*Filmpje* Kijk en ordeel zelf...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Re: *Filmpje* Kijk en ordeel zelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 01:26

ik heb hier geen worden voor! wat een ziek volk, de paarden stralen pijn uit, maar ze willen het niet zien, en kijk hoe dat bruine paard op zijn benen staat. Helemaal scheef!! en dat ze van die stroom knijpers in de mond doen om de pijn op de voorbenen te verzachten, ofja dat ze die vergeten! dit is ziek gewoon en het doet me ook pijn om te zien dat dit nog in 2006 voorkomt! triest

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:59

Marlou_ schreef:
ik heb hier geen worden voor! wat een ziek volk, de paarden stralen pijn uit, maar ze willen het niet zien, en kijk hoe dat bruine paard op zijn benen staat. Helemaal scheef!! en dat ze van die stroom knijpers in de mond doen om de pijn op de voorbenen te verzachten, ofja dat ze die vergeten! dit is ziek gewoon en het doet me ook pijn om te zien dat dit nog in 2006 voorkomt! triest

Inderdaad heel triest!Het is gewoon schandalig!Die mensen die zoiets doen zijn echt ZIEK Boos! De wereld wordt er echt niet beter op door zoiets te doen hoor...
En dat het nog altijd voorkomt in 2006 is helemaal erg maar dit had 20 jaar geleden ook niet mogen zijn! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:08

Ik heb hem uit gezet, kan er echt niet naar kijken.
Dit is pas écht het tóppunt van een paard zo onnatuurlijk mogelijk laten lopen.
Kijk dan naar die achterhand, naar die voorhand, naar die rug...
Dit kán niet gezond zijn, gátverdamme.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 14:42

krackertje schreef:
In de mensport wordt dit ook wel toegepast maar dan zonder blokken.

Gelieve hier aangespannen sport van te maken. BVD. Mensport is iets héél anders.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 14:49

Walgelijk. Het ziet er nog niet eens mooi uit ook. Hoe kunnen ze dat die dieren aandoen?!

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 15:24

...En dat in de tijd van Monty Roberts, Pat Parelli, Emiel Voest, Natural Horsemanship, vrijheidsdresuur en ga zo maar door!!
Die ruiters blijven echt in hun tijd hangen...

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:07

Hoe zou je kunnen weten of die paarden het leuk vinden?
Ze lopen met hun oren naar voor en dat doen manegepaarden enz ook maar kun je daaruit afleiden of ze het leuk vinden of niet?
Dacht ik niet hoor!
Vinden jullie jumpings van 2 meter dan niet erg? Die paarden komen ook van een enorme hoogte neer op hun twee voorbenen die een enorme klap moeten opvangen,dan nog een ruiter moeten dragen, scherpe bitten dragen enzovoort...wie weet worden die paarden ook gewoon in de ring gemept, maar niemand die daar aan denkt want jumpings zien er gewoon mooi uit.
Wat denk je daarvan?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:09

Bitten moeten aan FEI-normen voldoen en daar worden ze ook op gecontroleerd. En ik weet niet hoe vaak jij bij de ingang van een springring staat, maar ik zie er niet veel paarden ingemept worden.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:11

Heb je dan al ooit aan de ingang van een ring gestaan van shows van TWH's? Dan pas weet je of ze erin gemept worden...ik heb er nog nooit gestaan omdat ik en niet WIL staan maar ik betwijfel of jij er al gestaan hebt

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:16

Doet dat er toe, of ik er gestaan heb Lachen Je trekt de springsport erbij. Dat is een tak van paardensport die onder de FEI valt. Dat is niet te vergelijken omdat de FEI een bepaalde regelgeving hanteert tbv dierenwelzijn. Dus sporten zoals dressuur, springen mennen etc zijn moeilijk met dit te vergelijken.

Net zo min als polo,dat ook niet onder de FEI valt,en waar ik idd wél aan de zijlijn heb gestaan.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:20

Moest je er al gestaan hebben wist je nu of ze erin gemept werden dus...ja het doet er toe! Boos!
En wat maakt het uit of je aan de zijlijn van een poloveld hebt gestaan? Dat kan je toch niet vergelijken Haha!

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:22

Katyatje schreef:
Moest je er al gestaan hebben wist je nu of ze erin gemept werden dus...ja het doet er toe! Boos!
En wat maakt het uit of je aan de zijlijn van een poloveld hebt gestaan? Dat kan je toch niet vergelijken Haha!

reageer eens niet zo absurd...

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:28

Sorry... Ach gut
Ik ben er ook niet voor hoor! Ik vind de natuurlijke bewegingen mooi maar met blokken aan hun benen zijn ze overdreven.
Je ziet idd dat de paarden pijn hebben maar maak er toch zo geen probleem van...je kan er niets aan doen, het is erg om te zien maar door hier discussies aan te gaan verander je er niets aan Huilen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:43

ik zie niks Verdrietig hij doet t bij mij niet ben toch wel nieuwschierig wat t is.

utopian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:47

heeft er iemand een foto of een filmpje hoe ze normaal lopen?

jodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:52

Ja echt niet normaal Boos! die mensen zouden ze moeten opsluiten met kettingen aan hun benen!!Niet een prijs geven...arme paardjes Stoom uit je oren

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 02:02

sjemie schreef:
Ik heb hem uit gezet, kan er echt niet naar kijken.
Dit is pas écht het tóppunt van een paard zo onnatuurlijk mogelijk laten lopen.
Kijk dan naar die achterhand, naar die voorhand, naar die rug...
Dit kán niet gezond zijn, gátverdamme.

ik heb hem halverwege ook maar uitgezet bah wie doet nou zoiets Boos! t zou verboden moeten worden vind dit echt dierenmishandeling! jammer dat die paarden niet even goed van zich aftrappen ofzo, of de ruiter eraf gooien.

sukidayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 02:10

yes..america...you did it again !! belachelijke praktijken !!!!
sicko`s |!!

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 02:36

Verschrikkelijk. Zoals sjemie zegt, het toppunt van een paard zo onnatuurlijk mogelijk laten lopen.

sukidayo; Hoe kom je dáár nou weer bij? Alsof heel Amerika zo met hun paarden omgaat? Verward Beetje ondoordachte reactie...

En Katyatje, heb van de laatste twee pagina's je reacties doorgelezen en het lijkt wel alsof je probeert met (zwakke) argumenten te beweren dat je niet kan zien of die paarden het leuk vinden of niet, bijvoorbeeld dat ze het misschien niet erg vinden omdat ze met hun oren naar voren lopen. Verward
Je zíét aan de paarden dat ze pijn hebben, zoals al gezegd is, ze lopen uit pijn. En nee, misschien weet je niet of ze in de ring geslagen zijn, maar wat kan een paard anders doen? Heus niet alle paarden zijn zoals 'Spirit' (in de film), ze gaan echt niet de strijd aan met de mensen daar totdat ze erbij neervallen, als ze 't niet leuk vinden wat ze moeten doen. Rolleyes

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 02:42

Ik kan dit echt niet aanzien Scheve mond

Mieky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:52

Kan op werk niet kijken, thuis maar even een poging wagen. Al spreekt de link van chicopicaro ook redelijk voor zich...

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:00

Echt ziek dit......

Mensen met paarden.... ipv paardenmensen

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:00

Fantasii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:22

Marlou_ schreef:

idd. maar dit is 20 jaar geleden. zeiden ze op blz 1. ik hoop niet dat dit nu ook nog is, anders vindt ik het echt verschrikkelijk. dat soort mensen zouden ze moeten opsluiten! Vork

ik lees nu pas hierboven die site, dit soort mensen moeten ze echt opsluiten Verdrietig