verschillende rijstijlen dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:59

Citaat:
Zooist schreef:
Prachtig vind ik het dan ook dat Carl Hester haast niet kan lopen van de klassieke veren in zijn kont en zijn paarden lekker laag, rond en diep loswerkt
[/quote]Haha weer een briljante Zooist, Had ik jou toch ingeschat als nuchter zat om persoonlijk van Boktelijk te onderscheiden.Plus je interessante inbreng omdat je verschillende stijlen beheerst/combineert.Jammer dat je alleen langskomt om even achteruit te eten.

Citaat:
En U Piepenfiets, is het niet bij U op gekomen dat er antwoorden zijn gegeven die U niet als zodanig hebt begrepen??? Of die U niet afdoende vindt.

Jazeker laat ik ook vaak in het midden

Citaat:
Al vaker is die onnodig onaangename tooon te sprake gekomen, maar daar geeft U ook geen antwoord op.

Zoals u van mij weet ben ik daar niet zo van onder de indruk en vind ik de geschreven duels vaak leuk. Men lijkt te vergeten dat ieder hier reageert op andermans mening in een discussietopic. Aangezien niemand hier mij persoonlijk kent vat ik charges ook niet persoonlijk op. Die zijn dan van Kadankovitch jegens piepenfiets en niet van u persoonlijk naar mij.
U bent zelf ook niet mild met het uiten van beschuldigingen zij het dan vaker in een subtielere vorm(maar ook niet altijd).
We kunnen natuurlijk zeggen:we zijn allemaal dol op ons peerd en willen het beste maar dat zou zonde zijn.
U heeft zojuist een antwoord gegeven zoals u dat graag van anderen zou zien maar zoals u zelf zeg :ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Murphy's stukken zijn wat mij betreft bijzonder leerzaam en in duidelijke taal,iets wat ik niet beheers en bewonder.
Ik kom ook in internationale fora waar meer respect heerst maar zeker zeer pittige reacties over en weer gaan zonder dat mensen beledigd afzwaaien. Zo en nu zie ik dat ik even Ellen Lange moet googlen. En voor wbt western : ondanks dat ik er geweldig uitzie in chaps en cowboyhoed heb ik een hekel aan verkleedpartijen :P

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:47

Ik ben het voor een groot deel met U eens, Maar mijn verwijten gaan nooit zo ver dat ik insinueer dat iemand niet goed zo zijn/haar paard zorgt of wilzorgen, dat diens intenties jegens het paard slecht zijn. Mijn verwijten gaan juist daarover en de al vaker aangehaalde pretentie dat de eigen rijstijl de enig ware is. Ook dreig ik niemand af. Ik geloof dat daar toch een wezenlijk verschil ligt.
Ik heb ook niets tegen de stukken die Murphy schrijft over de kern van haar rijopvatting. Ik heb slecht in het verleden aangeslagen toon becritiseerd. Die toon en inhoud pretendeert het enig ware te vertegenwoordigen dat foutloos zou zijn, en (veel erger) anderen het recht ontzegt over een even waardevolle en correcte manier van rijden te beschikken. Vooral bij dat laatste tast men de integriteit van die 'anderen' aan.
Setteke en Zooist zijn treffende voorbeelden die liever niet meer schrijven om de hierboven beschreven redenen. Daar gaat U erg gemakkelijk overheen.
U schrijft dat U op internationale fora verkeert waar men beter met elkaar omgaat. MOOI, en verder???? Maar U schijnt de door mij aangehaalde manier van discussiëren toch leuk te vinden? Het laat mij denken aan onze vorstin die heel terecht in een rede, hekelde dat de annonimiteit van het internet, mensen uitnodigde dingen te zeggen en te schrijven die men anders niet zou doen. Ik kan haar daarin alleen maar gelijk geven. En dat is niet iets dat ik toejuich. Men waant zich in een juridisch vacuüm waar men kan zeggen en schrijven wat men wil, zonder dat dit privaat- en/of strafrechtelijk vervolgd zou kunnen worden. Dit is niet geheel juist, maar de waan laat mensen de beschaving verliezen. Bij voldoende innerlijke beschaving gebeurd dat niet.
Voor alle duidelijkheid; ik verwijt U niet, wat ik specifiek iemand anders verwijt!!

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:54

Kadankovitch, ik vind het misselijkmakend hoe u PB's op Bokt durft te zetten. Daarnaast draait u de waarheid 180 graden om. Ik denk dat u serieus hulp moet gaan zoeken.

Vanuit mijn passie voor de klassieke dressuur vind ik het heel leuk en leerzaam om serieuze discussies te voeren met mensen. Deze hoeven helemaal niet dezelfde mening te hebben als ik, wat mij in de schoenen wordt geschoven. Wél vind ik het lógisch dat er op basis van argumenten wordt gediscussieerd. En als men dan niets anders te zeggen heeft, komt men -zoals Setteke- onrust stoken ipv iets nuttigs toe te voegen.
En ja, ik weet ook wel dat ik wel héél duidelijk ben in het geven van mijn mening omtrent de Moderne Rijderij. Dat heeft alles te maken vanuit het feit dat ík dit geen eerlijke manier van rijden vind, mijn mening.
In plaats van dan met argumenten mij aan te tonen waarom het wél eerlijk zou zijn, gaat men met modder gooien.
Jammer.
Laatst bijgewerkt door murphy102 op 24-01-12 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:54

Visitor schreef:
cherie78 schreef:
Western (reining) zou ook wel in dit topic passen, ook een "rijstijl dressuur".

Jazeker, ik ben ook wel benieuwd hoe men tegen de verschillen tussen reining en de al genoemde rijstijlen aankijkt. Ik weet zelf niets van reining, maar het meest in het oog springende verschil lijkt mij de losse teugel en de gewenste hoofd-halshouding van het paard...

Ik ben dan ook wel "nieuwsgierig", hoe de western-reining ruiter tot die losse teugel komt :j en dan zeker icm de gewenste hoofd/halshouding van het paard :j

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:58

murphy102 schreef:
Kadankovitch, ik vind het misselijkmakend hoe u PB's op Bokt durft te zetten. Daarnaast draait u de waarheid 180 graden om. Ik denk dat u serieus hulp moet gaan zoeken.

Ik vind het "misselijkmakend" hoe JIJ steeds probeert om een ander in een "kwaad daglicht" te stellen.
Jammer dat een interessant topic op deze manier verloopt.
Als ik alles GOED gelezen heb en hopelijk goed interpreteer, zet Kadankovitch helemaal GEEN PB's op Bokt.

Jammer....

murphy102

Re: verschillende rijstijlen dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:03

Visitor, ik verschil met Cherie niet van mening. Ik vond haar post alleen incompleet en daardoor verwarrend.
Zo bleek ook uit de post van Kadankovitch, Piepenfiets en Liberty.
Als iets incompleet gezegd wordt, kan ik me voorstellen dat de Klassieke Dressuur ten onrechte het label krijgt lastig en gecompliceerd te zijn.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:13

cherie78 schreef:
liberty22 schreef:
cherie kun je nie beter je stem gebruiken ipv paard uitbalance halen?

Dat kan zeker, Liberty, de stem gebruiken om een paard voorwaarts aan te leren :j
Maar die zal weinig invloed uitoefenen op een paard wat niet geleerd is om op een stemhulp "voorwaarts" te gaan.

Het "uit balans" brengen, werkt bij ieder paard.

murphy102 schreef:
Als je goed leest, snapt niemand jou, alleen Visitor kennelijk. Moet ik alle namen oplezen?

murphy102 schreef:
Visitor, ik verschil met Cherie niet van mening. Ik vond haar post alleen incompleet en daardoor verwarrend.
Als iets incompleet gezegd wordt, kan ik me voorstellen dat de Klassieke Dressuur ten onrechte het label krijgt lastig en gecompliceerd te zijn.

Uit de post van Liberty kan ik echt niet ontdekken dat zij iets niet begrijpt.

Ik heb het inderdaad incompleet neergezet omdat Piepenfiets op een bepaalde manier "tegen" conditionering zou zijn (tenminste zo vatte ik die post op)
En het daarom had over de wisselwerking van de hulpen en de biomechanica.

Een paard zal toch eerst de hulp voor het voorwaarts-gaan moeten "snappen" en daarop dan ook direct voorwaarts gaan, voordat bv het taktmatig drijven aan bod KAN komen.
Dat een beenhulp op een logische plek gegeven wordt, doet niets af aan het feit dat die hulp eerst aangeleerd moet worden.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:17

cherie78 schreef:
Ik ben dan ook wel "nieuwsgierig", hoe de western-reining ruiter tot die losse teugel komt :j en dan zeker icm de gewenste hoofd/halshouding van het paard :j

Inderdaad. Hopelijk leest iemand met verstand van reining mee die antwoord kan geven :-)
murphy101 schreef:

Aaah, dan snap ik het toch :-)

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:36

cherie78 schreef:
Een paard zal toch eerst de hulp voor het voorwaarts-gaan moeten "snappen" en daarop dan ook direct voorwaarts gaan, voordat bv het taktmatig drijven aan bod KAN komen.
Dat een beenhulp op een logische plek gegeven wordt, doet niets af aan het feit dat die hulp eerst aangeleerd moet worden.

Cherie, wáár staat in mijn post dat er bij een groen paard taktmatig aangedreven dient te worden ...??
Ik gaf het sléchts als voorbeeld hoe een hulp "inpasbaar" is binnen het biomechanisch systeem van een paard, waarvan jij zegt dat het alleen maar aangeleerd is en los staat van de biomechanica. Ik bestrijd dat.

Zo krijg je dus spraakverwarring.
Laat maar, ik heb hier geen zin meer in. Leer eerst maar eens te lezen.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:16

Murphy, hebt U dit dreigement geuit of niet? En dat heb ik gemeld in het kader van uw voordurende intimiderende optreden alhier. En wie verziekt dan de sfeer? Ook in pb's kan men niet zomaar schrijven wat men wil.

Ik heb Cherie wel degelijk begrepen, echter een verdere uitleg en een rijtechnische omschrijving zou ik fijn vinden. Maar ik vind het heel, een echte vooruitgang dat U aanvaard dat de opvatting van Cherie gezien wordt als 'Klassieke dressuur'.

Welke aanmatiging. Bent U de openbare AANKLAGER. Nee, dat bent U niet! Dus als U anderen voor oneerlijk (ten opzichte van hun paard) uitmaakt, dan moet U zich er niet over verwonderen dat de door U belasterde personen U onvriendelijk bejegenen. Waar haalt U de pretentie vandaan dat iemand zich tegenover U zou moeten verdedigen. U bent God niet.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:39

Ik deel niet de mening dan een setteke en een zooist niet meer mee schrijven omdat, zou erg slap ziin, en ken ze beide beter, zooist staat haar mannetje zeker wel, setteke daar in tegen deelt simpel weg die ervaring niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:51

[/quote)
Overigens zijn het rode boekje en Steinbrecht binnen en kan niet wachten om ze te lezen!
[/quote]
Mag ik vragen wáár je het rode boekje hebt besteld? Kan het bij bol.com niet vinden.
Bij voorbaat mijn dank.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:00

Ehm even denken. Iemand anders in het topic zei waar het kon, zal het even opzoeken.
Edit: hier besteld; http://www.mediaboek.nl/, was er heel snel.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:45

[***] schreef:
[/quote)
Overigens zijn het rode boekje en Steinbrecht binnen en kan niet wachten om ze te lezen!

Mag ik vragen wáár je het rode boekje hebt besteld? Kan het bij bol.com niet vinden.
Bij voorbaat mijn dank.[/quote]
Gewoon 2e hands bestellen je weet de titel neem ik aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:56

Moll schreef:
[Gewoon 2e hands bestellen je weet de titel neem ik aan?

Ja sorry hoor, maar wat ik heb ik nou aan deze reactie? Als ik het zou weten, hoef ik het toch niet te vragen????? Of is het heel erg vervelend om me gewoon even te helpen?

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:13

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:17

Nou nou rustig aan zeg, ik vraag gewoon je het weet, niet dus bij deze de titel speciaal voor jou,

Handleiding ten behoeve van nederlandse ruiters en hun instructeurs.

Samen gesteld door:
Stichting de Nederlandsche rijschool

Jaar,1979.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:20

Het is één leuk en interessant boekje om dingen in op te zoeken en er op nantes slaan.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:47

Kadankovitch, ik heb geen zin om hier op Bokt te praten over PB,s. Wat ú hier doet, had allang door de Mods eruit gehaald moeten worden; u liegt alles aan elkaar. Ik ga me hier niet verlagen. Ik doe hier niet aan mee.
Één ding heb ik gezegd na uw dwangmatige PB's: ik heb inderdaad gezegd dat ik ... zal navragen over uw handel en wandel waar u zo over opschept. Dat is alles en als u dat als een bedreiging ziet, dan zou ik eens over úw Pb's kunnen beginnen.
Echter, u bent voor mij het sop van de kool niet waard. Gegroet.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:20

Oh en Setteke, ... bedankt he.
Ik stel een vraag aan Visitor en kijk wat je bereikt. Goed gedaan.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 20:25

En zouden we ons nu misschien allemaal iets volwassener kunnen gedragen, nee?
Ik ben jonger dan jullie allemaal, maar ik zou nooit zulke beledigingen en persoonlijke, aanvallende berichten plaatsen!
Het gaat hier nog altijd om dressuur, waar ik jullie mening heb gevraagd inderdaad. Maar daarbij moeten we niet te persoonlijk worden, en zeker niet in de negatieve zin.
Ik hoop dat jullie beseffen dat wat jullie nu doen, heel kinderachtig is, en alleen maar goed voor een lagere school.

Western reining zou ik ook wel interessant vinden! alleen weet ik er zelf niets van.

Hebben jullie soms ook een site om het boekje in België te bestellen? :o
En wat is de titel van dat van Steinbrecht?

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:12

Moll schreef:
Het is één leuk en interessant boekje om dingen in op te zoeken en er op nantes slaan.

Bedankt. Ik heb hem gevonden, ga het bestellen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:21

Das Gymnasium des Pferdes.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:37

Verschillende duitstalige boeken zijn rechtstreeks te bestellen bij een belangrijke uitgeven dat oude standaart werken over rijkunst, springen, militairy, mennen en fokkerij; enfin de hele bazaar. Dat is ' Olms Presse, Hildesheim. Ik heb ze daar zelfs per telefoon besteld.

misskrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 04:13

Bedankt voor je antwoord.
Er zit idd wat in dat je als je de teugelhulpen en de beenhulpen afzonderlijk gebruikt dat je dan kan controleren bij welke hulpen het 'mis' gaat.
Nu ik erover nadenk gebruik ik de hulpen voor schouderbinnenwaarts wel afzonderlijk, voor Renvers weer niet.

Ik ga hier met mijn instructrice over hebben! Ben erg benieuwd wat zij hiervan vind =)

Zou je de zin die in het frans was kunnen vertalen?