996981 schreef:Uiteraard neem je het enige concours ooit waar dit paard eliminated is…
[ [url=m/C5saQu.png]Image[/url] ]
Wat jij drukt noemt, heet aanspanning van achter naar voren. Maar zoals gezegd; in sommige stromingen kennen ze dat niet
Prima dan noem je het aanspanning van achter naar voren. Veranderd niks aan de hoeveelheid spanning die er op de teugels staat dus druk die ze aan de voorkant hebben

De oplossing voor dit discussie punt is trouwens niet zo moeilijk: Neusriem af of een pak losser en dan zien ze of nog weg komen met dergelijke aanspanning van achter naar voren. Ik weet waar ik mijn geld op zet.
Maargoed ik ben biased natuurlijk. Mijn partner is dierenarts en tandarts ik krijg regelmatig beeldmateriaal te zien van de effecten van deze aanspanning van achter naar voren gecombineerd met strakke neusriem..
En ja ik pak toevallig die, of vind je het niet vreemd dat zo een ervaren paard opeens besluit de ring niet meer in te willen? happy athlete enzo. Zo zijn er wel meer voorbeelden van andere FEI ruiters ook te vinden.
Daarnaast is het natuurlijk wel evident om een jong verreden paard dat voor de eerste keer kennismaakt met iets nieuws te duiden als een goede graadmeter van een filosofie
Als de ruiter vastloopt in het skala is het niet het skala maar de ruiter. Maar als ruiters aan het leren zijn in iets dat niet binnen de skala conformatie past is het uiteraard de filosofie en niet de ruiter. Zo lust ik er nog wel een paar

Het grappige is, is dat als ik les heb van iemand die in het skala opgeleid is en Prix St George rijd ik zelden tegen deze dingen aanloop. Ja we verschillen soms wat van mening hoeveel aansluiting op welk moment wenselijk is. Maar in de breedte kunnen we elkaar prima vinden. Zij vind mijn aanpak boeiend, en ik vind haar imput waardevol omdat ik geenszins wil vasthangen aan 1 primair idee.