Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sizzle schreef:.
Omgekeerd zal ik dus ook echt niet oordelen over de betrouwbaarheid van een ander tenzij het tegendeel blijkt. Als iemand zeker weet dat het paard zonder hoofdstel net zo goed controlleerbaar is dan is het niet aan mij daar over te oordelen.
Ik ben het er echter inderdaad wel mee eens dat 'iets' om zijn hoofd (al is het voor de sier) waarschijnlijk
de medeweggebruiker vriendelijker stemt.
Bloodymary schreef:Ach wat een onzin weer. Daar kun jij helemaal niet over oordelen. Ik rijd al 38 jaar en ken het paard door en door, maar het is een ontzettend paniekdier. Het is al knap dat ik uberhaupt alleen met hem buiten kan rijden.
xTammyy schreef:Maar stel je nou s voor he, dat je ergens rijdt waar je paard al meer dan 2 jaar bijna elke dag loopt.
Er komt daar bijna geen verkeer, en als er verkeer komt kun je dat van een grote afstand aan zien komen.
Je paard is ook al meer dan 1,5 jaar getraind op de neckrope en reageert hier soms beter op dan op het hoofdstel.

SienenIvo schreef:Jullie hebben vast ook al wel eens iets gedaan wat niet mocht/verantwoord is.
SienenIvo schreef:Oke,
Zijn jullie er dan al uit wie gelijk heeft?
mika11 schreef:Ik zou nooit zonder hoofdstel met bit buitenrijden.
Over het algemeen kan ik met 'los teugeltje' door het bos rijden.
Maar paarden blijven dieren met onverwachte reacties.
Ik zou niet willen dat mijn paard, iemand anders, of ikzelf geblesseerd raak, doordat ik zonder hoofdstel rij.
Met hoofdstel en bit, heb je toch een noodrem, ik heb het ook wel eens moeten gebruiken.
Hoe moet je het uitleggen als je paard zonder hoofdstel, op de weg belandt en een fietser van de sokken loopt.
"Sorry, hoor, maar als mijn paard een hoofdstel of bit in had gehad, is zo dieronvriendelijk. Dat kan gewoon echt niet en daarbij heb ik mijn paard zonder hoofdstel beter onder controle, dat merkt u wel".
MaritAriel schreef:mika11 schreef:Ik zou nooit zonder hoofdstel met bit buitenrijden.
Over het algemeen kan ik met 'los teugeltje' door het bos rijden.
Maar paarden blijven dieren met onverwachte reacties.
Ik zou niet willen dat mijn paard, iemand anders, of ikzelf geblesseerd raak, doordat ik zonder hoofdstel rij.
Met hoofdstel en bit, heb je toch een noodrem, ik heb het ook wel eens moeten gebruiken.
Hoe moet je het uitleggen als je paard zonder hoofdstel, op de weg belandt en een fietser van de sokken loopt.
"Sorry, hoor, maar als mijn paard een hoofdstel of bit in had gehad, is zo dieronvriendelijk. Dat kan gewoon echt niet en daarbij heb ik mijn paard zonder hoofdstel beter onder controle, dat merkt u wel".
Maar wat nou als je een paard hebt, dat door die 'zogenaamde' noodrem alleen maar harder gaat?
MaritAriel schreef:Maar wat nou als je een paard hebt, dat door die 'zogenaamde' noodrem alleen maar harder gaat?
StefenYnia schreef:MaritAriel schreef:Maar wat nou als je een paard hebt, dat door die 'zogenaamde' noodrem alleen maar harder gaat?
Ja, we weten het nu wel, jij bent de enige uitzondering op ALLE regels, dat heb je nu al zo vaak geroepen. Je zegt zelf steeds dat mensen 'beter moeten trainen', volg je eigen advies eens op. Of laat eens een tandarts / DA naar je paard kijken, misschien zit het probleem wel in de medische kant...
(En ja, ik word nu echt een beetje chaggo, elke keer weer hetzelfde verhaal, tig keer advies aan anderen, maar eigen advies wordt niet gevolgd. Sorry, dan verlies je in mijn ogen je geloofwaardigheid.)
MaritAriel schreef:StefenYnia schreef:
Ja, we weten het nu wel, jij bent de enige uitzondering op ALLE regels, dat heb je nu al zo vaak geroepen. Je zegt zelf steeds dat mensen 'beter moeten trainen', volg je eigen advies eens op. Of laat eens een tandarts / DA naar je paard kijken, misschien zit het probleem wel in de medische kant...
(En ja, ik word nu echt een beetje chaggo, elke keer weer hetzelfde verhaal, tig keer advies aan anderen, maar eigen advies wordt niet gevolgd. Sorry, dan verlies je in mijn ogen je geloofwaardigheid.)
Jij maakt mijn dag weer goed, hebben we hier toch nog even kunnen lachen!Maar goed, ik stel hier gewoon een vraag, waar ik nog steeds erg graag antwoord op wil. Als je nog meer te zeiken hebt, graag over PB.
Ik ben geen uitzondering op alle regels, ik noem uitzonderingen, gevallen die kunnen voorkomen waar best verder over na gedacht mag worden.
MaritAriel schreef:StefenYnia schreef:Ja, we weten het nu wel, jij bent de enige uitzondering op ALLE regels, dat heb je nu al zo vaak geroepen. Je zegt zelf steeds dat mensen 'beter moeten trainen', volg je eigen advies eens op. Of laat eens een tandarts / DA naar je paard kijken, misschien zit het probleem wel in de medische kant...
Jij maakt mijn dag weer goed, hebben we hier toch nog even kunnen lachen!Maar goed, ik stel hier gewoon een vraag, waar ik nog steeds erg graag antwoord op wil. Als je nog meer te zeiken hebt, graag over PB.
Ik ben geen uitzondering op alle regels, ik noem uitzonderingen, gevallen die kunnen voorkomen waar best verder over na gedacht mag worden.

Marjoow schreef:MaritAriel schreef:Jij maakt mijn dag weer goed, hebben we hier toch nog even kunnen lachen!Maar goed, ik stel hier gewoon een vraag, waar ik nog steeds erg graag antwoord op wil. Als je nog meer te zeiken hebt, graag over PB.
Ja, overal zitten uitzonderingen. Als we daar allemaal over moeten nadenken, please. Dan ontploft mijn hoofd.
We praten over het algemeen, niet over de paar gevallen die anders zijn.
Ik bedoel, er zijn zat mensen die met meer dan 0,04 promile alcohol in hun bloed nog prima kunnen autorijden, maar toch is het verboden omdat je over het algemeen minder controle hebt.