Zonder hoofdstel op buitenrit.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SienenIvo

Re: Zonder hoofdstel op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:40

Het is nou gebeurt dus laat het nou zo maar!

En ik wil nog een keer zeggen:

Jullie hebben vast ook al wel eens iets gedaan wat niet mocht/verantwoord is.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:41

Sizzle schreef:
.
Omgekeerd zal ik dus ook echt niet oordelen over de betrouwbaarheid van een ander tenzij het tegendeel blijkt. Als iemand zeker weet dat het paard zonder hoofdstel net zo goed controlleerbaar is dan is het niet aan mij daar over te oordelen.
Ik ben het er echter inderdaad wel mee eens dat 'iets' om zijn hoofd (al is het voor de sier) waarschijnlijk
de medeweggebruiker vriendelijker stemt.

Amen, precies dezelfde gedachte! Als je met anderen te maken hebt behoor je je daarop wat aan te passen, leken zien toch over het algemeen dat hoofdstel als het 'stuurwiel' van het paard. Je zou dus andere weggebruikers bang kunnen maken als je zonder hoofdstel rijd met onnodige schrik-reactie's als gevolg.
Ik heb geen ervaring met hoofdstel-loos rijden, ik kan er dan ook niet over oordelen of het minder veilig zou zijn of niet.
Mijn mening: Vergroot nooit je risico als het niet nodig is en houd ten alle tijden rekening met je medemens.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:43

Ik denk dat er mensen zijn die zonder hoofdstel rijdend een betere rem hebben dan ik met hoofdstel rijdend. :=

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:45

Weet ze eigenlijk dat dit topic er is?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 19:46

SienenIvo schreef:
Weet ze eigenlijk dat dit topic er is?

Hoe vaak moet jou nog duidelijk gemaakt worden, dat dit topic niet over die ene bokker gaat?

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:47

Dat hebben jullie me nog niet 1 keer duidelijk gemaakt!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 19:50

SienenIvo schreef:
Dat hebben jullie me nog niet 1 keer duidelijk gemaakt!

Als je het topic doorleest staat er vaak zat dat het niet alleen om deze bokker gaat ;)
En dan zou je ook weten, dat deze bokker hier ook heeft gereageerd.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:51

Oke,

Zijn jullie er dan al uit wie gelijk heeft?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:02

Bloodymary schreef:
Ach wat een onzin weer. Daar kun jij helemaal niet over oordelen. Ik rijd al 38 jaar en ken het paard door en door, maar het is een ontzettend paniekdier. Het is al knap dat ik uberhaupt alleen met hem buiten kan rijden.

Er staat gelukkig ook meestal. Al hoewel ik het stieken erg raar vind dat jij een pessoabit nodig hebt. Goed communiceren met je paard, daar heb je geen scherpere hulpmiddelen voor nodig. Maar daar wil ik hier niet over discuseren.

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:13

SienenIvo schreef:
Oke,

Er is geen gelijk... :O

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:14

xTammyy schreef:
Maar stel je nou s voor he, dat je ergens rijdt waar je paard al meer dan 2 jaar bijna elke dag loopt.
Er komt daar bijna geen verkeer, en als er verkeer komt kun je dat van een grote afstand aan zien komen.
Je paard is ook al meer dan 1,5 jaar getraind op de neckrope en reageert hier soms beter op dan op het hoofdstel.

Mijn auto is ook prima afgericht, kan meestal sturen met slechts mn knie of mn wijsvinger. Ik kom al 20 jaar door de straat, eerst met de fiets, toen snorfiets inmiddels al 9 jaar met de auto. Is een rustige straat, weinig overig verkeer, niks waarvan mn auto ineens kan schrikken/ het stuur om kan gooien.
Waarom doe ik het niet met mn ogen dicht en sturen zonder handen :?

SienenIvo schreef:

Ja en daar heb ik van geleerd: NOOIT meer doen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:15

SienenIvo schreef:
Oke,

Dit is geen discussie over wie gelijk heeft he. In een discussie staan 2 meningen tegenover elkaar, geen van beide is waar, tenzij je het met feiten kunt aanwijzen ;)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:16

SienenIvo schreef:
Oke,

Niemand, maar dat het is mooie van het verhaaltje. Uiteindelijk gaat het niet om 'wie er gelijk heeft', men heeft hier de ruimte om voor en tegens te geven.

Het enige wat mij heel erg opvalt, is dat degene die zo hard schreeuwen dat je met een neckrope evenveel controle hebt, vooral mensen zijn die eigenlijk nog niet zo heel oud zijn, en dus ook nog niet de ervaring hebben dan een aantal mensen die zeggen dat het onverantwoordelijk is om met alleen een neckrope te rijden. (Dit is GEEN leeftijdsdiscriminatie, dit is een simpel feit, vastgesteld door naar een profiel te kijken. Overigens geld dit niet voor ALLE jonge mensen, OP is ook 18 en heeft dezelfde visie als veelal de wat ouderen onder ons op dit topic. Dus ga nu niet WEER met die ouwe koe gooien...)

Overigens, als je daadwerkelijk het topic helemaal had gelezen, wat je duidelijk NIET hebt gedaan, had je geweten dat de dame in kwestie, die daadwerkelijk het filmpje heeft geplaatst ALLES van dit topic afweet en hier ook al regelmatig gepost heeft. Aan relschoppers heeft geen enkele discussie iets, dus voordat je vragen gaat stellen 'of iemand hier iets vanaf weet', doe eerst je huiswerk en lees wat er vooraf is gegaan.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:18

IndianLady schreef:
SienenIvo schreef:

Ja en daar heb ik van geleerd: NOOIT meer doen.

Yep, sluit ik me helemaal bij aan.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:23

Ik zou nooit zonder hoofdstel met bit buitenrijden.
Over het algemeen kan ik met 'los teugeltje' door het bos rijden.
Maar paarden blijven dieren met onverwachte reacties.
Ik zou niet willen dat mijn paard, iemand anders, of ikzelf geblesseerd raak, doordat ik zonder hoofdstel rij.
Met hoofdstel en bit, heb je toch een noodrem, ik heb het ook wel eens moeten gebruiken.

Hoe moet je het uitleggen als je paard zonder hoofdstel, op de weg belandt en een fietser van de sokken loopt.
"Sorry, hoor, maar als mijn paard een hoofdstel of bit in had gehad, is zo dieronvriendelijk. Dat kan gewoon echt niet en daarbij heb ik mijn paard zonder hoofdstel beter onder controle, dat merkt u wel".

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:25

Al met al vind ik dit toch een interessant topic.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:25

mika11 schreef:
Ik zou niet willen dat mijn paard, iemand anders, of ikzelf geblesseerd raak, doordat ik zonder hoofdstel rij.
Met hoofdstel en bit, heb je toch een noodrem, ik heb het ook wel eens moeten gebruiken.

Hoe moet je het uitleggen als je paard zonder hoofdstel, op de weg belandt en een fietser van de sokken loopt.
"Sorry, hoor, maar als mijn paard een hoofdstel of bit in had gehad, is zo dieronvriendelijk. Dat kan gewoon echt niet en daarbij heb ik mijn paard zonder hoofdstel beter onder controle, dat merkt u wel".

Maar wat nou als je een paard hebt, dat door die 'zogenaamde' noodrem alleen maar harder gaat?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 20:27

MaritAriel schreef:
mika11 schreef:

Maar wat nou als je een paard hebt, dat door die 'zogenaamde' noodrem alleen maar harder gaat?

*zucht*

Dan heb je nog steeds een stuur.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:28

MaritAriel schreef:

Ja, we weten het nu wel, jij bent de enige uitzondering op ALLE regels, dat heb je nu al zo vaak geroepen. Je zegt zelf steeds dat mensen 'beter moeten trainen', volg je eigen advies eens op. Of laat eens een tandarts / DA naar je paard kijken, misschien zit het probleem wel in de medische kant...

(En ja, ik word nu echt een beetje chaggo, elke keer weer hetzelfde verhaal, tig keer advies aan anderen, maar eigen advies wordt niet gevolgd. Sorry, dan verlies je in mijn ogen je geloofwaardigheid.)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:31

StefenYnia schreef:
MaritAriel schreef:

Ja, we weten het nu wel, jij bent de enige uitzondering op ALLE regels, dat heb je nu al zo vaak geroepen. Je zegt zelf steeds dat mensen 'beter moeten trainen', volg je eigen advies eens op. Of laat eens een tandarts / DA naar je paard kijken, misschien zit het probleem wel in de medische kant...

(En ja, ik word nu echt een beetje chaggo, elke keer weer hetzelfde verhaal, tig keer advies aan anderen, maar eigen advies wordt niet gevolgd. Sorry, dan verlies je in mijn ogen je geloofwaardigheid.)

Jij maakt mijn dag weer goed, hebben we hier toch nog even kunnen lachen!Maar goed, ik stel hier gewoon een vraag, waar ik nog steeds erg graag antwoord op wil. Als je nog meer te zeiken hebt, graag over PB.

Ik ben geen uitzondering op alle regels, ik noem uitzonderingen, gevallen die kunnen voorkomen waar best verder over na gedacht mag worden.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:33

Marjoow schreef:
*zucht*

Tuurlijk, alleen een stuur dat niet altijd luisterd als het in blinde paniek is.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 20:34

MaritAriel schreef:
StefenYnia schreef:

Jij maakt mijn dag weer goed, hebben we hier toch nog even kunnen lachen!Maar goed, ik stel hier gewoon een vraag, waar ik nog steeds erg graag antwoord op wil. Als je nog meer te zeiken hebt, graag over PB.

Ik ben geen uitzondering op alle regels, ik noem uitzonderingen, gevallen die kunnen voorkomen waar best verder over na gedacht mag worden.

Ja, overal zitten uitzonderingen. Als we daar allemaal over moeten nadenken, please. Dan ontploft mijn hoofd.
We praten over het algemeen, niet over de paar gevallen die anders zijn.

Ik bedoel, er zijn zat mensen die met meer dan 0,04 promile alcohol in hun bloed nog prima kunnen autorijden, maar toch is het verboden omdat je over het algemeen minder controle hebt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 20:34

MaritAriel schreef:
Marjoow schreef:
*zucht*

Tuurlijk, alleen een stuur dat niet altijd luisterd als het in blinde paniek is.

*zucht*

Waar de neus naartoe wijst, volgt het lichaam.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:34

MaritAriel schreef:
StefenYnia schreef:

Ik ben erg blij dat je om jezelf kan lachen, want alles wat ik gedaan heb, is je eigen antwoorden teruggooien. :-)

Nee, serieus. Ga trainen. Haal een tandarts/DA erbij. Probeer een ander bit... Probeer een BITLOOS hoofdstel. Hoeveel opties moet ik je nog geven? Ja, als je niet luistert... dan is het ook je eigen schuld dat men je niet meer serieus neemt. En niet alleen ik, hoor, meissie.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:35

Marjoow schreef:
MaritAriel schreef:

Ja, overal zitten uitzonderingen. Als we daar allemaal over moeten nadenken, please. Dan ontploft mijn hoofd.
We praten over het algemeen, niet over de paar gevallen die anders zijn.

Ik bedoel, er zijn zat mensen die met meer dan 0,04 promile alcohol in hun bloed nog prima kunnen autorijden, maar toch is het verboden omdat je over het algemeen minder controle hebt.

*Proest* _O-