Degene die de encyclopedie geschreven heeft denkt misschien dat een paard een ding met knopjes is...
Maar gezien jouw posts is het me wel duidelijk dat het jou alleen om je eigen eer gaat, Tendance.
Ik gun de eer graag aan m'n paard.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tendance schreef:Ik vind dat juryleden vaak vergeten waar het B officieel voor bedoeld is.
De B is officieel bedoeld om als ruiter te laten zien, dat je het begin/basis voldoende beheerst om te mogen gaan springen. Veelal zie ik juryleden die daar zo wel te streng als te mild op letten. Het is maar weinig zo, dat het echt juist is.
KarinvdM schreef:Ja, het is een individuele sport, maar ik moet het toch echt samen met m'n paard doen.
Degene die de encyclopedie geschreven heeft denkt misschien dat een paard een ding met knopjes is...
Maar gezien jouw posts is het me wel duidelijk dat het jou alleen om je eigen eer gaat, Tendance.
Ik gun de eer graag aan m'n paard.
Moll schreef:Ze mogen wat mijn betreft de in de B strenger jureren, maar.wel correct na niveau en niet meer verwachten dan dat het is, en hier schuilen al een groot probleem, je kan in de B niet verwachten dat een jong paard al is het maar enkele passen kan veruimen, nog eenige vorm van verzameling kan vertonen, het gaat er hier om dat de ruiter capable genot is en voldoende rijkunstig gevoel heeft om het paard door het lijf te laten gaan en dit te onderhouden en of te kunnen herstellen
Zooist schreef:Nou, zonder een team om me heen zou ik het niet redden hoor
En niet alleen het 'team' ruiter en paard, maar ook de grooms, sponsors en het thuisfront hebben een grote rol in deze. Daarnaast uiteraard de begeleiding in de vorm van instructie maar ook de dierenarts, chiropractor, Paardentandarts en hoefsmid wil ik niet buitensluiten
Al met al een heel elftal! Maar het is maar net hoe je er in staat. Je kan er inderdaad individueel in staan maar ik doe het graag samen met het team, en in de ring ben ik één met het paard.
Moll schreef:Wat ik vind, is dat de jury veel strenger mag jureren, het instromings niveau mag veel hoger liggen, echter vind ik het niveau van jureren belabberd er wordt teveel gekeken naar spektakel en niet naar correctheid.
In mijn opinie zou er veel meer gekeken moeten naar de correctheid van de oefening dan naar het totaal beeld, dat daar on het totaal plaatje móet kloppen is zeker zo, echter word er na mijn mening teveel met druk gereden en is de puurheid van het rijden ver te zoeken, het algemene niveau in de wedstrijd rijerij is dan ook belabberd laag, de algemene kennis eveneens.
Zooist schreef:Eens met het strenger beoordelen.
Maar een jong paard kan best een pasje verruimen.
Verzameling wordt niet gevraagd in de B.
Zooist schreef:Eens met het strenger beoordelen.
Maar een jong paard kan best een pasje verruimen.
Verzameling wordt niet gevraagd in de B.
Tendance schreef:Dan nog blijft het daadwerkelijke rijden van de proef een ding tussen jou en je paard. Het zijn bij voetbal ook niet de supporters, ouders of trainer die het tot een teamsport maken..
Fitzroy schreef:Het heet ook niet voor niets individuele dressuur![]()
Neemt niet weg dat als je het thuisfront niet achter je hebt staan, je niet eens op wedstrijd komt. Grooms heb ik niet, zo rijk ben ik niet
edit: was reactie op Zooist, Karin en Tendance
KarinvdM schreef:Ik negatief?!? Waar ben ik negatief?Tendance schreef:Dan nog blijft het daadwerkelijke rijden van de proef een ding tussen jou en je paard. Het zijn bij voetbal ook niet de supporters, ouders of trainer die het tot een teamsport maken..
Onderschat de kracht van de supporters tijdens een voetbalwedstrijd niet...
Zonder trainer, fysio en alles daar omheen is een voetbalelftal ook nergens.
Zonder de tandarts, veearts, manueel therapeut en instructie ben ik, samen met mijn paard, ook nergens.
mika11 schreef:Moll
Maar in de B starten vaak paarden van 3 of 4 jaar, die kunnen nog helemaal niet zo op de achterhand worden geplaatst volgens mij?
Een pasje verruimen, zoals in de B is nog geen uitgestrekte draf.
Zooist schreef:Ja Moll, en ook dat kan een jong paard
Vergeet niet dat het hier om minimale verruiming gaat. Enkele passen is genoeg.
@Karin, Moll is woordblind. Je moet het soms even 30 keer lezen. Vaak past tie het zelf al
aan.
Tendence, B is allang niet meer alleen voor springen. De meesten gaan niet eens springen.
Fitzroy schreef:Het heet ook niet voor niets individuele dressuur![]()
Neemt niet weg dat als je het thuisfront niet achter je hebt staan, je niet eens op wedstrijd komt. Grooms heb ik niet, zo rijk ben ik niet
edit: was reactie op Zooist, Karin en Tendance
Moll schreef:mika11 schreef:Moll
Maar in de B starten vaak paarden van 3 of 4 jaar, die kunnen nog helemaal niet zo op de achterhand worden geplaatst volgens mij?
Een pasje verruimen, zoals in de B is nog geen uitgestrekte draf.
3 a 4 jaar oud de leeftijd waar mee paarden worden gestart is al discutabel en dus een topic opzicht, als je een paard op zich wil laten veruimen móet het dier op zijn eigen 4 benen kunnen lopen, ander loopt hij in 2 delen en valt uit elkaar, en dit is in de B meer gewoonte dan uitzondering, het zo genoemde 5e been, en wanneer dit het geval is is het paard qua niveau nog niet B klaar.