Met gympen rijden kleine trend?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hanmar

Re: Met gympen rijden kleine trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:47

samantha21 schreef:
Ik heb het ook altijd gedaan. Sinds kort heb ik leren laarzen, en ik merk gewoon dat dat veel beter rijdt, en zit! Verder deed ik ze altijd aan omdat ze zo lekker zaten Tong uitsteken

Ik heb ook leren rijlaarzen en ik heb inderdaad ook enorme verbetering ervan aan m'n houding, en ze zitten heerlijk bij het rijden. Lopen gaat nog wat moeilijker, één laars doet zeer vanwege 'n hoge wreef Vork .
Gympen zijn gevaarlijk, om die reden zou ik het nooit doen. Je moet paardrijden niet gevaarlijker dan het al is, maar het is natuurlijk je eigen keus.

LisaenNatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:31

ik vind dat als je gympen aan hebt je benen niet goed liggen. vaak hebben mensen hun hakken te ver naar beneden of omhoog. bij laarzen voel je dat meteen wanneer je dat doet

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:36

Ik deed het welleens als ik uit school kwam.. Nagelbijten / Gniffelen

Maar rijlaarzen zitten veel lekkerder met rijden Ja

manon_raisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 20:34

Ik rijd eigenlijk altijd met laarzen.. Gympen vind ik 10x niks

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:41

Nooit, ik rij met paardrijlaarzen! Cool

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:44

Aladinnetje schreef:
Nooit, ik rij met paardrijlaarzen! Cool

ik ook, dat is veel fijner

_Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:50

Ik rijd alleen met gympen uit nood!! Ik vind het levensgevaarlijk. Je zit er super los mee, helemaal niet stevig en je schoen schiet zo door de beugel heen. en omdat het zo los zit en de zolen vaak niet stroef zijn, glij je heel vaak uit je beugel!!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:19

ik rijd altijd met me laarzen, vroeger reed ik wel met gympen, maar nu zie ik in dat het hartstikke gevaarlijk is, en ik durf het eigenlijk ook nog niet op me pony, ben bang dat hij van vanalles schrikt, daarom durf ik ook niet zonder cap op hem te rijden, op me shet zou ik het zo doen.. maar ik weet dat het fout is, maar hem vertrouw ik door en door Knipoog maarja, het is en blijft een paard Tong uitsteken

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 23:22

ik reed van de week met gympen en vond het levensgevaarlijk, ben ook weer afgestapt. ik moest even op een paard die weigerde met springen en had mijn gewone kleren aan.
nou, na een sprong zaten mijn voeten al half uit de beugels en ik voelde ze gewoon glijden Nagelbijten / Gniffelen
heb maar afgesproken dat ik deze week met lesgeven in rijkleding kom met mijn veilige leren laarzen, weet ik zeker dat ik niet zomaar wegglijd

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 23:26

Nooit!
Vind het niet lekker rijden. Reed eerder altijd met laarzen, maar heb sinds kort jodphurs en leren chaps en vind het fijner en veiliger!

Estah_horsez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:20

BrittKitt schreef:
Op de wei bij mn verzorgpony's trek ik mn leren laarzen niet aan en dan rijd ik gewoon met mn allstars (die leuke neppe voor een paar euro), maar ik rijd praktisch nooit daar. Voor de rest altijd met laarzen

daar reed ik af en toe ook wel eens mee:p maar ik heb nu laarzen en trek die gewoon altijd aan Haha!

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 21:06

Rij echt nooit met gymen, vindt het niet lekker rijden. Buiten het rijden loop ik er wel altijd op! Maar rijden nee, me leren laarzen zijn echt niet te vervangen Lachen Tong uitsteken

vlinderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:13

rijd nooit met gympen altijd met laarzen.

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:02

Ik merk wel dat er bij mij op stal steeds meer mensen zijn die met gympen rijden, maar ik zelf hou het bij m'n paardrijlaarzen. Ja
Zit veel fijner!

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:11

Ik doe wel eens een kort stapritje met gympen maar daar kom ik altijd snel van terug. Ik vind t veel fijner met laarzen. Daar heb ik veel meer steun aan.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:06

ja het is een trend. dit omdat 'bekende' ruiters dat ook deden (in training) maar dat is helemaal over. de ruiters zijn voor een groot deel overgestapt naar de bruin leren rijlaars. en wat zie je de helft heeft een bruin leren rijlaars. Ik rij zelf ook wel eens met gympen als ik bij iemand ben en een paard moet testen (onverwachts) ander rijd ik altijd met jophurs of laarzen (altijd met chap_)

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:35

Ik heb het 'vroegah' vast wel eens gedaan maar dan wel met chaps er overheen. Maar eigenlijk heb ik altijd laarzen gehad en dat rijdt stukken fijner. Nu rijd ik af en toe wel met mijn Ariat schoenen, maar laarzen zijn stukken fijner voor mijn houding en zit!

WybO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:35

Soms heb ik wel een gympies aan.. maar vind mij laarzen wel lekkerder rijden Haha!

leOwniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:18

ik rij zelf nooit met gynpen ik vindt het niet fijn je schiet dan de hele tijd door de beugels vind ik. maajaa licht er maa rnet aan wat je fijn vind

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 20:03

Ik vind het wel fijn om met gympen te rijden
Maar ik vind het niet geschikt bij alle paarden
bij sommige gaan je voeten echt gauw door de beugels
maar bij mijn eigen pony heb ik dat niet zo gauw
ze is best rustig in gangen en gedrag..

Maarja voor het mooie wil ik binnekort wel laarzen kopen want dan is mn houding inderdaad wat beter en houd ook mn voeten wat stiller...

lOraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:08

Met gympen rijd ik niet..der zit geen goede zool onder dus al gaat je paard/pony er vandoor dan schiet je naar voren.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:54

Ik rij nooit met gympen. Vind het vreselijk, een keer gedaan om een paard uit te stappen. Maar nee,ik zou het niet kunnen Clown Ik heb jodhpurs en leren chaps die geweldig zitten en ook fijn rijden, maar zonder de chaps kan ik het ook niet.
Verder heb ik een nieuw paar leren laarzen van Cavallo besteld. Laarzen zitten ook erg lekker.
Voor mij geen gympen Vork

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:57

Ik heb het ook wel gedaan toen ik mn chaps niet meer paste..
Na een tijd heb ik toch maar weer chaps gekocht en vond het daarna zonder chaps niet meer lekker rijden. Nu heb ik leren laarzen, maar met warm weer rij ik dan toch liever met chaps.

Zonder zadel rij ik wel gewoon met mn gympies Lachen

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:00

mij is altijd verteld dat het ook niet echt veilig is om met gympen te rijden, geen hak dus je kan makkelijk doorschieten en blijven haken. Laatst was ik mijn rijschoenen vergeten, met het warme weer heb ik wel gympen aan naar stal, maar dan rijd ik dus gewoon niet.

Echter zie ik het idd hier veel, maar hetzelfde geld voor rijden zonder cap. Het allemaal eigen keuze en van fouten leer je uiteindelijk Knipoog

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:33

Bij mij op stal heb ik het eigenlijk nog weinig gezien, de meeste hebben stalschoenen.
Zelf heb ik nog maar 2x met gympen gereden, en dat was eigenlijk omdat ik niet van plan was om te rijden.

Maar op de manege zag ik het wel vaker, vooral in de beginnerslessen(omdat de meeste dan nog geen rijlaarzen aanschaffen)