Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pinuts schreef:het is wel een feit dat ongezond eten goedkoper is daisNbenj.. die pizza is namelijk je maaltijd, en bij die broccoli moeten nog aardappelen en vlees.. Dat is helaas de maatschappij nu.. je kan snel makkelijk ongezonde maaltijden krijgen. Maargoed denk dat we het er met zn allen wel mee eens zijn dat mensen die hun paarden belemmeren in welke manier dan ook, er niet op moeten gaan zitten. Mensen hier met overgewicht hoeven zich dus ook niet aangesproken te voelen als ze weten dat ze hun paard niet in de weg zitten.
Ik ben nu echt een stuk duurder uit dan wanneer ik pizza's van 1 euro bij de appie of een bak lasagne van 1,60 euro naar binnen werk
MLoeser schreef:Rivaldo schreef:Je hoeft ook niet mager te zijn, en in jou geval vind ik het geweldig dat je gewoon door blijft sporten en doen wat je leuk vindt! Maar ik vind het tegen het egoistische aan als je echt te dik bent, er niks aan WIL doen en blijft paardrijden!
WauwWat ben jij kortzichtig zeg!
![]()
Er zijn genoeg mensen die bijvoorbeeld door een ziekte (schilklierproblemen zijn een voorbeeld) of door medicatie (prednison is een voorbeeld) steviger zijn dan "mooi" is voor het plaatje. Deze mensen willen over het algemeen GRAAG afvallen, maar door medische problemen kan het simpelweg niet. En wie ben jij om deze mensen de lol van het paardrijden niet te gunnen?
Vjestagirl schreef:Grappig, dat zowel de huisarts als de diëtiste een BMI van 26 eigenlijk totaal geen reden vinden om af te vallen, maar bokt wel.
Yv_ schreef:Vjestagirl schreef:Grappig, dat zowel de huisarts als de diëtiste een BMI van 26 eigenlijk totaal geen reden vinden om af te vallen, maar bokt wel.
De normen zijn ook wel erg veranderd de laatste paar jaren he, wat vroeger "dik" was, is nu "normaal".En daarbij is het ook maar net waar je je zelf lekker bij voelt.
dejavu schreef:MLoeser schreef:WauwWat ben jij kortzichtig zeg!
![]()
Er zijn genoeg mensen die bijvoorbeeld door een ziekte (schilklierproblemen zijn een voorbeeld) of door medicatie (prednison is een voorbeeld) steviger zijn dan "mooi" is voor het plaatje. Deze mensen willen over het algemeen GRAAG afvallen, maar door medische problemen kan het simpelweg niet. En wie ben jij om deze mensen de lol van het paardrijden niet te gunnen?
En wie ben jij om het paard zijn welzijn te misgunnen?
Rivaldo schreef:Dat vind ik zelf niet. Als je het wil, dan kan je het ook. Tuurlijk zijn er mensen die medicatie hebben of niet kunnen afvallen. Dat is zeker anders. Maar waarom vraagt die overblijvende groep wel topsport van hun paard, terwijl ze zelf tegenwerken?
Yv_ schreef:Vjestagirl schreef:Grappig, dat zowel de huisarts als de diëtiste een BMI van 26 eigenlijk totaal geen reden vinden om af te vallen, maar bokt wel.
De normen zijn ook wel erg veranderd de laatste paar jaren he, wat vroeger "dik" was, is nu "normaal".
En daarbij is het ook maar net waar je je zelf lekker bij voelt.
De normen zijn ook wel erg veranderd de laatste paar jaren he, wat vroeger "dik" was, is nu "normaal".
En daarbij is het ook maar net waar je je zelf lekker bij voelt.
Je bent of een plank of te dik in de wereld waarin modellen liever wandelende skeletten zijn... Maar alleen de meiden die door de trailies van de stal van het paard te halen zijn mogen rijden?
kohtje schreef:Rivaldo schreef:Dat vind ik zelf niet. Als je het wil, dan kan je het ook. Tuurlijk zijn er mensen die medicatie hebben of niet kunnen afvallen. Dat is zeker anders. Maar waarom vraagt die overblijvende groep wel topsport van hun paard, terwijl ze zelf tegenwerken?
Zie in je profiel dat je 15 bent?
Vind gewoon dat je niet moet oordelen over anderen.
Kan er over mee praten dat ik heel veel doe om af te vallen(zelf publiekelijk met mijn kop in een blad en internet)
Als het simpel was was er niemand te dik.
Mindim schreef:ukje schreef:Iemand met maatje 44 rijdt echt niet beroerder dan iemand met een maatje 32 (wat je in de ogen van sommige moet hebben om te mogen rijden.)
ukje schreef:Iemand met maatje 44 rijdt echt niet beroerder dan iemand met een maatje 32 (wat je in de ogen van sommige moet hebben om te mogen rijden.)
. Jij gaat nu uit van jezelf, ik heb het over de normen in het algemeen (en zeker niet over de modelletjes).Yv_ schreef:MLoeser: Wel waar. Punt. Jij gaat nu uit van jezelf, ik heb het over de normen in het algemeen (en zeker niet over de modelletjes).
Er zijn heeeeeeeel veel onderzoeken naar geweest en de wereld is over het algemeen dikker dan een x-aantal jaar geleden. En om nou heel de wereld dik te noemen, gaat ook wel ver. Oftewel: de normen zijn veranderd, versoepeld, what so ever.
Ukje: Vind ik niet helemaal waar, want het BMI is lengte-afhankelijk. Dus verhoudingsgewijs zijn die 2 lengtmaten allebei even dun/dik/normaal...
vosje456 schreef:ukje schreef:Iemand met maatje 44 rijdt echt niet beroerder dan iemand met een maatje 32 (wat je in de ogen van sommige moet hebben om te mogen rijden.)
Neej idd, als we het over maten gaan hebben ?! Een vrouw die net begint met rijden en ze heeft maat 32 rijd dan toch ook geen sterren van de hemel???
Ninx schreef:mf31 schreef:Volgens mij gaat het er niet om dat die mensen dun zijn, maar om het feit dat het om het even is of je je paard in de weg zit door je overgewicht of doordat je onwijs slecht rijdt en t paard in de mond trekt en sporen constant in zn buik zet. Blijkbaar denken sommige mensen dan meteen dat in dit topic meteen dunne mensen beledigd worden, maar dat slaat gewoon nergens op.
Het is alleen een vergelijking die behoorlijk terecht is.
Beide groepen mensen zouden er goed aan doen zichzelf onder de loep te nemen toch?
Er worden al dagelijks topics geopend over de zaken die jij aanhaalt, en ook in HAW wordt overmatig spoortgebruik, en grof rijden subiet afgestraft (terecht)... daar gaat dit topic niet over.
MLoeser schreef:Niet waar.. Mijn BMI is prima, maar ik ben in ogen van velen te dik omdat ik gezegend ben met een zacht achterwerk en flinke boezem.Je bent of een plank of te dik in de wereld waarin modellen liever wandelende skeletten zijn... Maar alleen de meiden die door de trailies van de stal van het paard te halen zijn mogen rijden?
MLoeser schreef:Er zijn genoeg mensen die bijvoorbeeld door een ziekte (schilklierproblemen zijn een voorbeeld) of door medicatie (prednison is een voorbeeld) steviger zijn dan "mooi" is voor het plaatje. Deze mensen willen over het algemeen GRAAG afvallen, maar door medische problemen kan het simpelweg niet. En wie ben jij om deze mensen de lol van het paardrijden niet te gunnen?