Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

en als het te hoog was kreeg ik een zetje)
Best stom eigenlijk dat we dat nu nog steeds zo doen, het is trouwens best raar om aan de andere kant op te stappen als je dat niet gewend bent, probeer het maar eens, maar ik moet zeggen dat ik nu aan beide kanten prima kan opstappen
haffylover schreef:ik stap altijd zonder krukje op en dan met de rug naar het hoofd van het paard. maar eigelijk best grappig om te lezen want ben ik van mening dat inpriciepe iedereen zonder krukje moeten kunnen opstappe krukje is eigelijk overbodige luxe. Natuurlijk uitzonderingen door blessure ofzo.
Thats_Me schreef:Nu vaak met krukje. Is fijner voor m'n knie en fijner voor het paard.
Maar als ik zonder opstap is rug naar het hoofd toe, voet in de beugel en dan hop, hop, hop erop zegmaar![]()
Dan rust ik even met m'n handen op de hals voordat ik echt ga zitten zodat je niet in het zadel ploft maar rustig gaat zitten.
Fenne_Ponys schreef:Thats_Me schreef:Nu vaak met krukje. Is fijner voor m'n knie en fijner voor het paard.
Maar als ik zonder opstap is rug naar het hoofd toe, voet in de beugel en dan hop, hop, hop erop zegmaar![]()
Dan rust ik even met m'n handen op de hals voordat ik echt ga zitten zodat je niet in het zadel ploft maar rustig gaat zitten.