Ruiter te groot en/of te zwaar voor paard/pony.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseES

Re: Ruiter te groot en/of te zwaar voor paard/pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:06

Mijn paardje heeft totaal géén moeite om in balans te moeten blijven, allemaal leuk en aardig, dat hefboomeffect, maar dat is niet altijd van toepassing hoor, de praktijk is toch anders dan de praktijk.
@Yamcha, je hebt je mening geven, blijf dan niet zo doordrammen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:15

DeniseES schreef:
Mijn paardje heeft totaal géén moeite om in balans te moeten blijven, allemaal leuk en aardig, dat hefboomeffect, maar dat is niet altijd van toepassing hoor, de praktijk is toch anders dan de praktijk.
@Yamcha, je hebt je mening geven, blijf dan niet zo doordrammen.

Tja, dat valt wel op, he, volgens mij vallen sommige mensen wat in de herhaling.. volgens mij komen we er toch niet uit. Ik blijf af en toe gewoon lekker op mn shet klimmen en iedereen die zich daar over opnaait (ik ben vrij lang) die wens ik van harte sterkte! Cool

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:24

Afbeelding

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:16

Nou- gaat best toch? Leuk beestje en foto trouwens!

Zit trouwens te denken: Als bleodpaardjes maar weinig aan gewicht mogen dragen, wat doen al die grote mensen dan tijdens de endurance op de arabieren?.. Daar zitten flinke ruiters bij hoor, maar die redden het best bij de vetgates en die rijden vaak netjes hun rit uit!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:47

Je reageerd wel raar Ierland, ik vraag iets aan iemand anders en jij gaat erg fel antwoord geven voor iemand anders. Maar goed als jij emt je 70 kilo op een shetje wil rijden moet je dat vooral blijven doen, Denk dat de pony vanzelf wel klachten krijgt dan

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:03

Wie reageert er nou fel? Heel bijzonder dit, en blijf je vooral opwinden over wat anderen doen; lijkt me goed voor je bloeddruk. Sterkte ermee.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:07

MandieJJJ87 schreef:
na dit allemaal gelezen te hebben durf ik hier toch eigenlijk bijna niet op te reageren omdat ik al een vermoeden heb welke reacties er van gaan komen... ik weeg namelijk zelf 135kilo en rij toch regelmatig op mijn paard... een normale kwpn merrie van 1.68m
zelf heb ik niet het idee dat ze last van me heeft. ze is gek op rijden en wil nog regelmatig een keer bokken of steigeren als ze het ergens niet mee eens is, in dr eentje is of bang is...

Wat dacht je , ik gooi er ook maar eens een berg kilo's tegen aan.
Als je werkelijk dat gewicht hebt zou ik als ik jouw was maar eens in therapie gaan of een ander forum opzoeken i.p.v. te kicken op "dierenmishandeling. Huilen

http://www.obesitasonline.be/

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:09

Is dat niet wat kort door de bocht?

En als ze zo zwaar is, is het dan neit aan haar hoe ze daar mee omgaat en wat ze daarmee doet? Als je haar mail leest kun je duidelijk lezen dat dat dier niet zo vreemd functioneert hoor!

Zullen we elkaar een beetje in de waarde laten?..

mekaar zo persoonlijk aanvallen heeft toch geen toegevoegde waarde, misschien kunnen we beter ontopic blijven!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:11

Ierland schreef:
Is dat niet wat kort door de bocht?

En als ze zo zwaar is, is het dan neit aan haar hoe ze daar mee omgaat en wat ze daarmee doet? Als je haar mail leest kun je duidelijk lezen dat dat dier niet zo vreemd functioneert hoor!

Je moet niet alles geloven wat men schrijft. Beetje naief. Knipoog

Ik heb zo'n idee dat dit topic meer een verdediging van "overgewicht"is.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:13

Dat doe ik oko niet hoor, maar om er maar per defentitie vanuit te gaan dat iemand liegt omdat ze aangeeft dat ze 135 weegt, vind ik echt ongenuanceerd. Er zijn een hoop zwaarlijvigen hoor! Onderschat dat niet!

En dan dierenmishandeling, die kreet, vind je dat neit een beetje te ver gaan?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:18

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:20

Geloof jij dat een paard van bijna 1.70m geen 135 kg kan dragen?

Ik denk dat dat wel meevalt en ervaar die schema's als en indicator hoor, maar ieder mag beslissen wat hij of zij daarmee doet!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:26

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:29

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:31

Jeetje, is ze dat? HOe zou ze aan dat blauwe oog komen? beetje offtopic maar ik schrik er beetje van.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:32

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:37

Oke dat suggereer je dus voor haar?..

Toch denk ik echt dat een flinke kwpn-er wel wat kan hebben. Misschien zou je het haar kunnen pm- en heeft ze er wat aan? geen idee...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:06

ceasario: Vind het nogal onbeschoft wat je doet eerlijk gezegd

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:22

xXutopiaXx schreef:
Afbeelding

Toch grappig heah natas Knipoog dat ik (kleiner dan jou, hetzelfde gewicht) op hetzelfde paardje te groot ben en het kan niet Knipoog maar jij past er wel op... whahaha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:06

DeniseES schreef:
Toch grappig heah natas Knipoog dat ik (kleiner dan jou, hetzelfde gewicht) op hetzelfde paardje te groot ben en het kan niet Knipoog maar jij past er wel op... whahaha!

Alleen Ierland heeft op de foto gereageerd hoor.
Volgens mij vind ierland dat er al helemaal geen grenzen zijn, want met 70 kg op een shetland vind ik niet verantwoord

xXutopiaXx, ik vind je dus veelste groot.

[nogmaals DeniseES, je mag geen foto's copieeren, wel de link, dus haal [img] ff weg]
[nog ff een edit- er is een ander topic m foto's neer te zetten, waar je dus vraagt of je te groot/zwaar bent, als je daar zo'n behoefte aan heb. Mijn reactie ook gebaseerd, omdat ik dacht in dat topic te zitten Knipoog ]
Laatst bijgewerkt door superwoman op 02-07-07 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 13:09

beantsje schreef:
Nou hier dan: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=105&t=656950&hilit= 94 pagina's gezever over gewicht met allerhande lijstjes en eindeloze discussies of het nu om overgewicht gaat, lengte, rijvaardigheid enz enz enz.
Ik zou zeggen; lees het lekker door en mocht je dan vinden dat nog niet alles gezegd is, leef je uit!

Om maar eens een voorzet te doen; een shet is naar verhouding een van de sterktste paardenrassen en kan echt wel meer aan dan 40 kg hoor! Ter illustratie: een correct ingespannen shet kan zonder problemen 1000 (!) kg trekken. Vroeger vervoerden ze vaak volwassenen.

Ja dat is waar maar hier hebben we het over de draagkracht en niet over de trekkracht.

Ierland schreef:
Shetten kunnen wel 100 kg dragen!
dan is 40 kg niks, hoor!

Om maar even in te gaan op jou impulsieve en niet onderbouwde opmerking:

Je ziet vaak je "maar een shet kan wel 80 kg dragen, dat deden ze vroeger ook", welteverstaan dat ze vroeger speciale tuigjes hadden, 2 singels die in veribnding stonden met een houten (zadel achtig iets) gareel op zijn rug, zij hele rug, dwz dat het gewicht optimaal verdeeld werd en het dus mogelijk was voor een shettie op zulk gewicht goed te kunnen vervoeren.
Dus het is een fabel dat een shet iemand van 60 kg "met gemak kan dragen" dit is simpelgezegd niet zo omdat het gewicht zich richt op slechts enkele punten op de rug en het voor de shet moeilijk maakt juist omdat hij slechts enkele delen van de rug gebruikt.
Een shet kan dus veel gewicht dragen maar slechts als dit optimaal verdeeld is over de rug, een zadel doet dit helaas te weinig.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 13:27

ceasario schreef:
MandieJJJ87 schreef:
na dit allemaal gelezen te hebben durf ik hier toch eigenlijk bijna niet op te reageren omdat ik al een vermoeden heb welke reacties er van gaan komen... ik weeg namelijk zelf 135kilo en rij toch regelmatig op mijn paard... een normale kwpn merrie van 1.68m
zelf heb ik niet het idee dat ze last van me heeft. ze is gek op rijden en wil nog regelmatig een keer bokken of steigeren als ze het ergens niet mee eens is, in dr eentje is of bang is...

Wat dacht je , ik gooi er ook maar eens een berg kilo's tegen aan.
Als je werkelijk dat gewicht hebt zou ik als ik jouw was maar eens in therapie gaan of een ander forum opzoeken i.p.v. te kicken op "dierenmishandeling. Huilen

http://www.obesitasonline.be/

Dat jij hier zó een reactie durft neer te zetten, tja het zegt wat over de persoon die er achter zit eh, pff. Wat vreselijk onbeschoft!
Wij proberen een normale discussie te voeren en iedereen in hun waarde te laten. Dit soort lage opmerkingen (als je het toch maar niet kan laten meid Knipoog) gaan via pm.
Je mag in dit forum gerust je mening neer zetten maar doe dat op een normale manier zonder iemand te beledigen!!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:45

Heey ik kan m niet meer veranderen... sorry van de fotokopie iig...

Ik vind t idd een beetje laag (van allebei) om er iemand bij te halen (laat die vrouw ook in haar waarde) en om die dan vervolgens zo'n trauma (dat zou ik tenminste krijgen als ik die reactie van ceasario lees) te bezorgen... Dat slaat werkelijk nergens op om dit op zo'n manier te doen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:27

ceasario, ga je diep schamen!! Heb je wel toestemming die foto van deze mevrouw hier te posten?? Je zet haar schaamteloos te kijken, waarschijnlijk zonder toestemming. Als ik haar was, zou ik aangifte tegen je doen. Ben je nou helemaal!!!

En verder wil ik hier geen kwaad woord horen over overgewicht in het algemeen, en dat zegt hier iemand met ONDERGEWICHT, dus ik behoor zelf niet eens tot de groep. Maar die mensen hebben het al moeilijk genoeg...! Ik vind dit gewoon schaamteloos afzeiken... BAH!

Mensen die heel zwaar zijn, kunnen ook op andere manieren van paarden genieten behalve rijden. Wat dacht je van mennen?
Ik vind niet dat iemand die zo zwaar is op een ielig of klein paard moet gaan zitten. Maar het moet ook niet overdreven worden. Wat mij betreft moet men per paard kijken wat hij/zij aankan en wat eerlijk is!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:34

Wie verzint er dna nou weer dat shetten 1000 kilo kunnen trekken, sorry hoor, verdiep je in mennen dan zal je leren dat shetten 3 x hun eigne gewicht kunnen trekken mits getraind.