antoinne de bodt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Re: antoinne de bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:34

runningkawa schreef:
Helaas heb ik anders gezien dan alleen het gewicht van de teugels..uiteindelijk doel, dat zal vast.
Maar dat is het zonder adb ook Lachen

Precies, of je nu met hoge of lage handen rijdt, er hoort niet getrokken/gelift/gesjort of gehangen te worden aan de teugels.

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:32

runningkawa schreef:
Ik vind hoog ook niet vragend
laag is ook niks, doe maar wat ertussen in. Lachen

mee eens gewoon in 1 lijn met de teugels lijkt me goede manier

over hoe een nare man die antoine de bodt is (heb hem nog nooit ontmoet echter) daar gaat het niet direct om lijkt mij. ik zou dan gewoon van een leerling van hem les nemen mocht de methode me aanstaan (ik ga stagelopen bij mensen die die methode toepassen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 00:12

antoine de bodt is een best aardige man hoor Bloos (ik heb stage op de manege gelopen en daar geft hij elk jaar les op verschillende datums)
met zijn lessen wil hij het liefst niet gestoord worden maar al hij in de pauze rust heeft kan je er wel mee lachen Bloos
maar ik vindt niks mis met zijn lessen

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:06

Ik heb ook geen negatieve eravring met hem als persoon. En ben ook tevreden over zijn lessen maar kennelijk is dat voor sommigen moeilijk te bevatten Verward

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:53

Zijn er trouwens nog Noorderlingers (Friesland) die misschien les willen van een gediplomeerde leerling van AdB?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:08

En is het moeilijk bevatten dat andere al rechtrichten zonder hem? Lachen

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 23:52

Haha, dat is nu net het hele punt. Niemand heeft beweerd dat hij de énige is, maar ook daar schijnen de anti-AdB gráág overheen te lezen.
Want ja, dan is er natuurlijk ook niks meer aan om hem onderuit te halen Haha! Dan is hij maar gewoon één van de zovele wegen naar Rome of Aken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 08:38

Wat een naar bericht...
Lees daar helemaal niet overheen, dat maak jij ervan
Alleen als je wat over hem zegt zegt krijg je een sneer, want ineens is AdB niet meer de almachtige God der rechtrichten die sommige blijkbaar zo zien, omdat ze zelf nooit eerder van RR hadden gehoord.
Maar dat andere het hun hele leven al doen dat is niet fijn blijkbaar...??? Want waarom de sneren?

Nogmaals, ik ben niet anti Adb...(en zie in dit hele topic geen mensen die tegen hem zijn, ook een anname van jou) ik ben anti zijn commercie
en anti zijn veel handen werk
RR doe je met de benen
Maar ik ben blij dat mensen leren RR, maar daar wordt door de pro's blijkbaar overheen gelezen...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 09:45

Ik ga eind augustus 2 dagen lessen bij hem. Ik ben benieuwd wat ik er precies van ga vinden, en van ga leren. De theorie achter alles ken ik, en in praktijk ben ik er ook mee bezig, maar niet genoeg. Ik hoop op een dril-instructie weekend rechtrichten, en geloof dat ik bij AdB aan het goede adres ben Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 09:50

Ik ben benieuwd hoe je het gaat ervaren Ja

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 09:57

Als het topic dan nog loopt, komt hier een eerlijk antwoord. Zo niet, dan vast wel ergens anders op bokt Haha!

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:51

dat zeggen de meeste instucteurs al jaren
alleen omdat hij het met hoefkatrol linkt gaan mensen ineens luisteren

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:55

Zo naar was het bericht echt niet hoor!
En ik geef helemaal geen sneren dan zou je de tekst eens op een andere toon moeten lezen (ook dit is geen sneer Haha! )
Ik vind het vervelend dat (wat jij nu ook weer doet) je hem iets in zijn schoenen schuift waar hij niks aan kan doen. Er zijn ook mensen die door hem weten dat ze aandacht moeten besteden aan het rechtrichten maar zijn afgeweken van zijn methode. Prima toch? Ik als "pro" heb daar toch ook geen moeite mee. En in mijn omgeving ken ik meer mensen die daar geen moeite mee hebben. Dus al je stopt met 'ons' allemaal over één kam te scheren zijn we ook al een stuk verder.
En wederom geef je iets aan wat dan zogenaamd betrekking zou moeten hebben op de methode van AdB en daar sla jij de plank mis.
Het iets moeten toelichten, uitleggen is prima maar ik krijg toch niet het gevoel dat jij er echt open voor staat en dan kan ik net zo goed ophouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:21

Ik sta overal voor open
behalve voor gepruts aan de voorkant
Dat is al te ruiter eigen omdat te doen, daarom moet je ook van les 1 af aan leren daar af te blijven Lachen

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:32

Een ophouding is het grootste gepruts aan de mond van een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:47

Ik heb wel meer gezien dan dat Lachen
Hoofd naar buiten trekken waar je kracht op de armen ziet is niet mijn ding Lachen
En dat heb ik bij meer dan 1 combi gezien.
Waarschijnlijk niet het doel, maar ik vind het ook geen begin Lachen

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:07

Ik proef uit jouw opmerkingen dat je dus wel degelijk bezwaar hebt tegen het systeem dat hij heeft,ik dacht dat het alleen om de commercie ging.
Maar zeg nu eens eerlijk, hoeveel mensen die niet volgens AdB rijden plukken en rukken er met hun handen? Hoeveel mensen doet 90% met zijn handen en 10% met de rest van het lichaam? Dat zijn er heel veel (kijk maar op een willekeurig wedstrijdterrein)
De traditionele ophouding is echt niet mijn ding omdat die heel snel doorslaat naar zagen.
Maar daar hoor je mij toch ook niet over 'doorzagen' Haha! ?
Ik snap nu echt wel dat jij vindt dat er teveel met de handen gedaan wordt, dat het niet jouw ding is maar ik krijg nog steeds niet de indruk dat je weet waar je het over hebt.
Daarom heb ik moeite met jouw mening, al zal ik hem wel respecteren.
Ik geloof dat ik nu wel genoeg mijn best heb gedaan.
Bij deze aan jou de eer om het laatste woord te hebben/schrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:21

Citaat:
Ik proef uit jouw opmerkingen dat je dus wel degelijk bezwaar hebt tegen het systeem dat hij heeft,ik dacht dat het alleen om de commercie ging.

runningkawa schreef:
Nogmaals, ik ben niet anti Adb...(en zie in dit hele topic geen mensen die tegen hem zijn, ook een anname van jou) ik ben anti zijn commercie
en anti zijn veel handen werkRR doe je met de benen
Maar ik ben blij dat mensen leren RR, maar daar wordt door de pro's blijkbaar overheen gelezen...

Heb jij goed gelezen, denk het niet Lachen
Vandaar dat het steeds mis gaat

ik weet niet waar over ik het heb?
prima meid, dan vind jij dat toch lekker..gelukkig weet ik en veel andere beter... Haha!
Andere die ook al iets langer op bokt komen en vooral mensen die ik irl ken...hecht ook wat meer waarde aan dan aan jou oordeel...

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:00

Met deze manier van discussieren RK krijg je dus iedere discussie op zijn gat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:07

Mijn manier? Pardon????

Mahitri leest niet goed en zegt verder dat ik er niks van begrepen heb terwijl ze me niet kent?
Ik zeg toch ook niks over haar kunde, simpelweg omdat ik haar niet ken.
Maar andersom mag dat wel en is dat netjes??

idd dan is een discussie snel op zijn gat...klopt...
Al was die dat al...

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:12

Zij valt jou nergens aan, maar jij begint het persoonlijk te maken en voelt je aangevallen. Zo komt het op mij over, ik kan nergens een aanval van haar ontdekken. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:16

Citaat:
dat het niet jouw ding is maar ik krijg nog steeds niet de indruk dat je weet waar je het over hebt.

vind deze vrij persoonlijk
en erg knap dat ze dat weet van mij, ze kent me niet eens, kent mijn rijden niet.
en daar is mijn bericht dan ook op gericht.

verder begint ze met een zin, waarin je kunt zien dat ze mijn berichten maar half leest, ja dan is een discussie idd snel op zijn gat als mensen lezen wat ze uitkomt en de rest niet.
En ja, dan ben ik er ook snel klaar mee..

En verder hecht ik gewoon weinig waarde aan wat iemand via i-net ff zegt
IRL vind ik heel wat belangrijker Lachen

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:31

Ok, ik schend mijn eigen regels want ik had jou toch echt het laatste woord gegeven maar hier moet ik wel even op reageren.
Ik zeg (=lees) PROEF dat je tegen het systeem bent. Je kunt je jezelf wel quoten maar begin dan eerder. Dit is wat je er nu bij gezet hebt maar eerder gaf je alleen de commercie aan. Als je vervolgens alleen maar begint over het systeem i.p.v. de commerce dan is het toch niet zo raar dat ik denk dat jij ertegen bent? Bovendien zeg ik niet tegen je: Jij bent tegen het systeem!
Nee, ik geef aan dat ik dat gevoel krijg door wat jij zegt.
Dat ik niet de indruk krijg dat je begrijpt waar het omgaat is omdat je nergens aangeeft dat je lessen van hem gevolgd hebt (wel gezien), dat je je verdiept hebt in de methode, dat je weet waarom hij voor een bepaalde manier kiest en dan uitlegt waarom dat volgens jou niet zo is of anders moet.
Als ik zo'n duidelijk mening heb over een ander systeem dan vind ik dat ik op z'n minst moet proberen te begrijpen wat het idee/doel erachter is voordat ik daar een objectieve mening over kan vormen.
Als jij me nu vertelt dat je je wel degelijk in het systeem hebt verdiept dan wil ik heus wel terugkomen op mijn woorden. Volgens mij lees je het veel negatiever dan het bedoelt is.
Ook jammer dat je anderen erbij moet halen om te bewijzen hoeveel je wel niet weet,en dat kennelijk hoe langer je op bokt zit hoe meer je weet Verward geldt. Het komt over alsof je toch niet helemaal zeker bent van jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:36

TIP
lees al mijn berichten in dit topic eens door en lees eens over de handen
runningkawa schreef:
Ik hou niet van de AdB manier
Hij zal het zo niet bedoelen, maar het resultaat is mensen die teveel winkelen met de hand.
En mensen die gewoon de juiste les hebben gemist, doen al zo vaak te weinig met het been en teveel met de hand.

Rechtrichten is niks nieuws
En dat doe je voornamelijk met je zit en benen, niet met je handen
Het paard is scheef in zijn lijf, niet aan de voorkant.

mijn eerste bericht in dit topic Haha!

kom dan nog eens terug met je gedoe over alleen maar commercie
dat jij niet leest is niet mijn fout
Zelfs op deze pagina heb ik het daar al vaker over dan die keer die ik heb geqote

En andere haal ik er niet bij, maar iemand die hier ff komt zeggen wat ik weet, terwijl dit al topic 3001 is..nee, daar hecht ik idd geen waarde aan. Heb er al genoeg over gezegt, zelfs in dit topic.
En niet zeker...nou nee, weer mis..ik weet voor 300% dat mijn paarden recht gericht worden Lachen
Verwaand hè, dat ik daar niet eens over twijfel Tong uitsteken

Doei, doei

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:41

Jeetje, hoe lang zijn jouw tenen zeg? (Zal ik wel niet mogen zeggen)
Je vermijdt heel subtiel de kern van de discussie maar ik blijf erop terugkomen.
Wat weet jij van het systeem van AdB dat wat hij doet (en waar jij tegen bent, oh sorry dat mag ik natuurlijk niet zeggen want ik ken je niet) volgens jou niet kan. Nog steeds geef je nergens aan dat je weet waar je het over hebt.
Grappig dat anderen geen persoonlijk aanvallen zien, maar jij wel Verward
Geef jij nu maar eens antwoord op de vraag.