paard dat hoog heeft gelopen,of paard dat nietsgedaan heeft?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: paard dat hoog heeft gelopen,of paard dat nietsgedaan he

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:57

Alane schreef:
LAten we niet lopen te kletsen... d'r is maar 1 peerd wat hoog loopt... en dat is Americo (zelfs klaas had liever de oceaan overgestoken Huilen gelukkig was/waren de stoomboot en/of de pakjes boten niet oceaanproof)
maar in ieergeval... B of Z die huppelen allemaal op de begane grond... en alleen de witte van Klaas gaat over daken/nokken/flatgebouwen en wolkenkrabbers....
dussssss waar hebben we het over? over leeftijd icm het nivo van de ruiter icm het paard...
een B- ruiter start met ieder peerd onderaan... dé bodém... B dus Clown

hahahha, humor he.
maar we dwalen wel af van het topic,
wat zouden jullie kiezen, een paard wat heel hoog heeft gelopen, of een paard wat nog van alles moet leren.

ik zelf zou dan liever een paard nemen wat al wel de oefeningen van de L kent en dat van het paard nemen en later zelf verder aan de gang ermee gaan Knipoog

Anoniem

Re: paard dat hoog heeft gelopen,of paard dat nietsgedaan he

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:57

De volgende keer een paard wat wat meer ervaring heeft.. Ik vond het wel leuk om die van mij alles zelf te leren (ben dr dan ook wel trots op Bloos ) maar aan een paard wat iets hoger heeft gelopen moet je ook flink wennen. Maar zelf de basisgangen aanleren etc hoeft van mij niet meer de volgende keer!

waterval123
Berichten: 3010
Geregistreerd: 31-07-06

Re: paard dat hoog heeft gelopen,of paard dat nietsgedaan he

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:42

Ik wiil voor een nieuwe merrie gaan kijken.
ongeveer L niveau en rond de 5 jaar oud.
zodat ik er nog wat van kan leren en zei later nog iets van mij.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Re: paard dat hoog heeft gelopen,of paard dat nietsgedaan he

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 22:43

De volgende hoop ik zelf te fokken. Dus bij niets beginnen.
Ik heb mijn paard van nu ook uitgezocht op haar goede karakter en haar ervaring met aangespannen rijden (dit wilde ik graag van haar leren). Onder het zadel was het ronduit knudde, ze was totaal verreden, voor zover er op gereden was. Gelukkig heeft ze een geweldig karakter. Dit is, in combinatie met goede papieren en zelf een goede bouw, de reden waarom ik graag van haar een veulen zou willen.
Liever met niets beginnen dan met een verpest paard.

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Re: paard dat hoog heeft gelopen,of paard dat nietsgedaan he

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 12:35

Ik ben bezig met het trainen en herinrijden van twee paarden die veel problemen hebben gehad. Als ze niet zo'n verleed gehad had, zou dat een stuk makkelijker zijn.

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: paard dat hoog heeft gelopen,of paard dat nietsgedaan he

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 12:39

ik zou de liefste pakken Lachen die gene die mij het meeste aan staat

die gene die het leukst er uit ziet ( niet shique of zo , want ik heb graag appart)

dus de liefste ja Lachen

Sannii
Berichten: 543
Geregistreerd: 08-09-06

Re: paard dat hoog heeft gelopen,of paard dat nietsgedaan he

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:32

Weetje , als onervaren ruiter zou ik voor een ervaren paard gaan => de beste leerschool vind ik !
als ervaren ruiter zou ik twijfelen
je hebt de keuze
a) neem ik een paard dat alles al kent maar ik toch nog moet mee werken ( dus geen knopjespaard)
b)een paard dat ik alles nog moet leren


zelf heb ik situatie b meegemaakt . Dat is leuk en goed , maar ja , je moet het ook kunnen ..