Adelinde Cornelissen met Aqiedo gefilmd

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Re: Adelinde Cornelissen met Aqiedo gefilmd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:25

Haha vroeg me al af waar dat nou vandaan kwam _O-

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:21

Electra63 schreef:
Ik kraak zeker geen juryleden af, maar ik stelde de vraag hoe het kan dan Bokkers het eens zijn met de jury als ze Charlotte of 1 zetten, maar dat diezelfde juryleden er niets van bakken als ze Adelinde in diezelfde wedstrijd op 2 of 3 zetten. Zo slecht zal Adelinde het dan niet doen, zoals hier door sommigen wordt beweerd. Maar goed het gaat hier in dit topic om Aqiedo en dat is zeker nog geen wereldtop.

Adelinde is trouwens afgelopen weekend wel 1e geworden met Zephyr op haar GP-debuut. Ook geen wereldprestatie (69%), maar ik neem mijn petje af: weer 1 opgeleid (paard is gefokt door haar ouders) tot GP-niveau. :D

Ik ben het gewoon oneens met het feit dat iemand niet afgestraft wordt voor die manier van rijden, het is niet vriendelijk en levert geen blije atleet op. Het ziet er gewoon niet fijn uit.
Waarom die juryleden dat doen zal je aan hun moeten vragen, dit is wat ik vind ervan.

Ook jij ziet het verschil tussen Charlotte en Adelinde, dat valt niet te ontkennen. Welke vind je er fijner uitzien?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:34

Amiigo schreef:
Haha vroeg me al af waar dat nou vandaan kwam _O-

:D Ik ben eigenlijk van geen enkele ruiter echt fan máár ik doe simpelweg niet aan fan zijn denk ik. :)
Ik heb ruiters die ik graag zie rijden en ruiters die ik niet graag zie rijden. Maar ik kan niet echt zeggen dat ik fan ben van een ruiter (maar ook niet van muziekgroepen of acteurs of whatever. :+ ).
Adelinde is een ruiter die er een beetje "tussenin" valt. Sommige proeven vind ik heel mooi, sommige denk ik "tsja.. Nee, dit is het voor mij niet." en dan gaat het niet over kunnen rijden of niet want op dat niveau kunnen ze allemaal wel een stukje sturen. Maar over wat je graag ziet, of het "overkomt" zegmaar. :) En Adelinde doet dat soms, en soms niet...
Maar zeggen dat ze niet kan rijden is gewoon klinkklare onzin.

Ik vind 69% toch best een mooi procentje op een GP debut. Vaak moeten ze toch wat ritme enz krijgen er in. :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:10

Electra63 schreef:
Ik vind andere combinaties/ruiters/paarden misschien ook wel mooier/fijner om naar te kijken, maar ik heb respect voor wat Adelinde heeft bereikt met zo'n stresskip. Dat kan je niet vergelijken met Mien op het plaatselijke concours die 3 wp rijdt. ;)

Ook Charlotte moet maar afwachten of zij ooit met een ander als Valegro zulke resultaten zult behalen. Anky en als 2e Isabel zijn 2 ruiters die dit vaker hebben gepresteerd.

Voorlopig doet Charlotte het met haar huidige topper vele malen beter dan Adelinde, dit geldt overigens ook voor de jonge paarden van beide amazones.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:26

Jennyj01 schreef:
Het is wel makkelijk oordelen als je niet weet waar je over praat. Jij weet niet hoe de rest van de bokkers het thuis doet. Misschien zitten er wel een aantal bij die het een stuk beter kunnen. Sterker nog dat weet ik wel zeker. Maar als je geen wedstrijd ambities hebt of niet de financiële middelen om dit te realiseren houd het op. Weet niemand dat en maak je de mooiste wissels om de pas in het bos. Er zitten er op dit forum een heleboel die al net zo lang in het zadel zitten en paarden hebben als de top van de sport en ondertussen ook echt wel weten waar het over gaat. Alsof oranje lintjes de enige norm is.

Als er echt mensen zijn die in hun achtertuin mooiere dingen laten zien dan de huidige internationale top in de internationale dressuurring, dan vind ik dat zij het aan heel paardrijdend Nederland verplicht zijn hun kunnen te tonen. Hou dan je kennis en kunde niet voor jezelf maar deel het met ons allemaal die streven naar verbetering. Als wedstrijdambities of financiën een probleem zijn, dan heb ik de oplossing; dan bieden wij je een podium.

Voor volgende edities van de Paard&lifestyle Masterclass zijn wij doorlopend op zoek naar goede voorbeelden van ruiters die hun paarden echt mooi voor elkaar hebben, heel bewust met dressuur bezig zijn en op een fijne manier trainen. Dus ken je zo iemand, of rijd jij zelf in het bos mooiere series wissels dan Adelinde? Heb je geen geld of ambitie om op wedstrijd te gaan maar wil je wel je kennis en kunde delen met een grote groep dressuurliefhebbers, stuur mij dan even een PB, graag met filmpje. Wie weet nodigen wij jou dan wel uit voor de volgende Paard&lifestyle Masterclass.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:43

jasmijn78 schreef:
Jennyj01 schreef:
Het is wel makkelijk oordelen als je niet weet waar je over praat. Jij weet niet hoe de rest van de bokkers het thuis doet. Misschien zitten er wel een aantal bij die het een stuk beter kunnen. Sterker nog dat weet ik wel zeker. Maar als je geen wedstrijd ambities hebt of niet de financiële middelen om dit te realiseren houd het op. Weet niemand dat en maak je de mooiste wissels om de pas in het bos. Er zitten er op dit forum een heleboel die al net zo lang in het zadel zitten en paarden hebben als de top van de sport en ondertussen ook echt wel weten waar het over gaat. Alsof oranje lintjes de enige norm is.

Als er echt mensen zijn die in hun achtertuin mooiere dingen laten zien dan de huidige internationale top in de internationale dressuurring, dan vind ik dat zij het aan heel paardrijdend Nederland verplicht zijn hun kunnen te tonen. Hou dan je kennis en kunde niet voor jezelf maar deel het met ons allemaal die streven naar verbetering. Als wedstrijdambities of financiën een probleem zijn, dan heb ik de oplossing; dan bieden wij je een podium.

Voor volgende edities van de Paard&lifestyle Masterclass zijn wij doorlopend op zoek naar goede voorbeelden van ruiters die hun paarden echt mooi voor elkaar hebben, heel bewust met dressuur bezig zijn en op een fijne manier trainen. Dus ken je zo iemand, of rijd jij zelf in het bos mooiere series wissels dan Adelinde? Heb je geen geld of ambitie om op wedstrijd te gaan maar wil je wel je kennis en kunde delen met een grote groep dressuurliefhebbers, stuur mij dan even een PB, graag met filmpje. Wie weet nodigen wij jou dan wel uit voor de volgende Paard&lifestyle Masterclass.

Ik wilde een heel verhaal terug typen, ga ik niet eens doen.

Je eerste deel staat 100% haaks op je tweede deel, verder laat ik het hier maar bij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:56

Ik begrijp niet wat jasmijn verkeerd zegt. Imo doet ze een heel mooi aanbod.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:19

Gadver wat een filpmje.

Ik denk ook niet dat de vraag is: kan adelinde rijden? Of wie kan het beter?

Want wat moet er beter?
Een mooiere proef?
Ik lees in dit topic allerlei rare fratsen met waarde oordelen.

Maar jongens, dit is toch niet mooi?
Dit is tocht niet leuk?
Dit is toch niet optimaal elastisch gymnastiek?

Volgensmij zijn we al heel wat jaartjes geleden een heel foute richting ingeslagen in paardenland.
En dat vinden meer mensen hier op Bokt. Als protest tegen al dat trek en duw werk.
Niet als ode aan hun eigen "betere" kunsten.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:03

Ailill schreef:
Je eerste deel staat 100% haaks op je tweede deel, verder laat ik het hier maar bij.

Ik begrijp je niet Alill? Wij zijn oprecht op zoek naar mensen die echt fijn bezig zijn met dressuur en we willen er graag een bijdrage aan leveren dat die kennis en kunde gedeeld wordt. We kunnen daarbij alleen afgaan op wat voor ons zichtbaar is of waar wij bekend mee zijn. Het is jammer als we daarmee mensen missen waarvan wij als gewone doorsnee dressuurruiter heel veel kunnen leren omdat ze niet op wedstrijd of anderszins in de picture verschijnen.

Ik ben het met Jennyj01 eens dat oranje lintjes niet de norm hoeven zijn. We begrijpen dat niet iedereen van wedstrijden houdt. We willen graag die mensen ook een podium bieden zodat we ervan kunnen leren. Bijvoorbeeld die super africhter die elk probleempaard in zijn achtertuin goed krijgt maar bij het grote publiek niet bekend is? En ik kan mij niet voorstellen dat als je echt heel goed kan rijden en veel weet van een goede dressuurmatige training van paarden, dat je die kennis niet zou willen delen met mensen die heel graag ook op een goede manier hun paard dressuurmatig willen trainen. Zeker niet nu de 'wedstrijdruiter' in zijn algemeen toch vaak negatief bestempeld wordt. Mocht het spreken voor een groot publiek een probleem zijn, dan kunnen wij daarin altijd ondersteunen. Of als iemand echt niet voor een groot publiek wil staan dan kunnen we ook nog een videoreportage aan huis maken en dat via ons youtubekanaal verspreiden. In mijn aanbod speelt een financiële drempel in ieder geval geen rol. We zullen de mensen die wij een podium bieden op de Masterclass een nette vergoeding aanbieden.

We hebben as zaterdag zo'n 600 bezoekers, allemaal dressuur(sport)liefhebbers waarbij onze visie aanspreekt; bewust en met plezier bezig zijn. Onze Masterclass is dus echt een goede gelegenheid om door middel van kennis, kunde en goede voorbeelden een impuls te geven aan de dressuursport, bewustwording te bewerkstelligen. Daarom zijn we serieus op zoek. Mijn aanbod staan in ieder geval.

Hannanas schreef:
Volgensmij zijn we al heel wat jaartjes geleden een heel foute richting ingeslagen in paardenland.En dat vinden meer mensen hier op Bokt. Als protest tegen al dat trek en duw werk.

Maar er zijn toch ook mensen die wel de juiste afslag hebben genomen? Wie zijn dat dan volgens jou?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:10

De mensen die in hun achtertuin mooiere en vriendelijkere dingen laten zien dan de huidige internationale top in de internationale dressuurring, hebben vaak helemaal geen wedstrijdambities of behoefte om op een prodium te staan. Die zijn thuis lekker bezig met hun happy athleet. Ik kan genieten van een happy athleet. Het gaat ook niet om dat podium of om de prestaties. En ik vind Adelinde gewoon niet vriendelijk rijden en haar paard geen happy athleet.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:17

jasmijn78 schreef:
Maar er zijn toch ook mensen die wel de juiste afslag hebben genomen? Wie zijn dat dan volgens jou?

Wat mij betreft Charlotte, Carl, Helen Langehanenberg, Ingrid Klimke.

En...ik stuitte van de week op een filmpje van Alexander Rath op een paard van zijn vrouw waar ik ook vrolijk van werd.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:18

terpentijn schreef:
Je moest eens weten welke juryleden hier van (dit soort rijderij) óók de buik vol van hebben. Maar qua punten geven ook met de rug tegen de muur staan, want het mag niet teveel van elkaar afwijken, want als dat vaker gebeurt kun je ook gaan, als jurylid.

Die worden gewoon niet meer uitgenodigd.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:29

damian23 schreef:
Wat mij betreft Charlotte, Carl, Helen Langehanenberg, Ingrid Klimke.

Helaas valt hun vergoeding iets buiten ons budget :o En daarnaast hebben zij al een podium.

Daarbij zoeken we ook juist naar goede voorbeelden dichter bij huis en dichter bij de praktijk van en toegankelijker voor de 'gewone' ruiter. Het kijken naar toptalenten vind ik heel inspirerend en heel leerzaam. Maar we zoeken ook juist naar die mensen die een wat gewoner paard heel netjes kunnen opleiden.

damian23 schreef:
hebben vaak helemaal geen wedstrijdambities of behoefte om op een podium te staan.

Onze Masterclass is ook geen wedstrijd. En dat podium betreden heeft een hoger doel; kennis en kunde delen met mensen die het ook graag goed willen doen en graag willen leren :) Ipv 'slechte' voorbeelden pagina's vol aandacht te geven kun je ook je energie steken in het delen van goede voorbeelden. En dat laatste faciliteren wij graag. Deze Masterclass werken we bijvoorbeeld samen met Rien van der Schaft.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:40

Ayasha schreef:
:D Ik ben eigenlijk van geen enkele ruiter echt fan máár ik doe simpelweg niet aan fan zijn denk ik. :)
Ik heb ruiters die ik graag zie rijden en ruiters die ik niet graag zie rijden. Maar ik kan niet echt zeggen dat ik fan ben van een ruiter (maar ook niet van muziekgroepen of acteurs of whatever. :+ ).
Adelinde is een ruiter die er een beetje "tussenin" valt. Sommige proeven vind ik heel mooi, sommige denk ik "tsja.. Nee, dit is het voor mij niet." en dan gaat het niet over kunnen rijden of niet want op dat niveau kunnen ze allemaal wel een stukje sturen. Maar over wat je graag ziet, of het "overkomt" zegmaar. :) En Adelinde doet dat soms, en soms niet...
Maar zeggen dat ze niet kan rijden is gewoon klinkklare onzin.

Ik vind 69% toch best een mooi procentje op een GP debut. Vaak moeten ze toch wat ritme enz krijgen er in. :)

Hier sluit ik me graag bij aan. Heb precies hetzelfde. Het is , bij mij althans, ook vaak nog een smaakverschil in paard. Of beter hoe het paard gaat.

Isabel Werth is ook een geweldige amazone. Maar de proeven met Gigolo vond ik vaak minder aan.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 15-04-15 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:42

jasmijn78 schreef:
Onze Masterclass is ook geen wedstrijd. En dat podium betreden heeft een hoger doel; kennis en kunde delen met mensen die het ook graag goed willen doen en graag willen leren :) Ipv 'slechte' voorbeelden pagina's vol aandacht te geven kun je ook je energie steken in het delen van goede voorbeelden. En dat laatste faciliteren wij graag. Deze Masterclass werken we bijvoorbeeld samen met Rien van der Schaft.

Dit is een heel mooi initiatief!!! Goede voorbeelden moeten inderdaad aandacht krijgen en dan ook uitleggen waarom het een goed voorbeeld is. Ik denk dat er ook heel veel onwetendheid is. Ik zag van de week een advertentie van de kringkampioenschappen met een foto van een paard, diep achter de loodlijn met zo'n lelijke puntje op de derde nekwervel. Mensen moeten begrijpen en weten waarom dit niet hoort.

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 17:39

Om een goed voorbeeld te zijn moet je alsnog wel een paard hebben die er op z'n minst een beetje aanleg voor heeft. Dat is het nadeel ervan.

Verder wel een goed initiatief!
Laatst bijgewerkt door marijkiiii op 15-04-15 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 17:40

Hannanas schreef:
Gadver wat een filpmje.

Ik denk ook niet dat de vraag is: kan adelinde rijden? Of wie kan het beter?

Want wat moet er beter?
Een mooiere proef?
Ik lees in dit topic allerlei rare fratsen met waarde oordelen.

Maar jongens, dit is toch niet mooi?
Dit is tocht niet leuk?
Dit is toch niet optimaal elastisch gymnastiek?

Volgensmij zijn we al heel wat jaartjes geleden een heel foute richting ingeslagen in paardenland.
En dat vinden meer mensen hier op Bokt. Als protest tegen al dat trek en duw werk.
Niet als ode aan hun eigen "betere" kunsten.

Niks meer aan toe te voegen _/-\o_

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:21

Persoonlijk vind ik jullie zwaar overdrijven. Het fimpje in de OP is een demo van een redelijk onervaren hengst op een hengstenshow in een grote/drukke ambiance met harde muziek.
Dit moet je niet vergelijken met een Kur op wereldniveau. De hengst moet zich tonen en verkopen. Je moet natuurlijk ook niet de illusie hebben, dat je Adelinde dit nadoet op zo'n paard tijdens zo'n ambiance. :D

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:24

Wat een fantastisch initiatief Jasmijn!

Beukenoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 18:27

Ik kijk samen met mijn instructrice vaak naar horse en country op televisie.
Daar komen echt superfijne en leerzame masterclass.
Kijk maar eens naar deze engelse ruiter Gareth Hughes.

http://horseandcountrytv.nl/vid/hc-mast ... th-hughes/

Dit is zo fijn om te zien. Paard wordt echt in zijn waarde gelaten en van achter naar voren gereden.
Wel wat anders als wat de hoefslaginstuctiefilmpjes op Horse and country laat zien van Laurens van Lieren en Dinja. Die rijden nu juist van voor naar achter. let maar eens op het onrustige paardenhoofd.

http://www.hoefslagacademy.nl/hoefslaga ... eling.html

Het bovenste filmpje van Garth Hughes is watmij betreft het perfecte voorbeeld van hoe dressuur bedoeld is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:29

R12312 schreef:
Wat een fantastisch initiatief Jasmijn!

Dat ben ik met je eens! Helaas kan ik zaterdag niet, maar ik was graag komen kijken.

Beukenoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 18:30

Jasmijn. Ik vind Lorraine van de Brink ook wel een fijne nederlandse amazone.
Misschien is dat wat voor je masterclass?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:37

Beukenoot schreef:
Jasmijn. Ik vind Lorraine van de Brink ook wel een fijne nederlandse amazone.
Misschien is dat wat voor je masterclass?

Zij is een prof en rijdt internationale wedstrijden, daar heeft de Masterclass er al een paar van. :D Jasmijn nodigde juist ruiters uit, die in hun achtertuin fijn rijden en juist niet aan wedstrijden deelnemen. Volgens sommigen zijn die er genoeg.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:01

En die hebben het niet voor niks zo lekker in hun achter tuin. Die hebben daar wellicht helemaal geen behoefte aan. En het malle idee dat je verplicht bent je kennis en kunde te delen is al helemaal een giller. Voor sommige mensen is en blijft het hobby, liefhebberij en lifestyle. Geen aangenomen werk.

Mijn bericht ging vooral over het feit dat sommigen hier de bokkers voor achterlijk verslijten. Met een dergelijke kortzichtige opmerking doe je een hoop mensen te kort.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:27

Ik weet dat er Bokkers zijn die goed kunnen sturen, gek genoeg katten die zelden of nooit een ander af :D . Zeker niet de top of subtop. ;)