Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
piepenfiets schreef:Je ziet bij deze combinatie heel goed dat er ruimte gegeven wordt aan de voorkant zodat het paard zich kan bewegen.De aanleuning verandert steeds afhankelijk van het gevraagde.Het paard kauwt continue en ja heeft de ruimte om het hoofd te bewegen.Ik neem aan dat jij met aanleuning het beeld van het hoofd/hals bedoelt.Een goede aanleuning echter zie je juist aan de beweging van de rug en de achterhand.
I.m.o. is een mooie aanleuning er dus een die het paard ondersteunt bij het optima bewegen en niet een bewegingsloos hoofd
flugeltje schreef:piepenfiets schreef:Je ziet bij deze combinatie heel goed dat er ruimte gegeven wordt aan de voorkant zodat het paard zich kan bewegen.De aanleuning verandert steeds afhankelijk van het gevraagde.Het paard kauwt continue en ja heeft de ruimte om het hoofd te bewegen.Ik neem aan dat jij met aanleuning het beeld van het hoofd/hals bedoelt.Een goede aanleuning echter zie je juist aan de beweging van de rug en de achterhand.
I.m.o. is een mooie aanleuning er dus een die het paard ondersteunt bij het optima bewegen en niet een bewegingsloos hoofd
Een bewegenloos hoofd ?? Met een te losse verbinding beweegt ie, met een te strakke ook en met contact ook, dus dat begrijp ik niet helemaal.
De hoofd hals houding, houding verandert niet (bij die spanjaarden weet ik dat niet, maar bij dressuurpaarden niet) als hij fijn va nv loopt, tenzij je daar om vraagt of door te geven.
flugeltje schreef:piepenfiets schreef:
Een bewegenloos hoofd ?? Met een te losse verbinding beweegt ie, met een te strakke ook en met contact ook, dus dat begrijp ik niet helemaal.
De hoofd hals houding, houding verandert niet (bij die spanjaarden weet ik dat niet, maar bij dressuurpaarden niet) als hij fijn va nv loopt, tenzij je daar om vraagt of door te geven.
Ik zie dat dan ook niet in het filmpje,het frame past mooi bij elke gevraagde oefening.
Ik begrijp niet wat jou zo stoort aan de aanleuning.
Citaat:Ik zie dat dan ook niet in het filmpje,het frame past mooi bij elke gevraagde oefening.
Ik begrijp niet wat jou zo stoort aan de aanleuning.
Citaat:Die steeds los verbinding (Teugel in een boogje) = geen verbinding
In het filmpje verandert op die momenten ook zijn houding, niet extreem, maar vind het er wat onrustig uitzien terwijl die man juist een super stille hand heeft en ze ook heel mooi op zijn plaats houdt
piepenfiets schreef:Tja die mening deel ik niet,ik zie ruimte en jij ziet geen contact.DWdW is voor mij pretty damn close bij het ideaalbeeld.
kan jij een filmpje laten zien met va-nv rijden wat jou aanspreekt?
Volgens mij maakt het niet uit wat er gepost wordt, er is altijd iemand die het afkraakt
Er wordt niet om filmpjes gevraagd uit interesse in hoe een ander denkt en rijdt, maar met de bedoeling kritiek te leveren en aan te geven dat wat de ander vindt, zegt en doet hoe dan ook niet deugt 
gummie schreef:Gezellig topicVolgens mij maakt het niet uit wat er gepost wordt, er is altijd iemand die het afkraakt
Er wordt niet om filmpjes gevraagd uit interesse in hoe een ander denkt en rijdt, maar met de bedoeling kritiek te leveren en aan te geven dat wat de ander vindt, zegt en doet hoe dan ook niet deugt
Wel heerlijk om te lezen
nombrado schreef:piepenfiets schreef:Tja die mening deel ik niet,ik zie ruimte en jij ziet geen contact.DWdW is voor mij pretty damn close bij het ideaalbeeld.
kan jij een filmpje laten zien met va-nv rijden wat jou aanspreekt?
Ben ik het zeker mee eens.
Er zijn voor elke ruiter altijd nog verbeter punten....maar zijn manier van rijden spreekt mij nog het meeste aan.
hij rijd met zijn zit, (zonder dat je het ziet) het paard in de oefeningen die hij verlangt.
dat daarbij af en toe de teugel los ,zie ik liever dan een getrek om maar vast te houden.
vaak is de ruiter namelijk al een paar seconden te laat met het toestaan waardoor het paard uit balans raakt.
Ik denk dat je potentiele kanonskogels niet op de moeder Teresa-methode in bedwang houdt (en nu zal de discussie wel losbarsten). piepenfiets schreef:flugeltje schreef:
Veel dingen die je post snijden hout Flugeltje maar ons ideaalbeeld kon niet verder uit elkaar liggen;
Volledig vast a/d voorkant,brrrr..
Sorry maar hier haak ik af.
flugeltje schreef:Zoals mijn instructrice zegt, je moet je teugels zien als stokjes, zodat je van je af kunt duwen ipv teugels als touwtjes, zodat je eraan kunt trekken. Dat vind ik opzich een hele goede
piepenfiets schreef:flugeltje schreef:Zoals mijn instructrice zegt, je moet je teugels zien als stokjes, zodat je van je af kunt duwen ipv teugels als touwtjes, zodat je eraan kunt trekken. Dat vind ik opzich een hele goede
Ik ook,daarom begrijp ik niet dat je E.G. en Totilas zo'n voorbeeld vindt
gummie schreef:
flugeltje schreef:als je er zo over denkt sla je de plank finaal mis.piepenfiets schreef:Je ziet bij deze combinatie heel goed dat er ruimte gegeven wordt aan de voorkant zodat het paard zich kan bewegen.De aanleuning verandert steeds afhankelijk van het gevraagde.Het paard kauwt continue en ja heeft de ruimte om het hoofd te bewegen.Ik neem aan dat jij met aanleuning het beeld van het hoofd/hals bedoelt.Een goede aanleuning echter zie je juist aan de beweging van de rug en de achterhand.
nombrado schreef:flugeltje schreef:Maar jouw theorie komt totaal niet overeen met je praktijk
Dat kan jij niet weten, want je hebt dat nooit gezien
ik stop nu met deze elke keer verpersoonlijking en zal daar vanaf nu af aan niet meer op in gaan.