IloveJaimy schreef:Ik heb sinds enkele weken les met mijn pony!
Hij is totaal niet nageefelijk, vandaar dat mijn instructrise mij met elatiek laat rijden!
Ik vind het niet onvriendelijk voor het paard want hij hoeft niet in de krul te lopen want het zet niet vast!
Nou wou ik graag weten hoe jullie erover denken!!!!
Zoals vele al zeggen nageefijkheid moet je niet afdwingen maar een hulpteugel is niet niet voor niks ontstaan en kan je best gebruiken af en toe als je dat op de juiste manier doet.
Ik rij mijn paarden nooit met een hulp teugel omdat ze dat niet nodig hebben maar sommige mensen hebben er wat meer moeite mee om hun paardje lekker te laten ontspannen en dan vind ik een elastiek absoluut niet slecht.
Bijzet teugels gaan paard ophangen en blijven ze mee in 1 houding lopen, een slof moet je mee om kunnen gaan maar een elastiek vind ik zelf wel een redelijk. Ik longeer hier af en toe mee.
Een elastiek hangt niet op de mond van het paard en en het paard is niet in 1 houding getrokken.
Het nadeel van een elastiek is dat hij goed recht moet zitten en anders krijg je een ongelijke aanleuning beide kanten. Ik denk misschien ook dat je instructrice er misschien meer tijd voor moet nemen of er misschien zelf op moet gaan zitten om te kijken waar het probleem zit.
Succes ermee!!!
Genoeg argumenten voor..en tegen..