Citaat:Kdenk dat jij het niet prettig vind , als ik je een bit in je mond hang, je hoofd naar beneden houd, schop met mijn been geef omdat je niet mooi inbuigt en vervolgens je extra over een tempo rondjes laat rennen.
dat is geen trainen, dat is paardje pesten.....
Dit komt op mij over als een sneer, en ik vind het bepaald niet chique.......
Weet je waar je dit beeld ziet? In de L van levenslang...... en dat is juist levenslang om deze reden, omdat die mensen het verschil niet kennen tussen actief en scheuren, niet weten of er niet bij stilstaan dat je juist dán elke vorm van impuls en balans kwijtraakt, omdat het paard niet meer kán swingen, uit balans is en op de voorhand valt. Dat beeld zie je heel, heel veel, en het is een ronduit triest plaatje als je het mij vraagt, omdat het niet eens in de verste verte lijkt op een blij en los paard, een happy athlete.
Maar wie zo traint, komt nooit in de top, en zeker niet op het niveau van een Adelinde, omdat ze basisbegrippen als voorwaarts, impuls en activiteit al niet begrijpen en denken dat het hoofd naar beneden moet voor het plaatje.
Dan over LDR. Met LDR is niets mis, en LDR is echt iets anders als rollkur.
LDR is niets meer of minder dan je paard als ie los en warm is, even wat dieper en ronder rijden, met behoud van schwung, lossigheid en nageeflijkheid, en het is echt heel iets anders dan net zo lang aan je teugels trekken tot de kin op de borst zit.......
Ik ben pro-klassiek, maar ik ben niet vies van modern. Want ík vind het puur klassieke ronduit saai. Ik vind de puur klassiek gereden paarden niet los, niet swingend, niet blij en vrij. En daarom is het wat mij betreft slaapverwekkend......
Paarden die met een mix van klassiek en LDR gereden en getraind worden, vind ik losser en swingender. En persoonlijk vind ik dat veel leuker om naar te kijken.