Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cinny1

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:30

Zonder cap, behalve als ik een jong paard aan t inrijden ben, dan heb ik mn cap wel op. En met wedstrijden moest ik natuurlijk dat onding ook op. Krijg er ook altijd hoofdpijn van. Ben blij dat ik nu met hoed rij. Die is helemaal op maat gemaakt en krijg ik dus geen hoofdpijn van.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:45

cruesli schreef:
en mn haar zit bagger als ik de cap afdoe.

Haha! .
Daar heb ik ook altijd last van, dan denk ik altijd maar; "ach, niemands haar zit hier goed als 'ie net z'n cap afdoet". Clown

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:35

Met, buiten het feit dat het veiliger is, ben je ook niet verzekerd (zonder cap) als je evt iets aan je hoofd hebt na een val...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:49

bosefoso schreef:
Met, buiten het feit dat het veiliger is, ben je ook niet verzekerd (zonder cap) als je evt iets aan je hoofd hebt na een val...

*voor de zoveelste keer:* = onzin! Natuurlijk ben je verzekerd!

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:24

MET!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:26

Met Knipoog
Omdat ik me ten eerste veiliger voel.
En ja als je valt heeft je hoofd meer bescherming dan zondr Knipoog

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:29

Met!
Lang zonder gedaan, maar als ik val moet het al heel raar gaan. En mocht je dan een staander, bakrand of wat ook tegenkomen....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:38

sflj schreef:
bosefoso schreef:

*voor de zoveelste keer:* = onzin! Natuurlijk ben je verzekerd!

Ja Bert, erger je niet, verbaas je zelfs niet. Het is echt HEEL erg met de kennis. Als het met dit soort simpel na te vragen dingen al ontuitroeibaar triest is, hoe erg moet het dan zijn met zaken waar begrip en ervaringskennis voor nodig zijn Knipoog

Heb trouwens gister een ruige harde pet met ook gezichtbescherming besteld. Pakte tot nu toe voor dergelijke ritten een motorfietshelm, maar heb toch iets praktischer nodig. Blijft een uitzondering, maar áls ik een helm nodig heb, dan is die ook NODIG Cool
Maar goed, dat weet jij. Van de week 'die' helling met C in galop afgegaan en dat doe ik nog gerust zonder helm Knipoog

hc

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:58

Met, moet op de manege en vind het ook niet meer dan logisch Lachen

Dee_Dee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:59

Meestal rij ik met cap maar als het zo warm weer is dan zonder..!

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:39

ik rijdt altijd met cap. Omdat het veilger is. En het geeft mij toch even een beter gevoel.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:42

wat een vraag, met cap natuurlijk! Wil niet dat mijn hersenpan eruit vliegt Knipoog

Lindda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:19

Ik rijd sinds kort met een cap,
dan ben je ook verzekerd haha

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:21

ik rij met de kleinste van mij Sterre zonder cap, en nu ik Z1 ga starten met Giorgio ook met hem zonder cap. (mijn ouders hebben bij Sterre zo iets van nou die is zo mak die schrikt volgens ons nergens van. Ik weet het het blijft een dier, en bij Giorgio hebben ze zo iets van die kent ze nu zo goed, ik mag alleen in de bak zonder cap rijden hoor!)
Bij Whisper wil ik mijn cap niet eens af!

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:28

Met cap,tijdens het spring er bijna afgelegen en vanaf dan altijd met cap gereden en Bodyprotector. Ook tijdens de dressuur en is ze braaf. In juli is mijn paardje gevallen met het springen en was ik blij dat ik mn cap ophad; hij was helemaal kapot :S
Nu kruip ik op gene enkel paard meer op zonder cap. Zelfs al is het voor uit te stappen.

Knudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:33

Ik rij altijd met cap je weet het nooit
er kan van alles gebeuren ( op schetlanders rij ik zonder) Haha!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:43

Wafel schreef:
merrietje schreef:
Met, voor de veiligheid.. Bovendien is het verplicht op de manege en als er iets gebeurt betaald de verzekering het ook niet uit als je geen cap op hebt

Heb ik laats de verzekering over op gebeld. Ze zijden dat het niet uit maakte wel of geen cap.
Maar ze rade me aan wel met cap te rijden.

Maar eigenlijk.... Waar gaat het over. Je kan beter je hoofd heel houden. Ook als de verzekering wel betaald hehb je nog zelf het probleem Vork

Als jouw manege een veiligheidscertificaat heeft ( wat vanaf 2008 dacht ik verplicht is! ) dat betaalt de verzekering zeker geen kosten als jij je cap niet op hebt.. In het veiligheidscertificaat staat nl. dat elke ruiter een cap op zijn kop moet hebben. Zolang de manege dus aan het veiligheidscertificaat voldoed, ben jij, op de manege verplicht met cap te rijden, en als er iets gebeurt, terwijl jij je cap niet op had, ben je dus gewoon niet verzekerd..

Misschien dat jouw particuliere verzekering wel wil betalen, maar je vereniging is ook verzekerd, en de verzekering daarvan, behandelt niets, zolang jij je cap niet op had Knipoog As simple as that Knipoog

Ik rijd altijd met cap, hoe vervelend en warm ik hem vind, hoe lelijk hij is, en hoeveel die ook stinkt Clown Ik heb hem gewoon altijd op, niet omdat ik mijn paarden niet vertrouw, want dat doe ik 100% maar ze zullen maar wel ergens van schrikken, of als je samen rijdt er eentje een klap geeft en de ander er vandoor gaat, or whatever. Nee, ik zie niet overal de gavaren van in. Maar zodra ik op mn paard stap, zonder iets op mijn hoofd, spring ik er gelijk weer af, ik kan het simpelweg niet.. Ik mis iets, en vind het erg vervelend dat er niets op mijn hoofd zit. Met warm weer zou ik hem graag afzetten, vanwege het zweet, en nouja, iedereen die met cap rijdt weet wat ik bedoel. Maar ik kan het gewoon niet, ik kan gewoon niet zonder cap rijden.. En ik mag het ook niet van mn ouders Knipoog

Luce86Hera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:08

Als ik op een stuiterbal rij dan doe ik mijn cap wel op, anders rij ik eigenlijk altijd zonder cap.

Heb ik eigenlijk altijd gedaan (behalve op de manege) en is denk een gewoonte. Ik vind het ook heel irritant zitten...

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:11

Met cap, alleen bij het uitstappen doe ik hem wel is af!
Op andere paarden zowiezo altijd!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:16

Ik rij altijd met cap. gewoon voor de zekerheid, en verplicht op onze manege...
Ik heb een keer een goeie val gemaakt, en geloof dat die cap me toen ook zeker wel beschermd heeft.

Voor die tijd reed ik af en toe zonder cap op het paard wat ik bijreed toen, maar dat zal ik nu niet zo snel meer doen Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:18

Sinds kort rijd ik met cap.. Deed het vroeger nooit maar nu zet ik hem wel op hoor Haha! Vond ze nooit lekker zitten, tot ik er 1 van mijn stalgenootje leende, heb gelijk dezelfde gekocht Clown

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 13:37

ik rij eigenlijk meer met cap dan zonder, maar rij ook regelmatig zonder cap.. Bloos

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 13:41

Ik rijd ALTIJD met cap,,
Ik heb van redelijk dichtbij meegemaakt wat er kan gebeuren + dat ik het moet..
Al zou ik met dit weer toch wel af en toe zonder willen rijden Knipoog Tong uitsteken
En sowieso een paard blijft een levend dier ze kunnen altijd schrikken o.i.d

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 15:30

altijd met! het is soms wel erg warm met cap maar ik vind het wel veiliger Tong uitsteken

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 15:59

Met. Er moet maar eens iets gebeuren waardoor het wel een keer fout gaat. Dan neem ik liever het zekere voor het onzekere!