Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Amigo schreef:Maar als je paard geen spieren aan de achterkant heeft dan kom je toch nooit zo hoog?
Thuis vraag je alles meer, dus overdreven stelling etc.
Ik rijd hem thuis soms ook dieper voordat ik hem opricht
_Amigo schreef:Ik bedoel daar mee op hoog niveau
Ik vind deze toch niet op de voorhand lopen?
http://www.dressuurstal.be/images/Den_B ... _8834b.jpg
Edit: ik rijd hem eerst laag en diep, 10 min. ong, dan pak ik hem op en gaat hij vanzelf opgericht lopen meestal.
Hij loopt vaak van achter naar voren, soms valt hij wel op de voorhand, maar dat ligt dan vooral aan mij.
svdijk86 schreef:_amigo, lieverd.. ik vind je een droppie echt... Maar wat wij onze paarden vragen is bij lange na nog geen oprichting. En dit bedoel ik niet om te kraken maar je rijd hem bij lange na niet van achteren naar voren. Anders zou hij niet op de voorhand duiken...
Niet dat ik het allemaal goed doe hoor mop![]()
Ik heb ook nog een lange weg te gaan voor ik uberhaupt denken mag aan verzamelen en oprichting vragen. Mijn paard en ik moeten allebei nog naar ''de juiste'' manier toegroeien en bespiering kweken.
Om weer verder te gaan met de discussie: Hoe zou dit paard getraind zijn?
http://www.hunterjumpernews.com/wp-cont ... lassic.jpg
Zo te zien is hij fijn in de hand en hij lijkt in balans (alleen jammer dat de ruiter zijn
schouder optilt en hand.. hij lijkt wel iets naar rechts te zakken?... volgens mij is dit het eind
van een appuyement) hij is van achteren iets sneller dan van voren en toont dus "klassiek" gereden..
of sla ik de paal nu helemaal mis? Hij loopt wel wat achter de loodlijn.. gebeurd dat bij de oorspronkelijke
klassieke dressuur ook eigenlijk? Of juist totaal niet?
murphy102 schreef:Tjoppie,
1. Waaróm dient een trainingsmethode dan aangepast te worden?
Citaat:2. Waaróm wel de basis klassiek ("of modern") en daarna niet meer?
Citaat:3. Wát is dan het verschil tussen modern en LDR (wat je pas op topniveau toe mag passen, volgens jou)?
Citaat:4. Wélk belang zie jij dan om op topniveau LDR te rijden ipv Klassiek?
Citaat:5. Kún je dan op de Klassieke manier "dat lijf niet voorbereiden op de inspanning die het moet gaan leveren"?
tjoppie schreef:Dat heeft niks met deze discussie te maken want Edward rijd geen LDR, dus al die vergelijkingen tussen toot en andere ruiters is enorme koeienpoep die helemaal nergens over gaat, want nogmaals Edward rijd geen LDR!
(en dan onderdruk ik nu het typen van het woord sukkels)
tjoppie schreef:Professor, ik denk dat u het verschil tussen iets dieper instellen en LDR niet weet.