joepiejee schreef:Snoevie schreef:ik heb het hele topic doorgelezen,pagina voor pagina.
en misschien hoef ik me niet aangesproken te voelen,ik doe het toch wel.
ik ben 1m65 en ik weeg 83 kg nu,behoorlijk zwaar ja.
........
maar door sommige opmerkingen ben ik bijna geneigd te stoppen met hetgene wat ik het liefste doe,en dat is toch niet de bedoeling.
Dit vind ik dus puur eigenbelang, zonder rekening te houden met je paard. Waarom wil je niet stoppen met rijden terwijl er een redelijke kans bestaat dat je de rug van het paard beschadigd? Omdat jij zelf dan je plezierige ritje op moet geven? Vaak geven paarden het niet aan als iets wel schadelijk voor ze is. Als een paard bijvoorbeeld niet mag springen vanwege zijn pezen en er nog wel gewoon lol in heeft ga je toch ook niet gewoon ermee door?
Mensen die paardrijden moeten zelf in de gaten houden wat gezond is voor het paard, en als je van je paard verlangt dat hij sportief is moet je dat zelf ook zijn.
eigen belang?
hoe durf je dat te zeggen?
ik vind dat jij wel veel lef hebt hoor!
denk jij dat ik op een paard ga zitten wat mij niet aankan?
zeker weten van niet.
als ik twijfel,dan roep ik hulp in van een buitenstaander die het mij eerlijk kan zeggen,ik reed op mijn vorige manege ook niet op alle paarden omdat ik daar simpelweg te zwaar voor ben.
ik ben niet uit op het verpesten van een rug,waarom zou ik dat doen,leg me dat eens uit als je het toch zo goed weet?
ja het kwetst me behoorlijk als mensen zeggen dat ik doelbewust bezig ben met het verkl*ten van een paardenrug
en je moet eens leren lezen,ik zou er bijna mee stoppen door mensen als jij die al conclusies gaan trekken voor ze er ook maar iets van afweten.