Joolien schreef:Ik wilde hier niet meer reageren maar toch doe ik het.
Het nadeel van dressuur is, is dat het een jurysport is, dat betekend dus dat er altijd een mening blijft.
Dat komt ook in dit forum weer terug.
Je ziet dat veel mensen een ander beeld hebben van paarden en hun manier van lopen. Waar xMar vind dat er geen harmonie meer is, vind ik dit juist wel. Omdat het in mijn ogen met eenvoud en ontspanning wordt gepresteerd.
Ten tweede denk ik dat er idd een hoop jaloezie heerst en dat in dit soort topics ten uiting komt.
Ik ben het er ook niet mee eens dat dressuur is gebaseerd op spectakel en wat ik al helemaal erg vind is dat mensen suggereren dat Totilas 'geforceerd' is om op deze manier te lopen.
En trouwens, ging het hier niet alleen om het achterbeen gebruik van onze Toot? Waar we geloof ik al redelijk uit zijn dat het achterbeen gebruik wel goed is maar dat het beeld van zijn totaalhouding is veranderd...????
Maar dat het subjectief is betekent niet dat er criteria zijn voor het beoordelen. En men vraagt zich af of daar wel aan voldaan wordt (en nee, Totilas sjokt niet op de voorhand, maar hij beweegt wel gewoon op een andere manier dan andere paarden).