Waar is het gebleven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:24

Ik heb heel lang op mijn handen gezeten, maar nu kan ik het toch niet meer laten.......

Citaat:
Kdenk dat jij het niet prettig vind , als ik je een bit in je mond hang, je hoofd naar beneden houd, schop met mijn been geef omdat je niet mooi inbuigt en vervolgens je extra over een tempo rondjes laat rennen.
dat is geen trainen, dat is paardje pesten.....

Dit komt op mij over als een sneer, en ik vind het bepaald niet chique.......
Weet je waar je dit beeld ziet? In de L van levenslang...... en dat is juist levenslang om deze reden, omdat die mensen het verschil niet kennen tussen actief en scheuren, niet weten of er niet bij stilstaan dat je juist dán elke vorm van impuls en balans kwijtraakt, omdat het paard niet meer kán swingen, uit balans is en op de voorhand valt. Dat beeld zie je heel, heel veel, en het is een ronduit triest plaatje als je het mij vraagt, omdat het niet eens in de verste verte lijkt op een blij en los paard, een happy athlete.
Maar wie zo traint, komt nooit in de top, en zeker niet op het niveau van een Adelinde, omdat ze basisbegrippen als voorwaarts, impuls en activiteit al niet begrijpen en denken dat het hoofd naar beneden moet voor het plaatje.

Dan over LDR. Met LDR is niets mis, en LDR is echt iets anders als rollkur.
LDR is niets meer of minder dan je paard als ie los en warm is, even wat dieper en ronder rijden, met behoud van schwung, lossigheid en nageeflijkheid, en het is echt heel iets anders dan net zo lang aan je teugels trekken tot de kin op de borst zit.......

Ik ben pro-klassiek, maar ik ben niet vies van modern. Want ík vind het puur klassieke ronduit saai. Ik vind de puur klassiek gereden paarden niet los, niet swingend, niet blij en vrij. En daarom is het wat mij betreft slaapverwekkend......
Paarden die met een mix van klassiek en LDR gereden en getraind worden, vind ik losser en swingender. En persoonlijk vind ik dat veel leuker om naar te kijken.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 15:25

verkeerd moment, kan niet....er moeten altijd 2 benen aan de grond in piaffe en een kort zweefmoment.
dus niet 1 moment maar 1 been aan de grond.... (volgens de FEI reglementen)
andere ruiter
Afbeelding
beter
Afbeelding
niet echt charmant
Afbeelding

Anoniem

Re: Waar is het gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:27

Your point being?

Mag toch hopen dat je nog verder komt dan fouten kijken? Dat kunnen we allemaal wel namelijk.....

Kun jij eens uitleggen hoe het beter moet?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:29

Ik begin te twijfelen of je nu echt dom bent of dat je je gewoon dom voordoet (ik gok het 2e)

Als jij een uur rijd, en iemand zou elke seconde dat uur een foto maken, zou het er dan op foto goed uitzien? Nee natuurlijk niet, soms zijn er tactfouten, komt een paard even in protest, of maak je als ruiter even een foutje. Dat is wat wij bedoelen met een verkeerd moment..

Afbeelding

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 15:30

point is duidelijk lijkt me
zie je de verschillen? of niet?
heeft niets met het moment van foto nemen te maken
heeft alles te maken met hoe een piaffe op de juiste manier gereden dient te worden

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:30

nombrado schreef:
point is duidelijk lijkt me
zie je de verschillen? of niet?
heeft niets met het moment van foto nemen te maken
heeft alles te maken met hoe een piaffe op de juiste manier gereden dient te worden

mang schreef:
Ik begin te twijfelen of je nu echt dom bent of dat je je gewoon dom voordoet (ik gok het 2e)

Als jij een uur rijd, en iemand zou elke seconde dat uur een foto maken, zou het er dan op foto goed uitzien? Nee natuurlijk niet, soms zijn er tactfouten, komt een paard even in protest, of maak je als ruiter even een foutje. Dat is wat wij bedoelen met een verkeerd moment..

[ Afbeelding ]

!!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 15:31

mang schreef:

[ Afbeelding ]

is bij deze foto de NEK het hoogste punt?
wat in de piaffe zeker moet?
gevolg van LDR rijden helaas

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:32

nombrado schreef:
mang schreef:

[ Afbeelding ]

is bij deze foto de NEK het hoogste punt?
wat in de piaffe zeker moet?
gevolg van LDR rijden helaas

Jeetje je weet echt wel uit te zoeken waar je op reageert he... nogmaals dan maar

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 15:34

je hoeft niet te schreeuwen hoor ;-)
kheb wel 10 foto's achter elkaar kunnen maken
allemaal in een andere fase moment van de piaffe die er precies zo uitzagen

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:37

Schreeuwen is blijkbaar nodig voordat je er een keer op reageert..

Dus dat specifieke paard loopt geen goede piaffe en het specifieke spaanse paard op de vorige pagina wel.. So, what is your point???? Je gooit met een hoop dure termen en blaast erg hoog van de toren, maar met een duidelijke uitleg of écht duidelijke filmpjes kom je niet. En reageren op kritische vragen is helemaal te veel gevraagd...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:42

Och,we zijn weer foute plaatjes aan het bekijken.....:z
Lekker zonder inhoud kunnen afgeven.......

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:44

ik zou echt balen als de dressuur zo was als op het eerste filmpje...
paard laat niet los en lijkt een strak gespannen proef... lijkt alsof het paard in een houding loopt en daar vanuit zijn figuurtjes en oefeningetjes doet.. maar losgelatenheid is hier niet bij...
filmpje van jury.. dat vind ik wel echt heel mooi!
dat is echt een streven! zo los door het lichaam. het ziet eruit alsof het vanzelf gaat! dat vind ik mooi om te zien...
en of een paard dan een keer een tactfout maakt, of te diep buigt en niet zijn hoofd op de perfecte manier houd, vind ik dan ook niet erg zolang het paard maar alles met een losgelaten lichaam en in ontspanning dit laat zien!..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:44

Daarom heb ik een aantal pagina's terug een aantal vragen gesteld, maar ik heb daar nog altijd geen antwoord op gekregen.

je blijft foto's plaatsen, plaatst filmpjes, maar uitleg is ver te zoeken, het enige wat je roept is dat het één verkeerd gereden is en het ander niet, maar het waarom heb ik nog niet mogen vernemen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:45

Uhm...ja, volgens mij is in die laatste foto van adelinde de nek het hoogste punt ja.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:57

Gelukkig kwam ik dit onderwerp op een ander forum ook tegen en snap inmiddels dat het lukraak plaatsen van foto's en filmpjes een manier is van Nombrado om een topic te "onderhouden".
Terwijl het volgens mij de bedoeling is om er een discussie van te maken, maar eigenlijk zo bijna onmogelijk gemaakt wordt.

Wat is nu eigenlijk de bedoeling van al die vervelende plaatjes die je plaatst TS? Dat wij allemaal gaan roepen, oh inderdaad helemaal verkeerd?
Ik denk als je stills gaat maken uit het filmpje van de OP, dat er ook behoorlijk nare plaatjes van komen. Dus ik snap er totaal het nut niet van :o .

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 16:17

niet goed gekeken setteke
er staan ook zeker goede foto's tussen.
betrapt ;-)
Zo zie je maar, als je lukraak meegaat met de meute, mis je toch soms boodschappen die eronder liggen
als iemand alleen maar negatief wil zien, is dat ook alles wat die wil zien....er is dan geen opening meer voor iets anders of zelfs positiefs
Kheb het discussie gebeuren al een paar pagina's terug opgegeven
Daar het merendeel begon met persoonlijk aanvallen.....en filmpjes willen zien bladiebla

Is gewoon niet mogelijk op bokt
kheb inmiddels een hele leuke discussie op een ander forum, zelfde onderwerp
leuk, hoe verschillend mensen zijn.

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:23

ik denk dat jij nombrado... liever hebt dat iedereen het met jou eens is...
aangezien jij alles dan toch wel ziet als een persoonlijke aanval terwijl jij zelf hier blijft volhouden dat het van jou kant af goed is? een discussie is iets laten zien je mening vertellen en dan ook uitleggen waarom jij dat vind of waarom jij dat niet vind... dan kan de volgende daarop inspelen door jou gelijk te geven of met andere argumenten haar mening weer te laten zien... en zo kan je er ook weer op inspelen en bekijken waarom iemand dat vind en of jij ook vind of diegene gelijk in heeft of toch niet.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:24

Misschien hebben de mensen op het andere forum dan geen eigen mening :) Ofwel heb je besloten om daar wel normaal te reageren en al jouw kennis ook daadwerkelijk neer te pennen ipv gewoon fototjes te plaatsen.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:27

nombrado schreef:

Sterker nog, je bent de discussie nooit begonnen. Je geeft namelijk NERGENS (en ja, ik heb alles gelezen, voor ik daar weer verwijten over krijg) een goede onderbouwde mening. 'Dit is goed en dat is slecht.' (Spaans vs. KWPN 9 van de 10 keer) Een discussie start met een stelling, een mening en dan het belangrijkste, een onderbouwing. Ik ben eerlijk gezegd heel benieuwd naar dat andere forum, ik vraag me af hoe je daar dan reageert dat mensen je daar wel serieus kunnen nemen..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:28

nombrado schreef:
niet goed gekeken setteke
er staan ook zeker goede foto's tussen.
betrapt ;-)
Zo zie je maar, als je lukraak meegaat met de meute, mis je toch soms boodschappen die eronder liggen
als iemand alleen maar negatief wil zien, is dat ook alles wat die wil zien....er is dan geen opening meer voor iets anders of zelfs positiefs
Daar het merendeel begon met persoonlijk aanvallen.....en filmpjes willen zien bladiebla

Is gewoon niet mogelijk op bokt
kheb inmiddels een hele leuke discussie op een ander forum, zelfde onderwerp
leuk, hoe verschillend mensen zijn.

Als geïnteresseerde meelezer van dit topic, ben ik benieuwd naar een link van dat andere forum?

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:45

nombrado schreef:
verkeerd moment, kan niet....er moeten altijd 2 benen aan de grond in piaffe en een kort zweefmoment.
dus niet 1 moment maar 1 been aan de grond....

gutteguttegut......... En dan weer met allerlei foto's..... }:0

mang schreef:

Amen. Nombrado: maak eens een filmpje van een uur van jou rijden. Dan gaan we dat beeld voor beeld analyseren en leggen we het sjabloon van 'het boekje' erover. Kijken hoeveel 'fouten' jij dan hebt.

mang schreef:

Ik begin te twijfelen.......

superwoman schreef:
Och,we zijn weer foute plaatjes aan het bekijken.....
Lekker zonder inhoud kunnen afgeven.......

Favo bezigheid van Nombrado ;)

nombrado schreef:
als iemand alleen maar negatief wil zien, is dat ook alles wat die wil zien....

Oh gelukkig.... Toch nog een piepklein moment van zelfreflectie van Nombrado :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:51

TS, ik heb het topic na een tip gevonden op dat andere forum. 2 pagina's, dat is niet echt een goedlopend topic? Weinig deelnemers en de helft van de berichten gaat over Rath/Toot/Jansen, totaal offtopic. Niet te vergelijken met dit topic. :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:03

nombrado schreef:

Nee, mensen willen geen filmpjes / foto's zien van hoe jij vindt dat iets hoort, maar fimpjes van jou zien. Omdat je overal wat op te zeggen heeft, waarbij een aantal mensen -waaronder mijzelf- zo toch hun vraagtekens zetten. Misschien ook wel omdat we je niet begrijpen. Het zij zo. Maar jij wil steeds "je punt: maken maar doet dat op een ongelukkige manier.
Daarom is het "aan de teugel" topic ook zo aardig, omdat mensen daar met de billen bloot hun eigen foto's en filmpjes neerzetten, openstaan voor kritiek en idd niet altijd alleen maar positieve dingen horen. Gek genoeg is het toch een topic dat aardig loopt en waar de sfeer goed blijft. Dus zo kan dat ook.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 17:52

waarom? ik vraag toch ook geen filmpje van jou?
rare vraag

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:58

nombrado schreef:
waarom? ik vraag toch ook geen filmpje van jou?
rare vraag

Dat is geen rare vraag. Door al je kritische noten en foto's van verschillende ruiters is het niet vreemd dat ik en meerdere nieuwsgierig worden naar jouw rijfoto's. Zeker niet omdat je uitleg niet even duidelijk is,kan een foto misschien wel duidelijkheid geven.