paard en dat is mijn paard ook, ik vind het heel prettig dat hij betrouwbaar is. Liefst hem ik een mak paard met looplust, maar ja...ideale paard bestaat niet. Vaak zijn makke paarden ook wat flegamtiek. Ik ben zelf niet zo'n held dus de combi ik en een pittig paard gaat denk ik niet zo goed werken..

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:16

pittig paard!
zeker weten ik wil wel lekker moeten werken op een paardje
wel moet ik hem kunnen vertrouwen

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:20

Pittig paardje vind ik fijner dan een soort "manegeknol" om het maar even heel stom te zeggen. Tong uitsteken Ik heb het eigenlijk precies goed gehad, toen ik Amigo kreeg was ik nog best klein en soms een beetje bang, toen was Amigo nog heel sloom en had geen conditie. Nu ik echt serieus met hem aan het werk ga begint hij af en toe flink heet en lekker actief te worden en dan gaat hij ook veel meer showen! Helaas is hij door een blessure nu een tijdje uit de running, maar ook met stappen aan de hand echt flink fit, soms ook flink bokken en steigeren, maar hij heeft gewoon een super lief, vrolijk karakter, zit echt niks kwaads in. Dus ik heb het echt getroffen met Miggie!