Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
matharitje schreef:En ik kan me wel inbeelden dat niet alles wat we doen perfect is voor onze paarden.
Er gebeuren zeker hedendaagse dingen die niet te tolereren zijn.
Maaaar...
Wij zitten op ons werk bv ook hele dag op het bureau bij bepaalde jobs, dat is ook niet goed voor de gezondheid.
Vroeger werkte onze voorouders vaak te hard fysiek waardoor ze "versleten" waren op vroege leeftijd...
Ik ben het er mee eens dat onze engeltjes beschermd moeten worden, maar ik vind ook niet dat we er Te ver moeten ingaan.
Ik begrijp wel dat te ver een subjectief begrip is, maar wou het toch even langs de andere kant bekijken ook.
Er bestaat bijvoorbeeld voeding voor honden: Voor elke grote, leeftijd, zelfs tot ras, haar of huidtype...
Bon voor elke hond bestaat er een ander type voeding...
Maar voor de mens? Ja dat is allemaal hetzelfde: veel fruit en groenten, veel beweging, heel weinig alcohol en frisdrank...
Beetje offtopic maar wel een bizare wereld waarin we soms leven.
Is soms een beetje raar vind ik.
Er zijn mensen (die ik ook bewonder want dierenleed moet echt stoppen en er zijn er velen die hun dieren zo veel leed berokkenen zonder het te beseffen ) die alles Perfect willen voor hun dieren, maar perfectie is onmogelijk en vaak ook onrealistisch. Ik ben echt Voor het goed behandelen en verzorgen van dieren, voor alle duidelijkheid, maar perfectie is niet nodig. (Het even over een andere boeg gegooit)
Citaat:welk dier is er zo dom om alcohol te drinken in het wild of in natuurlijke omstandigheden? enkel de mens.
Colway schreef:Citaat:welk dier is er zo dom om alcohol te drinken in het wild of in natuurlijke omstandigheden? enkel de mens.
dat is ongeveer mijn enige 'zonde'
Colway schreef:Perfectie bestaat niet maar het best haalbare nastreven vind ik een plicht tegenover jouw dier. En daar hoort aanvaardbare belasting (en dus gewicht van de ruiter) ook bij.
Overigens geld voor ieder type mens ook verschillend voedingadvies hoor het staat alleen niet te koop in kant en klare brokken. Maar als de mens zich bewuster zou zijn van wat het eet en wat het lichaam nodig heeft, dan zou er veel minder overgewicht zijn
matharitje schreef:Ja de redenering van freeride vind ik wel deels correct.
Maar ik denk toch dat er al veel natuurinstinct uit onze paarden verdwenen is.
Beetje zoals bij de mens maar dan veel minder erg.
En idd vroeger waren en minder mensen met overgewicht maar wel met rugplachten en reuma en ja god weet wat nog allemaal. Dat is al even ongezond dusja eigenlijk...
Maar het is wel waar dat we beter op voeding enzo zouden moeten letten maar het blijft toch moeilijk hoor. Als je zo eens met volledig bewustzijn door de supermarkt loopt is de afdeling vers en gezond 1/15de van alle andere rekken.
Citaat:Perfectie bestaat wel degelijk, tis hoe hoog je op persoonlijk vlak de lat legt.
Citaat:Dat jullie dat allemaal weten zeg!
Wij eten zo gezond mogelijk maar ik hou me niet zoveel bezig met dat soort dingen.
matharitje schreef:Ja je zegt daar zo iets, zo gezond mogelijk.
Maar als je de het grootste tijd van je dag op het werk zit, je komt dan thuis, dan zijn er nog de honden en de paarden en bij velen wrs ook nog de kinderen, het huishouden. En dan zijn er nog vrienden, familie en ouders,...
Om helemaal gek van te worden soms.
En dan nog staan koken.
Soms is er wel de verleiding van iets kant en klaar te nemen bij ons thuis.
Citaat:en zeker als je het in de genen mee hebt om niet slank te zijn.