Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mon__Amie schreef:Als ik het paard niet ken, rij ik altijd met cap.
Op me eigen paard reed ik altijd zonder cap in de bak, maar buiten en met springen had ik hem altijd wel op.
Bodyprotector draag ik alleen met crossen of wanneer ik ga springen en ze is dan druk.
De reden dat ik zonder cap reed was dat ik haar genoeg vertrouw, en de consequenties voor mezelf neem als ik er wel af zou vallen en letsel op zou lopen.
ja, voor de foto alleen, maar dan nog in een afgesloten omgeving! ik draag hem eigenlijk dus altijd, dan zit je ook met een veilig gevoel op je paard! ben gisteren gevallen, ben er goed vanaf gekomen, maar zonder cap was het toch wel veel minder goed met me afgelopen! met een bodyprotector heb ik nog nooit gereden

Cremoris schreef:Ik vind rijden zonder cap gevaarlijk, ik stap liever ook niet op een paard zonder cap.
Voel me dan wat kwetsbaarder, zonder vest rijden dat vind ik niet zo'n probleem eigenlijk. Bedoel wat heeft dat stukje stof voor bescherming als je eraf valt? Weinig.
Ook een cap heeft maar in zeer bepaalde situaties nut en daarnaast ook in bepaalde situaties bepaalde risico's. Het blijft dus een punt om de voordelen tegen de nadelen af te wegen en op die basis te besluiten of je je cap en/of bodyprotector gebruikt in een bepaalde situatie.